وی فور یو
یک سال پیش / خواندن دقیقه

نحوه پیگیری و شکایت بعد از به سرقت رفتن گوشی

نحوه پیگیری و شکایت بعد از به سرقت رفتن گوشی

در این مطلب مهم ترین اقداماتی که مشترکین تلفن همراه بعد از به سرقت رفتن گوشی موبایلشان باید انجام دهند را ملاحظه میکنید.

مهم تریم اقدامات بعد از سرقت گوشی

آیا همه مشترکان تلفن همراه، می دانند در صورتی که گوشی تلفن همراهشان به سرقت رفت چه اقدامی را برای پیگیری سریع انجام دهند تا امکان سوءاستفاده های احتمالی گرفته شود؟

نخستین و مهم ترین اقدامی که باید بعد از به سرقت رفتن یا مفقود شدن گوشی موبایل انجام داد، اقدام برای مسدود کردن (سوزاندن) سیم کارت موجود در گوشی است.

سرقت گوشی

شکایت از سرقت گوشی

 
مرحله بعدی، طرح شکایت در دادسرا است، صاحب گوشی باید بلافاصله بعد از به سرقت رفتن گوشی و یا مفقود شدن آن، با مراجعه به دادسرای محل وقوع جرم، پیگیری موضوع را تقاضا کند.
  
 
مدارک لازم برای طرح و پیگیری شکایت در مورد سرقت یا مفقود شدن گوشی تلفن همراه:
 
 
 
_ اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید گوشی.
 
_ اصل و دو برگ فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه (کارتن) گوشی.
 
_ اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی شاکی.
 
_ حضور شخص شاکی یا وکیل وی.
 
همچنین مشترکانی که کارتن گوشی خود را در دسترس ندارند، بهتر است از هم اکنون از طریق ذیل، شماره سریال گوشی خود را به دست آورده و آن را برای روز مبادا، یادداشت کنند، زیرا داشتن و ارائه این شماره برای ردیابی گوشی الزامی است.
 
  
طریق اخذ شماره سریال گوشی:
 
 
شماره گیری کلید ستاره و سپس مربع و پس از ان عدد (06) و دوباره کلید مربع.
 
بعد از طی مراحل اداری مربوطه، اداره مخابرات از طریق شماره سریال 15 رقمی گوشی، به پیگیری و ردیابی گوشی اقدام می کند.
 
درهنگام خرید تلفن همراه به نکات زیر توجه داشته باشید:
 
- موبایل را از فروشگاه های معتبر که دارای پروانه کسب هستند، خریداری کنید.
- دقت کنید که گوشی موبایل حتما دارای ضمانتنامه معتبر باشد.
- هنگام خرید، حتما از فروشنده فاکتور خرید مهر شده دریافت کنید.

هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع