دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) سازمانی است که برای کنترل و تنظیم تبلیغات دیجیتال، استانداردهایی را تعریف میکند. گوگل، متا، ادوبی و بسیاری از شرکتهای دیگر در این سازمان عضو هستند. دیوید کوهن، مدیرعامل IAB اخیراً به چند نکته درمورد رویکرد اپل درمورد خطمشی و حریم خصوصی آیفون اشاره کرده است.
کوهن در نشست سالانهی IAB گفت اپل از درون به صنعت تبلیغات حمله میکند و این نشاندهندهی ریاکاری شرکت مذکور است. کوهن همچنین اظهارداشت:
کوهن میگوید درحالیکه اپل از برنامهها درخواست میکند قبلاز ردیابی کاربران از آنها مجوز بگیرند، اما خودش اینکار را انجام نمیدهد. ویژگی شفافیت ردیابی برنامههای در iOS که آوریل ۲۰۲۱ معرفی شد، برنامهها را مجبور میکند قبلاز اقدام به ردیابی فعالیتهای کاربران، رضایت آنها را صریحاً دریافت کنند.
کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرمافزار اپل میگوید برنامههای شخصیثالث باید قبلاز ردیابی کاربران از آنها اجازه بگیرند و این درحالی است که برنامههای پیشفرض این شرکت ازجمله Stocks چنین کاری انجام نمیدهد. فدریگی در یکی از مصاحبههای سال گذشتهی خود با والاستریت ژورنال گفت هیچکدام از برنامههای اپل کاربران را برای اهداف تبلیغاتی ردیابی نمیکنند. او همچنین اعلام کرد اگر اپل اپلیکیشن یا سرویسی را راهاندازی کند که نیاز به ردیابی کاربران داشته باشد، از خطمشی اپاستور خود پیروی خواهد کرد.
بهنوشتهی مکرومرز، اپل درحالحاضر با یک شکایت دستهجمعی مواجه شده است که ادعا میکند با وجود تضمین حریم خصوصی ازطرف این شرکت، فعالیتهای موبایلی کاربران بدون رضایت آنها جمعآوری میشود. این شکایت اپل را به ارائهی تضمینهای کاملاً نادرست متهم میکند؛ جاییکه این شرکت تضمین میدهد کاربران آیفون کنترل کاملی روی دادههای خود دارند. در دادخواست مذکور آمده است:
سیاست و رویکرد اپاستور اپل درمورد حفظ حریم خصوصی، نگرانی فزآیندهای را برای سازمانها و شرکتهای بینالمللی از اتحادیهی اروپا گرفته تا متا، گوگل و اسپاتیفای ایجاد کرده است. اسپاتیفای و چند شرکت دیگر اخیراً با ارسال نامهای به اتحادیهی اروپا، سیاستهای اپل را ضدرقابتی و مضر دانستند.