«باشگاه کسب‌‌وکارهای ایفا» جایی برای تعامل مرکز پردازش ایفا با صاحبان کسب‌‌وکار. اگر کالایی برای فروش دارید، ما محصولتان را انبارش و به‌محض ثبت سفارش در پلت‌فرم آنلاین، بسته‌بندی و ارسال می‌نماییم.
4 ماه پیش / خواندن دقیقه

هفت نکتۀ کلیدی در برونسپاری خدمات لجستیک



در شرایط رقابت تنگاتنگ تجارت الکترونیک، همراهی یک شرکت «طرف سوم لجستیک» یا «لجستیک شخص ثالث» (3PL) می‌تواند شرایط بازی را به نفع شما تغییر دهد. این شراکت می‌تواند زمان تحویل کالا را به میزان قابل توجهی کم کند. این امر مستقیماً روی تصمیم مشتری نهایی برای خرید و رضایت وی تأثیر دارد. همچنین به شما امکان می‌دهد با برون‌سپاری فعالیتی چالشی، روی فروش و مزیت‌های ویژۀ خود تمرکز کنید.
شریک 3PL با زیرساخت اطلاعاتی مناسب، می‌تواند کمک زیادی به شناخت عوارض، گلوگاه‌ها و نهایتاً بهینه‌‎سازی زنجیرۀ تأمین کند. همچنین اطمینان از خدمات شریک استراتژیک زمینه‌ساز رشد و ورود به بازارهای دیگر خواهد بود.
این شراکت مؤلفۀ مهمی در ایجاد مزیت رقابتی است. بنابراین، ما فهرستی از مواردی را که توجه به آن‌ها برای کسب‌و‌کار خرده‌فروشی آنلاین مفید است، جمع‌آوری کرده‌ایم تا انتخاب بهتری داشته باشد. به‌عنوان کسب‌وکاری در حوزۀ تجارت الکترونیک، لازم است که هفت نکته در هنگام برون‌سپاری خدمات لجستیک به یک شرکت طرف سوم لجستیک به خاطر بسپارید:

1. برنامه داشته باشید.
مطمئن شوید که برای آیندۀ نزدیک و همچنین بلندمدت برنامۀ روشنی در ذهن دارید. نقشۀ راه شما چیست؟ آیا در حال بررسی بازارهای بالقوۀ جدید برای کسب‌و‌کار خود هستید یا در حال حاضر استراتژی توسعه دارید؟ هنگام انجام این کار چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟ آیا فروش شما در حال رشد است و اگر چنین است، با چه سرعتی؟

2. برنامۀ خود را با شریک لجستیک‌تان در میان بگذارید.
به‌منظور ارائۀ مناسب‌ترین راهکارها، دانستن برنامه‌های شما از قبل، برای شریک لجستیکی می‌تواند مفید باشد. زیرا به متخصصان 3PL اجازه می‌دهد تا توصیه‌هایی در مورد جنبه‌هایی مانند مکان‌های بهینۀ انبار، راه‌حل‌های اتوماسیون و فرآیندی ارائه کنند.

3. در مورد روش‌های ‌‌حمل‌ونقل تحقیق کنید.
روش‌های ‌‌حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری از نظر قیمت، سرعت و سطح سرویس متفاوت هستند. آیا خدمات مورد نیاز شما را به‌طور کامل پوشش می‌دهند؟ آیا خدمات یکپارچه ارائه می‌شود یا باید با چندین سرویس‌دهنده در ارتباط باشید؟ آیا ملاحظات بیشتر - برای مثال، در مورد پروتکل‌های بازگشت کالا - وجود دارد؟ چه نوع روش‌های ‌‌حمل‌ونقل را می‌خواهید برای مشتریان خود فعال کنید؟
شریک موثر لجستیکی با شبکه‌‌ای از ناوگان‌های مختلف همکاری می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا از میان سرویس‌ها، گزینۀ مناسب را انتخاب کنید. اما انجام تحقیقات قبلی در مورد گزینه‌ها پیش از مذاکره ضروری است.

4.    ارسال محصولات شما به انبار(ها)
قبل از ارسال کالا به انبار یا مرکز پردازش، مطمئن شوید که محصولات خود را دسته‌بندی و کدگذاری کرده‌اید. آماده‌سازی محصول برای ‌‌حمل‌ونقل مرحله‌ای مهم در این فرآیند است. بهترین روش برای بسته‌بندی محصولات این است که در هر بسته یک نوع «واحد نگهداری موجودی» (Stock keeping unit) یا شناسۀ اس‌کی‌یو (SKU) قرار دهید و هر بسته را به‌وضوح با اس‌کی‌یوی حاوی آن علامت‌گذاری کنید. ضروری است که لیبل روی بسته‌بندی نشان دهد که داخل آن چیست و چه تعداد از آن کالا وجود دارد؟ با انجام این کار، مطمئن خواهید شد که فرآیند ورود و ثبت کالا به‌خوبی انجام می‌شود.
به یاد داشته باشید که همه اس‌کی‌یوها به‌طور پیش‌فرض باید دارای بارکد قابل اسکن مانند بارکد بین‌المللی (International Article Number) یا همان کد ای‌اِی‌ان (EAN) باشند. اطمینان حاصل کنید که محصولات از لحاظ فیزیکی و در سیستم مدیریت سفارش دارای کدهای یکسانی هستند، بنابراین، رسیدگی به سفارش به‌راحتی انجام می‌شود.
هفت نکتۀ کلیدی در برونسپاری خدمات لجستیک

5. کارایی ‌‌حمل‌ونقل را در نظر بگیرید (و سبز فکر کنید).
معتقدیم که اگر محصولات خود را در یک گسترۀ جغرافیایی ارسال می‌کنید، منطقی‌تر است که موجودی را در چندین انبار نزدیک مقصد توزیع کنید و از نزدیک‌ترین مکان ممکن برای مشتری نهایی ارسال نمایید.
انبارداری چندگانه به شما کمک می‌کند تا از مزایای قابل توجهی بهره‌مند شوید:
•    کاهش هزینۀ ‌‌حمل‌ونقل؛
•    کاهش زمان ارسال؛
•    کاهش انتشار ‌دی‌اکسید کربن (لجستیک سبز).
کار شریک ماهر لجستیک 3PL این است که کمک کند عملیات خود را بهینه کنید. برای همین، ما در ایفا افزون بر تهران، با چهارده مرکز پردازش در سراسر کشور و نیز یک مرکز پردازش در اروپای مرکزی تلاش می‌کنیم بهینه‌ترین راهکار توزیع را برای پشتیبانی از فروش شما ایجاد کنیم.

6. آیا برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان خود به سفارشی‌سازی نیاز دارید؟
به شریک جدید 3PL خود دستورالعمل‌های واضحی در مورد نحوۀ بسته‌بندی سفارشات بدهید. شاید بخواهید یک کارت تشکر زیبا، کتابچه و تقویم به بسته‌بندی خود اضافه کنید. از طرفی، امروزه محموله‌ها و بسته‌های بدون پلاستیک در سراسر صنعت خرده‌فروشی رواج پیدا کرده‌اند. اگر مشتریان شما برای آن ارزش قائل هستند، پس در این زمینه اقدام کنید.

7. مرحلۀ مهم ثبت نام و ورود به پلتفرم
به فرآیند ورود توجه کنید و سوال بپرسید. اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز را درک کرده‌اید و وقت صرف کنید تا مشکلی در این مرحله نداشته باشید.
مرحلۀ ورود معمولاً با اتصال به سیستم مدیریت سفارشات آغاز می‌شود. مدیریت یکپارچۀ عملیات ثبت کالا، ثبت سفارش، رهگیری، مرجوعی و رصد زنجیرۀ لجستیک هم قابلیت انعطاف و برنامه‌ریزی بیشتری برای کسب‌و‌کار ایجاد می‌کند و هم به میزان قابل‌توجهی از بروز خطا، اتلاف زمان و پرداختن به کارهای غیرضروری می‌کاهد.

اکنون زمان آن است که برای آشنایی با امکانات پلتفرم ایفا روی این لینک کلیک کنید یا با همکاران ما در امور مشتریان تماس بگیرید.

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع