گزارش وبسایت اندرویدپلیس به نشانههایی درمورد لغو پروژهی دستیار صوتی سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) اشاره دارد. این دستیار دیجیتال نسبت به دستیار صوتی گوگل اسیستنت، آمازون آلکسا و اپل سیری، سرعت کمتری دارد و در بسیاری موارد اطلاعات درستی ارائه نمیدهد. سرویس دستیار صوتی سامسونگ ابتدا با پروژهی S-Voice و همزمان با معرفی گوشی هوشمند گلکسی S3 آغاز شد. این شرکت سپس با معرفی سری گلکسی S8 در سال ۲۰۱۷، از دستیار هوشمند جدید خود موسومبه بیکسبی رونمایی کرد. غول فناوری کرهی جنوبی در گذشته حتی روی برخی گوشیهای خود دکمهای اختصاصی برای دسترسی سریعتر به دستیار دیجیتال تعبیه کرد.
سامسونگ، دکمهی اختصاصی بیکسبی را از سری گلکسی S20 حذف کرد و این گوشیها فقط با دکمههای تنظیم بلندی صدا و دکمهی پاور عرضه شدند. بااینحال، کاربران میتوانند با فشار طولانی روی دکمهی پاور، به دستیار صوتی این شرکت دسترسی داشته باشند. شرکت کرهای با انتشار بهروزرسانی One UI 5 مبتنیبر اندروید ۱۳، ماژولی بهنام RegiStar در مجموعهی Good Lock معرفی کرد. این ماژول امکان شخصیسازی دکمهی پاور را دراختیار کاربران قرار میدهد و میتواند عملکردهای مختلفی مثل راهاندازی دستیار گوگل اسیستنت را با آن تنظیم کرد. بااینحال، ماژول مذکور از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی نمیکند.
سامسونگ با معرفی سری گلکسی S10، قابلیتی بهنام Bixby Routines معرفی کرد، اما برای استفاده از این برنامه باید دستیار صوتی مذکور را باز کنید و درغیر اینصورت امکان دسترسی به آن وجود نخواهد داشت. این شرکت در One UI 5 نام برنامه را به Modes and Routines تغییر داد و برای استفاده از آن، دیگر نیازی به فعالسازی بیکسبی نیست.
بهنوشتهی Gizchina، سامسونگ در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد دیگر عملکرد واقعیتافزودهی بیکسبی ویژن را توسعه نخواهد داد. این قابلیت به شما اجازه میدهد آرایش، تزئین خانه و موارد دیگر را با فناوری واقعیتافزوده، امتحان کنید. ویژگیهای اولیهی بیکسبی ویژن مثل جستجوی تصویری و ترجمه همچنان فعال هستند اما بسیاری از امکانات دیگر آن حذف شدهاند. با گذشت دوسال، این قابلیت همچنین فعال است اما نسبت به قبل هیچ تغییری در آن دیده نمیشود.
سامسونگ قصد دارد با بلندگوی هوشمند گلکسی هوم، با اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون رقابت کند. این محصول سال ۲۰۱۸ معرفی شد اما تاکنون روانهی بازار نشده است. برند کرهای بهجای محصول یادشده درنهایت گلکسی هوم مینی را عرضه کرد اما تبلیغات زیادی برای بازاریابی آن انجام نشد.