نکات مهم در مقایسه شرکت های بیمه برای خرید بیمه شخص ثالث
کسی نیست این روزها نداند بیمه شخص ثالث چیست؟ و با آن آشنایی نداشته باشد. هر کس خودرو دارد می داند که بیمه شخص ثالث اجباری است و باید آن را در زمان مقرر تمدید کند در غیر این صورت اجازه تردد ددر خیابان ها و جاده ها را ندارد.پلیس موظف است خودرو هایی را که فاقد این بیمه نامه هستند متوقف و جریمه کند. برای خرید این بیمه اجباری چه نکاتی را باید بدانیم ؟ سامانه بیمی لایک چطور می تواند ما را در انتخاب بهترین بیمه نامه راهنمایی کند؟
تعریف بیمه شخص ثالث
همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث خسارت های احتمالی در اثر رخداد حوادث رانندگی را جبران می نماید. بیمه شخص ثالث از بیمه های اجباری است و همه وسایل نقلیه موتوری می بایست بیمه نامه معتبر داشته باشند. نرخ بیمه نامه شخص ثالث هر سال بر مبنای دیه تعیین شده در همن سال توسط دولت مشخص می گردد.
با توجه به اینکه مبلغ دیه درسال 1399 معادل 440 میلیون تومان است بر این اساس تعهد جانی و مالی شرکت های بیمه تعیین شده است. این بیمه نامه حتی خسارت های جانی راننده مقصر حادثه را نیز پوشش می دهد و سقف تعهدات آن معادل دیه در ماه غیر حرام می باشد. تعهد خسارت جانی راننده در سال 1399 مبلغ 330 میلیون تومان است.
نکته:در صورت گم کردن بیمه شخص ثالث، باید چه اقداماتی انجام داد؟
عوامل موثر بر انتخاب شرکت بیمه شخص ثالث
شاید این سوال شما هم باشد که از میان چندین شرکت بیمه کدام یک را انتخاب کنیم؟ همیشه گزینه های بسیار به معنای انتخاب راحتتر نیست اینکه از میان چندین شرکت بیمه نرخ کدام شرکت بیمه مناسب تر است ؟ آیا قیمت پایین بیمه به معنای خسارت دهی به موقع است ؟ سطح توانگری بیمه گر چه تاثیری در خسارت دهی بیمه نامه دارد ؟ نیازمند صرف زمان برای دستیابی به پاسخ سوالتان خواهد بود.
برای خرید بیمه نامه فاکتور های بسیاری وجود دارد که باید حتما در هنگام خرید به آنها دقت شود. بسیاری از این فاکتور ها با روش های سنتی از جمله مراجعه به نمایندگی های بیمه یا تماس تلفنی قابل بررسی نمی باشند یا ممکن است زمان بر و حتی هزینه بر باشند. با ورود به سایت بیمی لایک امکان دسترسی و مقایسه همه شرکت های بیمه بر اساس این فاکتور ها فراهم شده است:
قیمت بیمه
اولین چیزی که هر کس در خرید بیمه نامه به آن نگاه می کند قیمت بیمه نامه است. در وبسایت بیمی لایک تمامی قیمت ها با اعمال حداکثر تخفیفات از کلیه شرکت های بیمه برای مقایسه و انتخاب راحت تر قرار گرفته است که با کلیک بر روی مرتب سازی قیمت های بیمه به ترتیب برایتان نشان داده می شود.
سطح توانگری
در واقع به توانایی مالی در پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه سطح توانگری گفته می شود که یکی از فاکتور های مهم و حائز اهمیت در خرید بیمه نامه است.
تعداد شعب پرداخت خسارت
از جمله مهمترین معیار های انتخاب شرکت بیمه تعداد شعب پرداخت خسارت است. افرادی که مرتب در حال سفر های جاده ای هستند برایشان موضوع مراکز پرداخت و کارشناسی خسارت در نزدیکی محل رفت و آمدشان بسیار حائز اهمیت است. از این رو در وبسایت بیمی لایک می توانید شرکت های بیمه را بر اساس تعداد مراکز پرداخت خسارت مقایسه کنید.
مثلا برای 3 شرکت بیمه ایران، آسیا و دانا که بیشترین سهم فروش بیمه شخص ثالث را در میان همه شرکت های بیمه دارند؛ شرکت بیمه ایران با داشتن 209 شعب پرداخت خسارت بیشترین مراکز تعیین خسارت را دارد و پس از آن شرکت بیمه آسیا و دانا به ترتیب 92 و 72 شعبه پرداخت خسارت، جهت آسودگی و رفاه حال بیمه گذاران دارند.
شایان ذکر است شرکت بیمه آسیا و دانا پیش از این جزو شرکت های بیمه دولتی بوده اند و چندسالی است که به بخش خصوصی واگذار شده است
میزان رضایتمندی مشتریان :رضایتمندی مشتریان از مبلغ خسارت های دریافتی از مشتریان یکی دیگر از عواملی است که می توانید در سامانه بیمی لایک مشاهده و شرکت های بیمه را بر اساس آن انتخاب نمایید.
وبسایت بیمی لایک شرایطی را فراهم نموده است که در هنگام خرید بیمه نامه بتوانید قیمت های شرکت های بیمه به همراه سایر فاکتور های سنجش عملکرد شرکت بیمه ، خرید خود را به راحتی انجام دهند تا در روز حادثه آسوده خیال باشید.
مزایای خرید بیمه شخص ثالث از بیمی لایک
نرخ دهی سریع
انتخاب آسان تر
سرعت در خرید
تحویل رایگان
خرید اقساطی
مثلا برای خرید بیمه شخص ثالث از شرکت بیمه ایران که بیشترین سهم فروش بیمه شخص ثالث را در میان همه شرکت های بیمه دارد با پرداخت 50 درصد حق بیمه، بیمه نامه صادر می شود و الباقی حق بیمه بصورت 3 تا چک طی مدت 3 ماه قابل پرداخت خواهد بود. اما بیمی لایک پیشنهاد های بهتری هم برای شما دارد.
برای خرید بیمه شخص ثالث از شرکت های بیمه آسیا و البرز می توانید تنها با پرداخت 25% حق بیمه، بیمه نامه خود را تمدید کنید و باقیمانده را طی 6 ماه بپردازید. این درحالی است که با خرید بیمه شخص ثالث بیمه آرمان بازپرداخت حق بیمه در 8 ماه صورت می پذیرد. بیمی لایک همواره در تلاش است تا با ایجاد تسهیلات مناسب برای بیمه گذاران محترم مانع از تحمیل هزینه هایی مانند جریمه دیر کرد و بهره اقساط گردد.