وی فور یو
2 سال پیش / خواندن دقیقه

بهترین ترفند رونق کسب و کار از طریق دیجیتال مارکتینگ

بهترین ترفند رونق کسب و کار از طریق دیجیتال مارکتینگ

با توصیه یکی از دوستان نزدیکم با شیوه جدیدی از بازاریابی آشنا شدم و از زمانی که اقدام به تغییرات سایتم منطبق با آن پیشنهادات کردم، اتفاق شگرفی در میزان مراجعات واقعی برای خدمات دهی به مشتریانم را تجربه کردم.

رپورتاژ آگهی :بهترین ترفند رونق کسب و کار از طریق دیجیتال مارکتینگ

داستان رونق کسب و کار در سایت آریابهکار را جهت انتقال یک تجربه موفق به خوانندگان این متن روایت می کنم. بیزینس من تعمیرات لوازم خانگی برقی می باشد و از مهندسان و تعمیرکاران متخصص در امر تعمیر با بهره گیری از تکنولوژی های روز و مدرن، مبادرت به خدمات رسانی به مراجعین شرکت می نمایم. بیش از 30 سال است که این کار را انجام می دهم.
با توصیه یکی از دوستان نزدیکم با شیوه جدیدی از بازاریابی آشنا شدم و از زمانی که اقدام به تغییرات سایتم منطبق با آن پیشنهادات کردم، اتفاق شگرفی در میزان مراجعات واقعی برای خدمات دهی به مشتریانم را تجربه کردم. این اقدامات در دنیای مجازی، دنیای واقعی کسب و کار من را متحول کرد، از اینرو با به تصویر کشیدن آن برای خوانندگان این مطلب، امیدوارم به طرز فکر شما در کسب و کار جاریتان کمک شایانی کند.
میزان زنگ خور ما بابت مشتریانی که ما را با جستجو از طریق موتورهای جستجوگر پیدا می کردند به 400% افزایش پیدا کرده است بگونه ای که پاسخگویی و خدمات رسانی به این حجم از مشتریان را برای ما دچار مشکل کرده است.
این اتفاق خوب از آنجایی نشآت گرفت که با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی آشنا شدم.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به اصطلاح استفاده از مدیا های جدید دردنیای تجارت منصوب میشود که این نوع از بازاریابی تاحد زیادی متکی به شبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتال مارکتینگ را از آن خود کرده است. در واقع می توان گفت به کلیه اقداماتی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و آنالیز رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع بر عکس بازاریابی به روش سنتی، در بازاریابی به شیوه دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین دلیل شرکت ها با بهره گیری از ابزارهای مختلف مثل وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی تلاش در آنالیز رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در وقت مناسب و بر روی طیف گسترده ای از کاربران منتشر نمایند تا درآخر بتوانند مطلوب ترین نتیجه را دریافت نمایند.
 
بهره وری بهینه از کلیه این امکانات در دنیای دیجیتال، می تواند راه مناسبی را برای توسعه یک تجارت در اینترنت ایجاد نماید. به لحاظ دیگر، دیجیتال مارکتینگ به بهره وری مناسب از ابزارهای دیجیتالی برای ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها ازمتد هدف گذاری و تعیین برنامه مناسب در این حوزه منصوب می شود. بعضی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از :

بازاریابی ویروسی

با توسعه social media شبکه های اجتماعی و بهره وری مردم از آنها و افزایش ضروریت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به شیوه دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی به وسیله اشخاص، اهمیت زیادی پیدا کرده است. بهره وری از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به شکلی که سبب شود اشخاص جامعه بیشتر در مورد آن تبادل نظر کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال توسعه است و جز متد های بازاریابی اینترنتی به حساب می ایند.

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای

بازاریابی درونگرا و شیوه های متفاوت مرتبط با آن، بر این پایه بنا شده اند که به جای اینکه فروشنده به سراغ مشتری باشد، مشتری به فروشنده مراجعه کند و از طریق شیوه های مختلف مثل سئو، بازاریابی محتوا و... وب سایت شما بتواند مخاطب مورد نظر را به سمت خود جذب کند.

بازاریابی چریکی

بهره وری از شیوه های خلاقانه برای معرفی محصول به مشتری، به شیوه ای که توجه او را جلب کند و سبب شود که مشتریان در خصوص برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.

بازاریابی ایمیلی

بهره وری از امکانات ایمیل، برای آگاه سازی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار است، به این دلیل ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و متدهای متفاوت با این حوزه مثل ایجاد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج می توانند به شما در طراحی و اجرای یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ یاری شایانی بکنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و بازاریابی در سوشیال مدیا ها نیز از اجزای حیاتی دیجیتال مارکتینگ هستند.

دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

در نهایت از شرکت پژوهش افزار فردا (پافکو) بابت مشاوره و اجرای حرفه ای دیجیتال مارکتینگ، که گامی بزرگ در کسب و کار ما ایجاد کرد ،تشکر می نمایم
مدیر عامل شرکت آریا بهکار
مجید ذنوبی

هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع