جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون
«جف بزوس» (Jeff Bezos) موسس و مدیر عامل شرکت آمازون، یکی از قدرتمندترین رهبران تجاری و تکنولوژیک جهان است که اکنون ارزش دارایی هایش به 65.3 میلیارد دلار رسیده و می توان او را در مقام سومین شخص ثروتمند آمریکایی جای داد. فروشگاه خرده فروشی که در میانه دهه 90 میلادی تاسیس کرد و به خوبی در دوران حباب دات-کام توانست از آن سرپرستی کند، اکنون سالانه بالغ بر 100 میلیارد دلار فروش دارد.
مجله فوربس در تازه ترین شماره خود از مردی سخن گفت که طی چند ساعت، به سومین مردم ثروتمند جهان تبدیل شد.
مجله جهانی فوربس به افزایش ثروت به حدود 65.3 میلیارد دلار اشاره کرد. این افزایش درپی بالارفتن سهم این شرکت در بازارهای جهانی صورت گرفت.
این شرکت اعلام کرد که درنیمه دوم سال جاری میلادی سودی بالایی نزدیک به 857 میلیون دلار کسب کرده است. این درحالی است که سود شرکت آمازون در مدت مشابه سال 2015 میلادی 92 میلیون دلار بوده است.
جف بزوس موسس و مدیر عامل شرکت آمازون
با این افزایش ثروت، مدیرعامل شرکت آمازون ساعاتی بعد از اعلام نتایج کاری این شرکت، سومین مرد ثروتمند جهان شد. رتبه اول را همچنان بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت با ثروتی نزدیک به 78 میلیارد دلار در اختیار دارد. رتبه دوم در اختیار مانسیو اروتگا صاحب فروشگاههای زنجیره ای تجاری اسپانیایی (INDITEX) با ثروتی نزدیک به 73.1 میلیارد دلار است.
تاسیس شرکت آمازون
جف بزوس (jeff bezos) کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و موسس آمازون دات کام است.
او با تاسیس آمازون دات کام، نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقاء تجارت الکترونیک ایفا کرده است.
جفری بزوس در سال 1964 به دنیا آمد، جف در زمان کودکی علاقه زیادی به موضوعات مختلف علمی داشت و با ذهن کنجکاو خود گوشه کوچکی از گاراژ خانه را تبدیل به کارگاهی برای انجام آزمایشاتش کرده بود. از همین دوران بود که او رویای تبدیل شدن به یک مرد بزرگ را در سر می پروراند.
جف در دانشگاه شروع به مطالعه فیزیک کرد، ولی بلافاصله به رشته مورد علاقه خود، یعنی علوم کامپیوتر و مهندسی برق وارد شده و سرانجام در این رشته فارغ التحصیل شد.
جف پس از اتمام تحصیلاتش در چندین شرکت کامپیوتری شروع به کار کرد اما این مشاغل با رویای کودکی جف فاصله بسیاری داشت. در این دوران بود که ایده ای در ذهن وی شکل گرفت و همزمان با آن توجهش به رشد بی نظیر شبکه جهانی وب معطوف شد. او در کمال تعجب دید که رشد استفاده از اینترنت در سال 1994 نسبت به سال قبل 23 برابر شده است!
جف بزوس موسس و مدیر عامل شرکت آمازون
از همین جا بود که جف ایده خود، یعنی ایجاد یک فروشگاه از راه دور را رسمی کرده و شروع به تحقیق در زمینه شرکت هایی کرد که کالاهایشان را از طریق پست و از راه دور ارسال می کردند. جف فهرستی از 20 شرکت برتر در این زمینه تهیه کرد، تقریباً تمام کالاهای مدنظر جف از طریق این شرکت ها فروخته می شد، اما وی متوجه شد که هیچ یک از این شرکت ها اقدام به فروش کتاب نمی کنند. این مسئله تنها یک دلیل داشت و آن عدم امکان تهیه یک کاتالوگ کامل از عناوین کتاب ها بود، زیرا عناوین کتاب ها بسیار متنوع بودند و تهیه یک کاتالوگ کامل از آنها نیازمند یک هزینه سنگین و تهیه یک کاتالوگ چند هزار صفحه ای بود. (روال کار این شرکت ها در ان دوران به این گونه بود که اقدام به تهیه یک کاتالوگ از محصولاتشان می کردند و آن را برای مشتری ارسال می کردند، مشتری نیز بعد از دریافت کاتالوگ و انتخاب کالا، آن را سفارش می داد)
همین جا بود جف ایده خود را با شبکه جهانی وب توام ساخته و به فکر ساخت یک وب سایت برای معرفی عناوین کتاب ها کرد.
اما در کنار تمام این مزایا یک خطر بزرگ جف را تهدید می کرد و آن سرمایه گذاری بر روی یک چیز جدید، مبهم و غیر قابل اعتماد به نام اینترنت بود که تا آن زمان همه مردم ان را یک وسیله تفریحی و ارتباط جمعی می دانستند!