دوره آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ اینتن
بازاریابی همواره بهترین راه برای نمایش و توصیف کسب و کار می باشد که امروزه بهترین ابراز برای بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و استفاده از بستر اینترنت برای این مسیر می باشد.
تیم اینتن با در برداشتن متخصصین با تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ در نظر دارد تا دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ را برای علاقه مندان ارائه دهد. اینتن به عنوان آژانس بنام دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود که دوره های آموزشی فراوانی نیز در زمینه های مختلف بازاریابی کسب و کار برگزار کرده است.
با گذراندن دوره های دیجیتال مارکتینگ شما نه تنها می توانید به آموزه های خود بیافزایید، بلکه می توانید با این آموزش، گامی به سوی شغل آینده خود بردارید. در صورتی که در حال حاضر سایت و شرکت خود را راه اندازی کرده اید می توانید با آموزش تخصصی دیجیتال مارکتینگ از هزینه های شرکت کاسته و در جهت بهبود شرایط کسب و کار خود قدم بردارید.
برای آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ با اینتن همراه باشید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال به فرآیندی گفته می شود که برای جلب مشتریان و کاربران از وسایل الکترونیکی و بستر اینترنت استفاده می شود. مشاغل برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده، از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایتهای دیگر بهره می گیرند.
بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی؟
در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است در تبلیغات چاپی، ارتباط تلفنی یا بازاریابی فیزیکی وجود داشته باشد، بازاریابی دیجیتال می تواند بصورت الکترونیکی و آنلاین رخ دهد. این بدان معنی است که تبلیغات و بازاریابی می تواند با استفاده از فرصت هایی همچون ایمیل، فیلم، رسانه های اجتماعی یا فرصت های بازاریابی مبتنی بر وب سایت وجود داشته باشد.
از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ استراتژی های زیادی به همراه دارد، می توانید با بودجه مختلفی از انواع روش های بازاریابی استفاده کنید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید از ابزارهایی برای آنالیز نیز استفاده کنید تا موفقیت و ROI کمپین های خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
دیجیتال مارکتینگ برای تجارت و کسب و کار
دیجیتال مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند و با استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های دیجیتالی بی شمار تعریف می شود. از وب سایت گرفته تا تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیل، بنر آنلاین و غیره طیفی از تاکتیک ها وجود دارد که زیر مجموعه "دیجیتال مارکتینگ" قرار گرفته است.
ابزار و انواع دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال از طریق نمونه های زیادی می تواند تحقق یابد که در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی سایت :طراحی سایت اولین گام برای حضور در دنیای اینترنت است ، در اولین قدم شما باید یک طراحی سایت حرفه ای در حوزه کاری خودتان داشته باشید.طراحی سایت اینترنتی می تواند یک مکان امن در دنیای اینترنت برای شما باشد. پس در طراحی وب سایت تان دقت کنید.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بازاریابی محتوا
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
ایمیل مارکتینگ
و...
در اینجا به برخی از رایج ترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
فرآیند بهینه سازی وب سایت برای "رتبه" بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و... سئو نامیده می شود. در نتیجه میزان ترافیک ارگانیک وب سایت شما با استفاده از اصول سئو افزایش می یابد.
به منظور ایجاد ترافیک به وب سایت شما، چندین روش برای دستیابی به سئو خوب، وجود دارد. انواع این سئو به شرح زیر می باشد:
سئو on page:
سئو on page به شیوه ای گفته می شود که در سایتتان به رعایت اصول سئو و تمرکز بر روی کلمات کلیدی بپردازید. در واقع می بایست اطلاعاتی را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهید که به دنبال آن هستند. در نتیجه برای کلمات کلیدی سایتتان می توانید جایگاه بالاتری در موتور جستجو دریافت کنید.
سئو off page:
سئو off page به شیوه ای گفته می شود که برای بهینه سازی سایت خود، خارج از صفحه و سایت شرکت استفاده کنید. در این میان، بک لینک یا دریافت لینک از سایت های معتبر به سایت شما می تواند تاثیر بسزایی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داشته باشد.
سئو تکنیکال:
این شیوه به قسمت backend و نحوه کدنویسی سایت شما بستگی دارد. فشرده سازی تصاویر، فشرده سازی کدهای css و داده های دیگر نوعی از سئو تکنیکال به شمار می روند که سبب افزایش سرعت سایت شما می شود و در نتیجه می تواند در رتبه بندی سایت تاثیر مثبتی داشته باشد.
رپورتاژ آگهی :رپورتاژ آگهی یکی از ابزار های کلیدی برای برندینگ در دنیای اینترنت و افزایش رتبه شما در نتایج گوگل می شود ، اگر شما به دنبال رپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید و خبرگزاری های مطرح ایران را دارید می توانید از مشاوره رایگان مجموعه رپورتاژ ادز برای خرید رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
بازاریابی محتوا
این اصطلاح به معنای ایجاد و ارتقاء محتوا سایت به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک و جذب مشتریان است. روش هایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش ایفا کنند عبارتند از:
پست وبلاگ:نوشتن و انتشار مقالات در قسمت وبلاگ و مقالات سایتتان به شما کمک می کند تا تخصص صنعت خود را نشان داده و ترافیک جستجوی ارگانیک را برای تجارت خود ایجاد کنید.
کتابهای الکترونیکی: کتابهای الکترونیکی و مطالب با فرم طولانی مشابه به آموزش برای جذب بیشتر بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند.
اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند تا بتواند برای یادگیری، مفهومی را که می خواهید ارائه دهید، تجسم کنند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
این عمل باعث افزایش شهرت نام تجاری و محتوای شما در کانال های رسانه های اجتماعی می شود تا آگاهی از برند، ترافیک و مسیرها را برای دستیابی به سایت شما افزایش دهند. کانالهایی که می توانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:
فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، پینترست
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
PPC روشی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با پرداخت به ناشر برای هر بار کلیک بر روی تبلیغ شما است. یکی از متداول ترین انواع PPC،Google Ads است که به شما امکان می دهد تا سایت شما در صفحات برتر موتورهای جستجو گوگل با پرداخت هزینه برای هر کلیک نشان داده شود.
ایمیل مارکتینگ
شرکت ها از ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها و همچنین جهت هدایت مردم به سمت وب سایت مشاغل استفاده می شود.
آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل قابل استفاده است؟
دیجیتال مارکتینگ می تواند برای هر تجارت در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما به فروش می رساند، بازاریابی دیجیتال همچنان مستلزم وجود متخصصینی برای شناسایی نیاز مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش می باشد. با این حال، به این معنی نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به همان روش پیاده سازی کنند.
مشاغلی که با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به کاربران ارائه می شود:
دیجیتال مارکتینگ B2B
اگر شرکت شما یک سایتB2B می باشد، احتمالاً تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما و هدف نهایی این است که شخصی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل کاربران به مشتریان دائمی از طریق وب سایت و پشتیبانی از کانال های دیجیتال می باشد.
دیجیتال مارکتینگ B2C
اگر شرکت شما از تجارت B2C است، بسته به قیمت محصولات شما، به احتمال زیاد هدف از تلاش های بازاریابی دیجیتال شما جذب افراد به وب سایت شماست تا آنها را تبدیل به مشتری می کند بدون اینکه دیگر نیازی به صحبت با فروشنده داشته باشند.
برای شرکت هایB2C ، کانال هایی مانند اینستاگرام و Pinterest اغلب می توانند بسیار با ارزش باشند.
متد SOSTAC در دیجیتال مارکتینگ
SOSTAC یک الگوی برنامه ریزی است که در اصل در دهه 1990 توسعه یافت تا به برنامه ریزی بازاریابی توسط روابط عمومی در زمینه موفقیت تجارت کمک کند.
SOSTAC مخفف کلمات زیر می باشد:
Situation (وضعیت):اکنون در کجا هستیم؟
Objectives (اهداف):کجا می خواهیم باشیم؟
Strategy (استراتژی):چگونه به آنجا برسیم؟
Tactics (تاکتیکها):دقیقاً چگونه به آنجا می رسیم؟
Action (اقدام):برنامه ما چیست؟
Control (کنترل):آیا به آنجا رسیدیم؟
SOSTAC محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا کلیه موضوعات اصلی مورد نیاز شما را در یک برنامه بازاریابی پوشش می دهد و در عین حال قابلیت استفاده آن بسیار ساده و آسان است.
تیم و آژانس اینتن یکی از معتبرترین برگزار کننده های دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ و همچنین ارائه دهنده انواع خدمات طراحی سایت و سئو سایت می باشد که در این راه شما را با متخصصین جوان و با تجربه خود یاری می نماید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها و پروژه های موفق این تیم به سایت اینتن مراجعه نمایید.
هم چنین در صورت تمایل به شرکت در دوره آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاورین اینتن در ارتباط باشید.