چندی پیش، انتشار گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ گروه اسنپ به مناقشهای میان کوریر سرویسهای ایرانی دامن زد.
بنا به این گزارش، سهم این سامانه از بازار تاکسیهای اینترنتی کشور ۹۲ درصد بوده و تعداد کل حسابهای کاربری مسافران آن به ۷۲میلیون و ۳۶۴هزار و ۳۴۳ عدد و تعداد کل کاربران رانندۀ آن به شش میلیون و ۱۵۲هزار و ۵۰۹ نفر رسیده است.
اما چند روز پیش، مدیرعامل تپسی، با استناد به آمار سفرهای خود، ادعای اسنپ دربارۀ سهم 92 درصدی از بازار تاکسی آنلاین را «قویا» تکذیب کرد.
همزمان، تپسی با معرفی سوپراپلیکیشن خود این رقابت را وارد مرحلۀ تازهای کرد.
پیش از این هم رقابت این دو شرکت لجستیکی وارد تنش شده بود؛ تا جایی که شکایت تپسی به شورای رقابت علیه قرارداد انحصاری در کیش به نفع تپسی تمام شد. شکایت دیگر تپسی در دادسرای ویژه جرائم رایانهای هم البته ناکام ماند.
سرویسهای اسنپ، اسنپباکس، اسنپبار و اسنپبایک و در مقابل سرویسهای تپسی کلاسیک، تپسی لاین، تپسی پلاس، موتوپیک، اتوپیک و تپسیپک همگی بخشی از ناوگان درونشهری کوریرسرویسهای ایرانی هستند.
ما در مجموعۀ ایفا با هر دو گروه اسنپ و تپسی همکاری داریم و مشتریان میتوانند خدمات ارسال هر کدام از آنها را به دلخواه خودشان انتخاب کنند.
علاوه بر این دو گروه، سرویسهای دیگر درونشهری مبتنی بر ارسال همانروز (same day) یا روز بعد (next day)، هم در ایران فعالیت دارند. مثل:
تینکست، الوپیک، لینکاکسپرس، فوروارد، اسپید، پیک بادپا، چاپار، پیشرو پست، راشپیک، ماهکس، تیپیجی، پلیکان و....
ما با الوپیک و لینکاکسپرس همکاری داریم.
به این سرویسهای ارسال فوری درونشهری، سرویسهای پستی مثل شرکت پست و شرکتهای خصوصی پستی مانند تیپاکس را هم اضافه کنید که هر روز بخش بزرگی از ارسالهای درونشهری و بینشهری را انجام میدهند.
#مرکز_پردازش_ایفا هم با پست و هم با تیپاکس همکاری دارد.
ما همچنین برخی سفارشهای درونشهری شما را با ناوگان حملونقل ایفا میفرستیم.
مذاکرۀ ایفا با برخی دیگر از کوریرسرویسهای موفق - اعم از درونشهری و بینشهری - هم در جریان است.
شما کدام سرویس حملونقل درونشهری و بینشهری را به ما توصیه میکنید؟
لطفاً نام آن سرویس را کامنت کنید و بگویید چرا آن را ترجیح میدهید.