وی فور یو
2 سال پیش / خواندن دقیقه

سه گام طلایی برای توسعه و رشد کسب و کارهای اینترنتی

سه گام طلایی برای توسعه و رشد کسب و کارهای اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی جدید، کار آسانی نیست. امروزه اکثر کسب وکارها در فضای آنلاین یا مجازی فعال هستند و مخاطبین خود را دارند.

 نکاتی مهم برای توسعه و رشد کسب و کارهای اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی جدید، کار آسانی نیست. امروزه اکثر کسب وکارها در فضای آنلاین یا مجازی فعال هستند  و مخاطبین خود را دارند. شما باید بتوانید با رقبای حوزه فعالیت تان رقابت کنید و به قول معروف سری در میان سرها در آورید!

در اینجا می خواهیم سه گام طلایی به شمایی که به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را تاسیس کرده اید و قصد رشد سریع آن را دارید، معرفی کنیم. پس بدون معطلی برویم به سراغ اصل مطلب.

یک نکته خیلی مهم در رشد کسب و کارهای اینترنتی

قبل از این که این سه گام را معرفی کنیم باید بر یک نکته مهم تاکید کنیم:
رشد کسب و کار اینترنتی شما در گرو رشد ترافیک وب سایت آن است!
یعنی چه؟
به زبان ساده، ترافیک با کیفیت در واقع کاربرانی هستند که از وب سایت کسب و کار آنلاین شما بازدید می کنند و در نگاه اول آن را نمی بندند! بلکه با علاقه محتوای آن را دنبال می کنند و در روزهای بعدی باز هم به آن سر می زنند. پس صورت مسئله ما از رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی تبدیل می شود به افزایش بازدید وب سایت کسب و کارهای اینترنتی.
مفهوم است؟ بسیار عالی! پس این شما و این:

سه گام طلایی برای افزایش بازدید وب سایت کسب و کارهای اینترنتی

1.در گوگل تبلیغ کنید

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم امروزه صفحه جست وجو در گوگل و نتایج آن، بیشتر از هر بیلبورد و فضای تبلیغاتی دیگری در مقابل چشم کاربران است. پس چرا تبلیغ وب سایت یا کسب و کار تازه تاسیس شما در آنجا نباشد؟ 

بله، درست متوجه شدید! شما می توانید با تبلیغ در گوگل ،  در صفحه اول گوگل مقابل چشمان مخاطبان قرار بگیرید. آن هم در جایگاهی بالاتر از وب سایت های کهنه کاری که سالها تلاش کرده اند تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کنند!

جذاب است. نه؟ اما توجه به این نکته مهم است که هم کیفیت تبلیغات شما در گوگل مهم است و هم کیفیت وب سایت کسب و کار اینترنتی شما. منظور ما از کیفیت وب سایت، محتوای جذاب و رعایت اصول سئو است که در گام های بعدی بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

پس برای این که از تبلیغ در گوگل بیشترین نتیجه را بگیرید، بهتر است با کمک متخصصان آژانس هایی که در این زمینه فعالیت می کنند این کار را انجام دهید. مسلما تبلیغات در گوگل اگر اصولی و توسط متخصصان این حوزه اجرا شوند، منجر به افزایش ترافیک بی سابقه برای وب سایت کسب و کار اینترنتی شما می شود.
از جمله آژانس های تخصصی تبلیغات در گوگل (و شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات در لینکدین) می توان به آژانس افراک اشاره کرد که زیرمجموعه شرکت ایرانیکارت است. این آژانس تبلیغات آنلاین، پارتنر رسمی گوگل، متخصص و مشاور اجرای تبلیغات آنلاین و دیگر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است.
 

2.بازاریابی در شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

شبکه های اجتماعی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی هستند ونقشی کلیدی در افزایش بازدید وب سایت کسب و کارهای اینترنتی ایفا می کنند. از تولید محتوا و تبلیغات در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی برای هدایت کردن ترافیک باکیفیت به وب سایت خود استفاده کنید. در این صورت مخاطبان شبکه های اجتماعی خود را به بازدیدکنندگان وب سایت و در نهایت به مشتریان تبدیل می کنید.
تولید محتوای سودمند و جذاب برای شبکه های اجتماعی به آن سختی که فکر می کنید نیست! شما در حوزه فعالیت خود متخصص هستید؛ فقط کافی است محتوای جذاب مرتبط با تخصص خود را برای مخاطبان ساده سازی کنید.

3. کلمات کلیدی دنباله دار ( Long-Tail Keywords ) را هدف بگیرید

کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که صفحات وب سایت کسب و کار اینترنتی شما را با آنچه افراد جست وجو می کنند مرتبط می سازند. با انتخاب صحیح کلمات کلیدی در محتوای وب سایت خود به گونه ای که مرتبط و باکیفیت باشند، بسیار راحت تر به مشتریان هدفتان خواهید رسید و در نتیجه ترافیک وب سایت تان افزایش می یابد.
هرچه کلمات کلیدی عمومی تر باشند، در جست وجوهای بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند، اما در عین حال، افزایش رنک در آنها نیز به مراتب دشوارتر است. از طرفی با هدف گرفتن کلمات کلیدی دنباله دار،  شانس بیشتری برای افزایش رنک و در نتیجه افزایش بازدید سایت کسب و کار اینترنتی خود در گوگل خواهید داشت.
 
برای مثال اگر کسب وکار شما مرتبط با فروش کفش است، شانس شما برای افزایش رنک در کلمه کلیدی «خرید کفش مردانه مجلسی» بالاتر از کلمات کلیدی عمومی مانند «کفش» است.
دقت کنید کلمات کلیدی باید کاملا مرتبط با محصولات و خدمات شما باشند. در این صورت، مخاطبان مناسب تر و ترافیک باکیفیت تری به وب سایت شما هدایت می شود.
از ابزارهای متعددی که در زمینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کنند استفاده کنید و از نتایج انتخاب کلمات کلیدی مناسب در افزایش ترافیک وب سایت ، شگفت زده شوید!
برای استفاده صحیح از کلمات کلیدی در وب سایت های وردپرسی می توانید از افزونه های معروف سئو در این پلتفرم مانند Yoast SEO کمک بگیرید.
 
کلام آخر
رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی و افزایش بازدید وب سایت آنها ، نیازمند صرف زمان و هزینه است. اما مطمئن باشید ارزشش را دارد! با به کارگیری روش ها و ابزارهایی که در این مقاله آنها را بررسی کردیم می توانید در میان مدت شاهد رشد سریع وب سایت کسب و کار اینترنتی خود باشید و قله های میدان رقابت را فتح کنید.

هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع