توییتر از زمان تصاحب به دست ایلان ماسک رابطهی پرتنشی با پلتفرمهای تبلیغاتی داشته است و آنطور که مشبل مینویسد، یکی دیگر از بزرگترین پلتفرمهای B2B دنیا تصمیم گرفته است توییتر را حذف کند. مایکروسافت در بیانیهای مطبوعاتی گفته از هفتهی آینده توییتر جایی در سرویس Microsoft Advertising ندارد.
از تاریخ ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) سرویس Digital Marketing Center مایکروسافت به پشتیبانی از توییتر پایان میدهد. بدین ترتیب کاربران سرویس موردبحث از تاریخ یادشده نخواهند توانست به حساب توییتر خود دسترسی پیدا کنند. افزونبر غیرفعالسازی امکان زمانبندی، ساخت یا مدیریت توییتها، کاربران دیگر نمیتوانند پیشنویس توییت تهیه کنند یا آمار توییتهای قبلی را از طریق Digital Marketing Center ببینند.
بیانیهی مایکروسافت در حالی منتشر میشود که ایلان ماسک چند روز قبل در کنفرانسی بزرگ با محوریت بازاریابی و تبلیغات حاضر شده بود. ماسک در آن رویداد تلاش کرد برندها را بار دیگر به تبلیغات در توییتر ترغیب کند. مطابق گزارشهای غیررسمی توییتر نیمی از بزرگترین شرکای تبلیغاتی خود را از دست داده است.
سرویس Microsoft Advertising به کاربران امکان میدهد شبکههای اجتماعی خود را در پلتفرمهای مختلف مدیریت کنند. کاربران قبلا میتوانستند به توییتها و پیامهای خصوصی پاسخ دهند و به قابلیتهای مشابهی در فیسبوک و اینستاگرام و لینکدین نیز دسترسی داشته باشند.
شرکتهایی که مشغول استفاده از Microsoft Advertising هستند همچنان میتوانند از این سرویس برای تولید محتوا در فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین استفاده کنند.
مایکروسافت سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد دلار درآمد ازطریق تبلیغات آنلاینی که توسط سرویس Microsoft Advertising ساخته و نمایش داده شدند کسب کرد.