وی فور یو
12 ماه پیش / خواندن دقیقه

چالش های خرید خودرو و فروش خودرو های کارکرده

چالش های خرید خودرو و فروش خودرو های کارکرده

بازار خودرو به دلیل وسعت و تنوع و تقاضای بالا در ایران از جذابیت خاصی برخوردار است و این امر باعث ایجاد و رشد دلالان بسیاری در جامعه شده است.اما این موضوع خود بر چالش های خرید و فروش خودرو می افزاید که باید مدنظر خالقان استارتاپ ها در این حوزه قرار گیرد که در ادامه مقاله به آن میپردازیم.

چالش های خرید خودرو و فروش خودرو های کارکرده(دسته دوم) در ایران

بازار خودرو به دلیل وسعت و تنوع و تقاضای بالا در ایران از جذابیت خاصی برخوردار است و این امر باعث ایجاد و رشد دلالان بسیاری در جامعه شده است.از سویی با توجه به اینکه معمولا اینگونه معاملات برای هر خریدار بطور متوسط هر 2 سال یکبار اتفاق می افتد،لذا توجه ویژه ای به مشتری مداری در این بازار نمی شود.

با توجه به موارد فوق از سویی و تغییر رفتار مصرف کنندگان از خریدهای حضوری به استفاده از تکنولوژی بدلیل تمایل به دستیابی به اطلاعات بیشتر و صرفه جویی در وقت،نیاز به بازارهای مجازی خرید خودرو و فروش خودرو بیش از پیش احساس میگردد.اما این موضوع خود بر چالش های خرید و فروش خودرو می افزاید که باید مدنظر خالقان استارتاپ ها در این حوزه قرار گیرد که در ادامه مقاله به آن میپردازیم.

با مطالعه بازار و تحلیل رفتار مصرف کنندگان خودروهای دسته دوم می توان به چالش های ذیل دست یافت.

الف)موارد کلی

1. عدم امکان قیمت گذاری مشخص روی خودروها و اعمال نظرهای سلیقه ای

2. هزینه های مربوط به کارشناسی سلامت فنی و ظاهری خودرو

3. عدم کارشناسی دقیق و همه جانبه برای سلامتی فنی خودرو و صدور گواهی معتبر برای آن

4. اختلاف نظر مراحل قانونی انتقال سند بین نیروی انتظامی و دفترخانه های اسناد رسمی

5. شرایط دشوار از نظر مسافت و ترافیک و تنظیم ساعتهای بازدید چند خودرو برای افزایش قدرت انتخاب و مقایسه خریداران در شهرهای بزرگ

6. عدم رعایت اصول اخلاقی و حقوق مصرف کننده از سوی دلالان خودرو و عدم ساماندهی و نظارت بر آنها از سوی دولت

ب)چالش های مختص این گونه معاملات در فضای مجازی

1. پیچیدگی کاربری اینگونه سامانه ها

2. عدم دسترسی به کامپیوتر و اینترنت برای همه اقشار جامعه

3. استفاده از ترفندهای ویرایش عکس در نمایش خودروها

4. عدم پاسخ در لحظه به پرسشهای که ممکن است برای خریدار ایجاد شود

5. عدم امکان چانه زنی و تکمیل فرآیند خرید بصورت کاملا مجازی و بسیاری موارد که باید مد نظر قرار گیرد.

 با این اوصاف از نگاه کار آفرینی در تک تک موارد فوق و سایر چالش های در این بازار فرصتهای فوق العاده ای نهفته است چرا که کارآفرینان و مدیران مارکتینگ فعال در این بازار می توانند با کمی خلاقیت و ایده پردازی و بهره گیری از امکانات نامحدود فضای مجازی چالش های فوق و نیازهای این بازار را به روشی سود آور برای خود برطرف سازند از جمله این استارتاپ ها در این مسیر حرکت کرده اند و در مسیر موفقیت گام برمیدارند سامانه خرید و فروش خودرو کارنما می باشد.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع