وی فور یو
2 سال پیش / خواندن دقیقه

بایدها و نبایدهای زبان بدن که مدیران باید بدانند

بایدها و نبایدهای زبان بدن که مدیران باید بدانند

یافته های روانشناسان نشان داد که مدیران و بازرگانان برای موفقیت در تجارت باید با اصول زبان بدن و بایدها و نبایدهای آن آشنا باشند.

اهمیت آشنایی مدیران با زبان بدن

زبان بدن یکی از ملزوماتی است که فرد برای رسیدن به مقصود باید با آن آشنایی داشته باشد . بایدها و نبایدهایی برای زبان بدن وجود دارد که اگر آنها را بشناسید راحت تر میتوانید مقصود خود را به دیگران بیان کنید و در رسیدن به هدفتان موفق تر هستید.

زبان بدن یک ارتباط غیرکلامی است که ما به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از آن استفاده می کنیم. این ارتباط غیرکلامی شامل ارسال و دریافت سیگنال های بدون کلام می شود. گفته می شود که ارتباطات خوب پایه و اساس رابطه های موفق است، بنابراین توانایی شناخت و استفاده درست از رابطه ی غیرکلامی یا همان زبان بدن ابزار قدرتمندی است که به شما این امکان را می دهد که منظور واقعی تان را به فرد مقابل برسانید و تعامل با دیگران را به یک تجربه ی آسان و لذت بخش تبدیل کنید.

یک مشاوره علوم رفتاری و زبان بدن با تشریح باید و نبایدهای «زبان بدن» گفت:یافته های بالینی روانشناسی نشان می دهد که 5 برابر توجه و ادراک دیگران به لحن و حرکات شماست و این مقوله از آنچه که واقعاً بیان می کنید موثرتر است.

آشنایی با زبان بدن راهی برای رسیدن به موفقیت

با اشاره به اینکه بخشی از ناکامی مدیران در کسب و کار و ضعف آنها در ارتباط گیری با کارمندان به دلیل کم توجهی این افراد به زبان بدن است، اظهار داشت:اگر چه بسیاری از مدیران و صاحبان صنایع موفقیت در تجارت را تنها محدود به فن بیان و نحوه معرفی محصول و خدمات خود می دانند اما تحقیقات نشان می دهد که سیگنال های زبان بدن اثرگذارتر از شیوایی در گفتار است.

زبان بدن

بایدها و نبایدهایی در زبان بدن وجود دارد که باید آنها را بشناسید

وی با اشاره به اینکه تسلط در کلام فقط 30 درصد در متقاعد سازی اثر گذار است، افزود:50 درصد ارتباط گیری از طریق زبان بدن و سیگنال های غیر کلامی انجام می شود و شاید بی توجهی به همین موضوع دلیل ناکامی مدیران خوش سخن در تعامل با کارمندان و طرف های تجاری آنها است.
نویسنده کتاب زبان بدن در مذاکره ادامه داد:نشستن به صورت دست به سینه یا گذاشتن دست ها روی پا، گذاشتن دست ها داخل جیب، قوز کردن و اخمو بودن با وجود قدرت بیان، همراه با حرکات اشتباه کل بدن باعث ایجاد واکنش منفی در دیگران نسبت به شما می شود و حتی شما را فردی متظاهر نشان می دهد.
این کارشناس زبان بدن گفت:یافته های بالینی روانشناسی نشان می دهد که 5 برابر توجه و ادراک دیگران به لحن و حرکات شماست و این مقوله از آنچه که واقعاً بیان می کنید موثرتر است.
وی با بیان اینکه مدیران و بازرگانان برای موفقیت در تجارت باید با اصول زبان بدن بین الملل آشنا شوند، افزود:برخی از حرکات ممکن است در یک فرهنگ هنجار و پسندیده باشد ولی همان رفتار ممکن است در تعدادی دیگر از کشورها ناهنجار و ناپسند قلمداد شود به همین دلیل لازم است تا این گروه از مدیران با این بایدها و نبایدها بیشتر آشنا شوند.
مشاوره علوم رفتاری و زبان بدن با بیان این مطلب خاطرنشان کرد:برای ایجاد آشنایی و ارتباط با دیگران باید آرام و راحت باشید، آزاد گذاشتن دست ها و آرام نشستن یا ایستادن به صورت دوستانه از جمله عواملی است که می تواند در ایجاد یک ارتباط موثر مفید باشد.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع