وی فور یو
2 سال پیش / خواندن دقیقه

قانون های اصلی ثبت شرکت را بشناسید

قانون های اصلی ثبت شرکت را بشناسید

اگر به دنبال پاسخ سوالی با عنوان تغیر شرکت هستید حتما ادامه ی این مطلب را مشاهده نمایید.

اصلی ترین قوانین ثبت شرکت چه مواردی هستند؟

یکی از بیشترین سوال هایی که در زمینه تغییرات شرکت مطرح می شود این است که تغییر نوع شرکت بعد از ثبت شرکت، در قانون پیش بینی شده است یا خیر؟

به گزارش ....، بر اساس قانون، واحد ثبتی موظف است مراتب تاسیس شرکت یا موسسه و تغییرات آن را حداکثر ظرف 10 روز از تاریخ ثبت به منظور درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و روزنامه محلی به هزینه متقاضی به آن روزنامه اعلام نماید.

همچنین ثبت اسامی اشخاص حقیقی ایرانی و خارجی در دفاتر ثبت با تنظیم و تسلیم سه نسخه اظهارنامه که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ اعلام واحد ثبتی انجام می گیرد و حاوی نکات زیر می باشد به عمل می آید.

1. نام ونام خانوادگی بازرگان .

2. تاریخ و محل تولد، شماره شناسنامه و محل صدور شناسنامه بازرگان تصویر اوراق شناسنامه برای اشخاص حقیقی ایرانی و گذرنامه برای اشخاص حقیقی خارجی .

3. تابعیت اصلی و فعلی افراد مزبور در صورت تحصیل تابعیت دیگر و تاریخ و چگونگی اخذ تابعیت مزبور.

4. تاریخ ورود به منطقه و شماره و محل صدور پروانه اقامت و محل اقامت اتباع خارجی .

5. اقامتگاه قانونی اشخاص حقیقی .

6. شماره ثبت منگنه و پلمپ دفاتر تجاری که به موجب بند 5 ماده 3 این تصویبنامه به عمل آمده است .

7. رشته فعالیت تجاری داخلی یا خارجی یا هر دو مورد.

8. سایر مشخصات تجارتی بازرگانان از جمله شماره ثبت علایم تجاری کتاب رمز تجارتی وغیره .

ماده 16 قانون ثبت:واحد ثبتی مکلف است پس از ثبت مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجارتی ظرف حداکثر ده روز از تاریخ تسلیم یک نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور به مهر واحد به اظهار کننده تسلیم نماید و نسخه دیگر را به واحد ذیربط در سازمان ارسال کند.

ماده 17:اظهار کننده موظف است ظرف مدت یک هفته هر گونه تغییراتی را در مفاد اظهار نامه طی اظهارنامه جدیدی که در سه نسخه تنظیم می شودتهیه و به واحد ثبتی سازمان تسلیم کند تا در دفتر ثبت تجارتی واحد ثبتی قید گردد.

ماده 20:هزینه های مربوط به ثبت شرکت موسسه و تغییرات آن همچنین ثبت علایم و اسامی تجاری و صنعتی و اختراعات و اشکال و ترسیمات صنعتی و نیز ثبت دفاتر تجارتی و پلمپ دفاتر تجارتی و غیرتجارتی به موجب دستورالعملی که توسط سازمان هر منطقه تهیه می شود دریافت می گردد.

آیا حوصله ثبت شرکت ندارید؟

برای این کار بد نیست کارتان را به کارشناسانی که سال هاست در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند؛ بسپارید. کارشناسان ثبت سه تمامی مراحل کار را برایتان انجام خواهند داد و شما فقط کافی است که مدارک لازم را برای ما ارسال کنید. در کمترین زمان و با کمترین هزینه شرکت شما به ثبت خواهد رسید.

 

 

 

حتماً سعی کنید از ثبت بین المللی مادرید استفاده کنید

بر اساس قوانین ثبت بین المللی مادرید، برند ها باید طبق قوانین هر کشور ثبت شده و بعد از آن وارد مرحله ثبت برند بین المللی مادرید شوند. به عبارت دیگر برندی که می خواهد بین المللی به ثبت برسد ابتدا باید داخل کشور ثبت شده و بعد به صورت اتوماتیک با تعیین کشور مورد نظر مراحل ثبت بین المللی را طی کند. خوبی سیستم مادرید این است که هر متقاضی تنها با یک اظهار نامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی، می تواند برند خود را در 85 کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید و یا هر تعدادی از آن ها که خواست ثبت کند.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم مهمترین مزیت ثبت مادرید، آسان، ارزان و موثر بودن آن است. یعنی با یک رضایت نامه به یکی از زبان های فرانسه، انگلیسی و اسپانیولی و مقداری هزینه ثابت به فرانک سوئیس، می توانید مطمئن باشید که از برند شما بر اساس مواردی که در فرم درخواست نوشته اید به طور کامل حمایت می شود. شاید مهمتر از آن، وقتی شما بخواهید مشخصاتی از قبیل نام، آدرس، مالکیت و غیره را تغییر دهید، کافیست فرم مخصوص را پر کرده و با پرداخت هزینه ای اندک از تغییر برندتان در کشورهای مورد نظر اطمینان حاصل کنید. در آخر باید گفت که سیستم ثبت بین المللی مادرید در واقع مجموعه ای از ثبت هایی است که توسط مقررات داخلی هر کشور ایجاد می شوند.

باید نوع شرکت خود را تغییر دهم. چگونه می توانم؟

شاید در زمینه تغییرات شرکت یکی از بیشترین سوال هایی که مطرح می شود این است که تغییر نوع شرکت بعد از ثبت شرکت، در قانون پیش بینی شده است یا خیر؟ همین سوال باعث شده بسیاری از افراد برای ثبت شرکت خود را عقب بیندازند تا بهترین نوع شرکت را انتخاب کنند. زیرا می ترسند با انتخاب نوع شرکت نتوان آن را تغییر داد و تا آخر با همان نوع مجبور به ادامه شد.

اما این تصوری کاملا غلط است. در قانون هیچ منعی برای تغییر نوع شرکت وجود ندارد و ما می توانیم هر زمانی که خواستیم، با طی کردن مراحلی نوع شرکت خود را تغییر داده و به آن چیزی که بیشترین سود را برای ما دارد تبدیلش کنیم و برای رسیدن به اهدافمان از آن استفاده کنیم.

برای اینکه در مورد چگونگی تغییر نوع شرکت آشنایی هر چند کمی پیدا کنید، به عنوان نمونه تغییر شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود را بیان می کنیم. باقی تغییرات نیز مانند همین تغییر بوده و می توانیم در صورت نیاز از آن استفاده کنیم. فقط فراموش نکنید در هر مرحله ای از تغییرات شرکت اگر به مشکل خوردید می توانید با کارشناسان موسسه مشورت کرده و بهترین راه را برای آینده تجارت خود استفاده کنید.

برای تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود اولین کاری که نیاز به انجام است، تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و راضی کردن افراد حاضر در مجمع عمومی است. بعد از آن باید مدارک زیر را برای ادامه مراحل تغییر آماده و آن ها را به اداره ثبت شرکت ها ارائه کنیم.

  • اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که تمام صفحات آن توسط هیات مدیره امضاء شده باشند
  • جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که تمام صفحات آن توسط شرکاء امضاء شده باشند
  • فتوکپی شناسنامه شرکای قدیم و جدید
  • اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت شرکت جهت حضور در مجمع عمومی فوق العاده با حد نصاب اکثریت تشکیل شده

بعد از ارائه مدارک ثبت تغییرات شرکت شما با موفقیت انجام شده است.

چگونه می توانم شرکت خود را از شهری به شهر دیگر منتقل کنم؟

ابتدا باید یک صورتجلسه تغییر آدرس تهیه کنیم و به اداره ثبت شرکت های شهر اول ارسال کنیم، بعد از آن مراحل تغییرات انجام می شود. بطور مثال آگهی تغییر آدرس صادر، بعد از حدود یک ماه آگهی انتقالی هم صادر می گردد و بعد از حدود دو الی سه ماه پرونده کاملا به شهر جدید منتقل می شود. در کل دو آگهی شامل تغییر آدرس و انتقالی نیاز خواهیم داشت.

 

 

 

چه مدارکی برای اخذ کارت بازرگانی لازم است؟

در آخرین مرحله برای اینکه کارت بازرگانی شما صادر شود مدارک و شرایط خاصی مدنظر است که آن ها را به صورت موردی در ادامه آورده ایم.

1. مدارک هویتی شامل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی

2. مدرک پایان خدمت

3. داشتن حداقل سن 23 سال

4. اخذ مدرک گواهی سوء پیشینه

5. داشتن عکس 4×6 پشت سفید

6. اخذ پلمپ دفاتر که از سال آن بیشتر از 2 سال نگذشته باشد.

7. پرکردن اظهارنامه مربوطه

8. مدرک تحصیلی حداقل دیپلم

9. ارائه اصل مدرک و کپی سند مالکیت 6 دانگ و یا اجاره نامه ملکی تجاری یا اداری

10. داشتن کد اقتصادی جدید.

11. اخذ مفاصا حساب مالیات (ماده 186)

12. گواهی حسن حساب بانکی و نداشتن چک برگشتی

آیا ثبت شرکت در مناطق آزاد برای من مزیتی دارد؟

ثبت شرکت در مناطق آزاد به دلیل مزیت های فراوانی که دارد می توانند در رشد و پیشرفت بسیاری از کشور ها مخصوصا کشور های در حال توسعه تاثیر زیادی داشته باشد. از مزایای آن می توان به مواردی چون معافیت های مالیاتی، جذب سرمایه های خارجی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، کسب درآمد ارزی و افزایش صادرات، دست پیدا کردن به فناوری های پیشرفته، جذب نقدینگی های سرگردان داخلی و کمک به کم شدن تورم، محرومیت زدایی از مناطقی که امکان رشد و توسعه بالقوه دارند و مواردی از این دست اشاره کرد. از همین رو سرمایه گذاری و ثبت شرکت می تواند اقدامی مهم در راستای پیشرفت خودمان و پیشرفت کشورمان باشد.

مدارکی که برای ثبت طرح صنعتی لازم دارید

بعد از اینکه اظهارنامه اینترنتی را پر کردیم باید مدارک زیر را به طور کامل به اداره ثبت طرح صنعتی تحویل دهیم.

1. مدارک هویتی متقاضی و طراح، برای اشخاص حقیقی، کپی های شناسنامه و کارت ملی که برابر اصل شده باشند، برای اشخاص حقوقی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات که به صورت خوانا نوشته شده اند.

2. اگر تقاضا توسط نماینده های قانونی صورت گرفته باشد، باید مدارک نمایندگی ارائه شود.

3. اگر طرح به صورت دو بعدی باشد باید یا پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی و یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه تهیه شود. این شکل های گرافیتی باید ابعادی حداکثر 10*20 سانتی متر داشته و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A4 و با جوهر مشکی باشند. لازم به ذکر است که باید در هنگام تحویل اظهارنامه الکترونیکی طرح ها به صورت اسکن شده فرستاده شوند.

4. اگر طرح به صورت سه بعدی باشد باید مثل نمونه دو بعدی، پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی آن باشد یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح.

5. هنگامی که طرح سه بعدی باشد امکان دارد مرجع ثبت بخواهد همراه اظهارنامه ماکت سه بعدی آن نیز تحویل داده شود. ماکت باید حد اکثر 20*20*20 سانتی متر، با وزن حداکثر 2 کیلوگرم و از ماده ای با دوام و فاسد نشدنی باشد.

6. باید برای به تاخیر انداختن انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی و تعیین مدت آن، در خواست کتبی به صورت اسکن شده و الصاق شده در پرونده الکترونیک داشته باشید.

7. اگر طراح نخواهد اسمش ذکر شود باید در خواست کتبی عدم ذکر اسم را به صورت اسکن شده و الصاق شده در پرونده الکترونیکی ارسال کند.

8. رسید مربوط به پرداخت هزینه اظهار نامه. در صورتی که اظهارنامه شامل دو یا چند طرح باشدمانند رسید مربوط به به پرداخت هزینه های اضافی نیزباید ارسال شود.

9. مدارک مربوط به حق تقدم باید همزمان با تسلیم اظهارنامه و یا حداکثر 15 روز بعد از آن تاریخ ارسال شود.

 

آیا حوصله ثبت طرح صنعتی را ندارید؟

برای این کار بد نیست کارتان را به کارشناسانی که سال هاست در زمینه ثبت طرح صنعتی فعالیت می کنند؛ بسپارید. کارشناسان ثبت سه تمامی مراحل کار را برایتان انجام خواهند داد و شما فقط کافی است که مدارک لازم را برای ما ارسال کنید. در کمترین زمان و با کمترین هزینه، طرح صنعتی شما ثبت خواهد شد.

 

 

 

 

 


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع