مهران رنجبر درخصوص خط قصه این سریال و همکاری اش با حسین سهیلی زاده گفت:هر سریالی نقاط ضعفی دارد، اما سریال «آوای باران» بابی است برای مسائلی که پیش از این خط قرمز بوده و اکنون نیست. کسانی که برای اولین بار به این مسائل و خط قرمز ها می پردازند، ضعف هایی خواهند داشت. هر چند خیلی چیزهاست که نتوانستیم از کودکان کار نشان دهیم اما همین هم خیلی سخت بود.
داستان «آوای باران» مثلث عشقی دارد اما نه به آن شدت. در آن مثلث اتفاقی پیش می آید که عجیب و غریب و غافلگیرانه است. ما خودمان به عنوان بازیگر این مجموعه سه قسمت فینال کار را نمی دانیم که چه اتفاقاتی قرار است بیافتد و چگونه سریال به فینال برسد.
رنجبر یکی از جذابیت های سریال «آوای باران» را بازی در نقش «کیانوش» دانست و گفت:«کیانوش» پسری بی گناه است. او کسی است که شلیک باعث مرگ مادرش شده است و دست به چنین کارها می زند. در عین حال فردی است که از مواد متنفر است، تا جایی که می تواند دزدی نمی کند و تلاش می کند از زندگی که دارد بیرون بیاید.
بازیگر نقش کیانوش از لوکیشنی که در «آوای باران» خانه او محسوب می شود، به عنوان یک بیغوله یاد کرد و گفت:زیرپل مدیریت، لوکیشن کیانوش است. من اوایل باورم نمی شد این کیانوش آنقدر واقعی است و همه چیز آنقدر واقعی پیش می رود که حتی گاهی اوقات در آنجا در حین تصویربرداری بچه های کار واقعی را می بینم. در حال حاضر نیز مردم یک جمله می گویند و آن اینکه این سریال واقعیت جامعه را نشان می دهد. به نظر می رسد هر چه مسائل اجتماعی و مشکلات اجتماعی را در قالب قصه و ملودرام اجتماعی بیان کنی، مخاطب بیشتر جذب می شود.
رنجبر گفت:دیده شدن سریال «آوای باران» نتیجه ی یک قصه خوب است که در عین حال به یک مسأله مهم در جامعه و کودکان کار می پردازد. به عقیده من این سریال را خیلی ها می بینند. در این چند سال خیلی سخت بوده که مخاطبی را که پای سریال های ترک ماهواره ای می نشیند، جذب سریال های خودمان کنیم.
خوب است که خوراک فرهنگی و قابل ملموس تری به مخاطبا نمان بدهیم. تکدی گری مسأله ای است که سال هاست در تهران اتفاق می افتد و کمک مردم اشتباه است. اما فکر می کنم این سریال تأثیر خوب بر روی مخاطب و فرهنگ مردم گذاشته است.
بازیگر نقش کیانوش در پایان درخصوص گریم موهایش گفت:در ارتباط با نقشم از کلاه گیس استفاده نکرده ام و موهای خودم است، اما گریمور موهایم را فر شش ماهه کرده است.