پلاس وی
2 سال پیش / خواندن دقیقه

چرا تأکید سامسونگ برای زوم عالی دوربین گلکسی S23 عجیب به‌نظر می‌رسد؟

چرا تأکید سامسونگ برای زوم عالی دوربین گلکسی S23 عجیب به‌نظر می‌رسد؟

سامسونگ درباره‌ی خانواده‌ی پرچم‌دار بعدی‌اش، یعنی گلکسی اس ۲۳، خبرهای زیادی منتشر کرده است. وقتی به مطالب بازاریابی سامسونگی‌ نگاه می‌کنیم، کاملاً مشخص می‌شود که سامسونگ قصد دارد در‌زمینه‌ی ‌دوربین تغییرات چشمگیری ایجاد کند. افزون‌براین، کاملاً مشهود است که سامسونگ درست مانند نسل قبل بیشترین تلاش خود را برای پرچم‌دار تمام‌عیارش، یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌کند.

اگر هنوز متوجه نشده‌اید، باید بگوییم که مدل پرچم‌دار، یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا، اولین گوشی سامسونگ مجهز به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل خواهد بود. غول کره‌ای ظاهراً در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت؛ اما دوربین‌های دیگر برای بزرگ‌نمایی همچنان مانند سری گلکسی S22 هستند.

با وجود قابلیت زوم عالی در سری فعلی، چرا این قابلیت در گلکسی S23 اولترا در کانون توجه قرار گرفته است؟

گفته می‌شود بزرگ‌نمایی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا حداقل بهتر از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود در گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهد بود. بااین‌حال، این دوربین واقعاً برای زوم‌های فوق‌العاده در نظر گرفته نشده است. حسگرهایی که برای زوم نزدیک در‌ نظر گرفته شده‌اند، حسگرهای تله‌فوتو هستند که ظاهراً درمقایسه‌با نسل قبل تغییری نخواهند کرد.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، این است که گلکسی اس ۲۳ معمولی و اس ۲۳ پلاس هیچ ارتقایی در بخش دوربین پشتی به خود نخواهند دید. نکته‌ی مهم، تنها دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در مدل اولترا است. درحقیقت، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شاید امکان بزرگ‌نمایی بدون نویز بهتری را به شما بدهد. همچنین، حالت عکاسی پیش‌فرض در بهترین حالت عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی خوبی را ثبت خواهد کرد؛ چراکه حسگر از فناوری ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) استفاده می‌کند.

بنابراین، آیا سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای ادغام مهارت‌های عکاسی محاسباتی بهتر در سری گلکسی اس ۲۳ است؟ اگر این‌طور نباشد، واقعاً هیچ نکته‌ای در بازاریابی ویژگی زوم وجود ندارد. اگر سامسونگ واقعاً تغییری در هوش مصنوعی یا الگوریتم اصلی ایجاد نکند، به مشتریان امید کاذب می‌دهد.

علاوه‌براین، اگر سامسونگ واقعاً می‌خواهد آنچه وعده داده، ارائه دهد، باید مطمئن شود که دوربین‌های زوم این‌ بار عملکرد بهتری دارند. چه از‌طریق هوش مصنوعی تقویت‌شده یا الگوریتم‌های زیربنایی، اگر زوم مشابه اس ۲۲ اولترا را ارائه دهد، گلکسی اس ۲۳ اولترا امتیاز خوبی از منتقدان دریافت نخواهد کرد و این در‌نهایت به فروش ضعیف منجر خواهد شد.

سامسونگ باید آنچه به مشتریان وعده می‌دهد، عملی کند

تبلیغات گمراه‌کننده یا تبلیغاتی که تأکید زیاد بر ویژگیی خاص می‌کنند، در این صنعت رایج است؛ اما باتوجه‌به‌ اینکه پرچم‌داران اولترا سامسونگ در سه‌ سال گذشته شگفت‌انگیز بوده‌اند، مشخص نیست سامسونگ قصد دارد با گلکسی اس ۲۳ اولترا چه‌ کاری انجام دهد.

شاید هدف سامسونگ بزرگ‌نمایی بین ۴ تا ۱۰ برابر باشد. این همان چیزی است که دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی فعلی با زوم ۳ برابری باید آن را تحمل کند؛ اما دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابر چقدر می‌تواند پیشرفت کند؟ بی‌شک بدون عکاسی محاسباتی پیشرفته‌تر تفاوت‌ها بسیار سخت خواهد بود.

بااین‌حساب، امید زیادی به سامسونگ داریم و شاید با رونمایی سری گلکسی اس ۲۳ در ماه فوریه، به ما ثابت کند که اشتباه می‌کنیم. باتوجه‌به اینکه زمان زیادی به رویداد گلکسی آنپکد باقی نمانده است، به‌زودی خواهیم فهمید که آیا سامسونگ با تبلیغات بازاریابی خود افراد را گمراه کرده است یا خیر.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع