«باشگاه کسب‌‌وکارهای ایفا» جایی برای تعامل مرکز پردازش ایفا با صاحبان کسب‌‌وکار. اگر کالایی برای فروش دارید، ما محصولتان را انبارش و به‌محض ثبت سفارش در پلت‌فرم آنلاین، بسته‌بندی و ارسال می‌نماییم.
24 ساعت قبل / خواندن دقیقه

تقویم فروش برای پت شاپ

تقویم فروش برای پت شاپ


فروشگاه حیوانات خانگی کجاست؟

«پت‌شاپ» (Pet shop) یا «فروشگاه حیوان خانگی» (Pet store) خرده‌فروشی‌ای فیزیکی یا آنلاین است که حیوانات خانگی و لوازم مراقبت از آنان را می‌فروشد.

البته در ایران فروش حیوانات خانگی مثل سگ و گربه یا انواع خزندگان و جوندگان رسمی نیست و تنها ماهی و پرندگان را از فروشگاه‌های خاص خودشان می‌توان خرید، اما در دیگر نقاط جهان جهان، حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، ماهی، پرنده، خرگوش، همستر، رت، لاک‌پشت، مار، ایگوانا و... خرید و فروش می‌شوند.

این فروشگاه‌ها از زمان همه‌گیری کووید19 به فروش آنلاین روی آوردند. قرنطینه‌ای که انسان‌ها را در کنج خانه‌ها و آپارتمان‌ها محبوس کرد و نیاز به همدم را افزایش داد، باعث چند برابر شدن فروش آن‌ها نیز شد.

به هر روی، امروزه صنعت حیوانات خانگی از پررونق‌ترین صنایع در سراسر جهان است. برای نمونه، در لیست صد خرده‌فروش برتر ان.‌آر.اف (NRF) - رتبه‌بندی «فدراسیون ملی خرده‌فروشان آمریکا» (National Retail Federation) از خرده‌فروشان ایالات متحده - پت‌شاپ آنلاین چِوی دات کام (Chewy.com) که 10.10 میلیارد دلار در سال 2022 درآمد داشته، در رتبۀ چهل‌وهفتم قرار دارد.

 

تقویم فروش برای پت شاپ

کالاهای حیوانات خانگی کدام‌اند؟

کالاهای صنعت حیوانات بسیار متنوع‌اند. اما در یک دسته‌بندی کلی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • -          غذاهای حیوانات: انواع غذاهای خشک، مرطوب، پوچ و تشویقی برای سگ، گربه، پرنده‌ها، جوندگان و سایر حیوانات خانگی؛
  • -          لوازم بهداشتی: شامپو، نرم‌کننده، بوگیر، اسپری‌های ضدعفونی‌کننده، و محصولات مراقبتی برای بهداشت حیوانات؛
  • -          اسباب‌بازی‌ها: انواع اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده برای حیوانات که به بهبود روحیه و سلامت روانی آن‌ها کمک می‌کند؛
  • -          لوازم نگهداری: قفس، تخت، تشک، ظرف غذا و آب، قلاده و بندهای مختلف برای حمل‌و‌نقل و نگهداری حیوانات؛
  • -          داروها و مکمل‌ها: انواع داروها، ویتامین‌ها، و مکمل‌های غذایی که برای بهبود سلامت و جلوگیری از بیماری‌ها استفاده می‌شوند؛
  • -          لباس‌ها و پوشاک: لباس‌ها و پوشش‌های مناسب برای حیوانات خانگی در فصل‌های مختلف سال؛
  • -          لوازم جانبی آکواریوم: فیلترها، پمپ‌ها، گیاهان تزئینی و نورپردازی برای آکواریوم‌ها.

تقویم فروش برای پت شاپ


مناسبت‌های سالانۀ حیوانات چیست؟

اگر شما هم فروشگاه آنلاین یا فیزیکی حیوانات خانگی دارید، باید مناسبت‌هایی را در نظر داشته باشید تا در آن‌ها با استفاده از تخفیف‌های ویژه برای مشتریان خودتان، ضمن افزایش مقطعی فروش، در بهبود مارکتینگ و برندینگ موفق شوید. افزون بر مناسبت‌های پرفروش سال مثل اول سال نو (نوروز یا کریسمس) و جمعۀ حراج (بلک فرایدی)، برخی مناسبت‌های مربوط به حیوانات در تقویم از این قرار است:

  • -          روز جهانی حیوانات آبزی (World Aquatic Animal Day)، 3 آوریل (14 فروردین)؛
  • -          روز حیوانات خانگی (National Pet Day)، 11 آوریل (22 فروردین)، روز ملی در ایالات متحدۀ آمریکا؛
  • -          روز جهانی حیوانات خانگی (World Vet Day)، آخرین شنبۀ ماه آوریل (امسال، 7 اردیبهشت)؛
  • -          روز جهانی گربه (International Cat Day)، ۸ اوت (18 مرداد)؛
  • -          روز جهانی سگ (International Dog Day)، 26 اوت (4 یا 5 شهریور)؛
  • -          روز جهانی حیوانات مزرعه (World Farmed Animals Day)، 2 اکتبر (11 مهر)؛
  • -          روز جهانی حیوانات (World Animal Day)، 4 اکتبر (۱۳ مهر)؛
  • -          روز ملی پرنده (National Bird Day)، 5 ژانویه (16 دی) یا 4 می (14 اردیبهشت)؛
  • -          روز جهانی حیات وحش (World Wildlife Day)، 3 مارس (13 اسفند)؛
  • و...
    این مناسبت‌ها فرصت‌های خوبی برای معرفی کالاها و افزایش فروش هستند؛ البته اگر تدارکات لازم برای افزایش ناگهانی فروش یا بزرگ شدن برند را داشته باشید.


تقویم فروش برای پت شاپ


دستیار لجستیکی پت‌شاپتان را بیابید

در مواجهه با چنین رخدادهای پرفروشی لازم است به فکر یافتن شریک یا دستیار لجستیکی برای خودتان باشید که روی خدمات آن حساب کنید. کسی که:

  • -          کالاهای شما را در تهران یا 14 مرکز استان دیگر انبار کند (با مدل هزینۀ انبار اشتراکی که بر اساس حجم و زمان اشغال انبار محاسبه می‌شود)؛
  • -          سفارشات شما را به‌صورت آنلاین دریافت و به‌سرعت بسته‌بندی کند (با خدماتی مثل بسته‌بندی سفارشی یا پکیج‌سازی)؛
  • -          سفارشات را با انواع سرویس‌های حمل‌ونقل به همه‌جای ایران بفرستد (با امکان بررسی هزینۀ ارسال)؛
  • -          اگر سفارشات به هر دلیل مرجوع یا عودت شد، آن را به انبار ما یا به فروشگاه شما برگرداند؛
  • -          و تمامی این مسائل را به‌صورت آنلاین به شما نمایش دهد (مثل موجودی انواع کالاها و وضعیت تمام سفارشات).
  • ما این کار را فولفیلمنت، سفارشگردانی یا پردازش سفارش می‌نامیم؛ خدماتی که برای اصناف مختلف و کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین انجام می‌دهیم. فرقی نمی‌کند تولیدکننده باشند یا واردکننده، توزیع‌کننده یا فروشنده، همگی می‌توانند از خدمات یکپارچۀ لجستیکی ایفا استفاده کنند تا کار سنگین آماده‌سازی سفارش به متخصص برون‌سپاری شود.

    اگر این بستۀ خدمات برای کسب‌وکار روبه‌رشد شما جالب و مفید است، می‌توانید همین الان با کارشناسان فروش ایفا تماس بگیرید تا از تخفیف‌های ویژۀ ما برای مشتریان جدید در طرح زمستانی ایفا بهره‌مند شوید: ۰۹۰۰۱۰۷۲۱۳۹

    این گزارش ابتدا در وب‌سایت مرکز پردازش ایفا منتشر شده.


شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع