همه دوست دارند تعداد فالوورا و دنبال کننده گان خود را در صفحه فیسبوک خود بالا ببرند و لایک های بیشتری برای صفحه خود جمع کنند اما این کار بدون داشتن یک راهنما و استراتژی خوب برای افزایش لایک غیر ممکن خواهد بود.
صفحه کسب و کار شما در فیس بوک چه تعداد لایک دارد؟ اگر در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی غرق شده اید، احتمالاً این عدد برای شما خیلی اهمیت دارد. با بیش از دو میلیارد کاربر، فیس بوک مخاطبان بالقوه زیادی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. اما با وجود بیش از 60 میلیون صفحه فعال در فیس بوک، رقابت زیادی برای کسب لایک وجود دارد. هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد: کسب لایک بیشتر بخش مهمی از استراتژی بازاریابی در فیس بوک است. اما نباید تا حدی روی لایک ها متمرکز شوید که اصل عملکرد فیس بوک را فراموش کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه در فیسبوک فالو زیاد داشته باشیم در این مقاله به بررسی افزایش لایک صفحه فیس بوک می پردازیم.
آموزش بالا بردن لایک در فیسبوک
دریافت لایک های بیشتر مستلزم به اشتراک گذاشتن محتوایی است که واقعاً جذاب و دوست داشتنی باشد - و همچنین از روش هایی استفاده کنید که نام تجاری شما را قابل لایک کردن کند. در این پست، تمامی ترفندها در این خصوص را به شما خواهیم آموخت. این در مورد کسب لایک بیشتر با حضور مناسب در فیس بوک و تلاش برای ایجاد محتوایی است که واقعاً برای مخاطبان ارزشمند باشد تا در عوض ارزش فوق العاده ای به نام تجاری شما ببخشد.
1. ایجاد یک استراتژی هوشمند بازاریابی فیس بوک و بالا بردن لایک پیج فیسبوک
مانند هر سیستم بازاریابی، شما تنها آنچه را که در فیس بوک قرار داده اید برداشت خواهید کرد. یک استراتژی تعریف شده و کاملاً هوشمند فیس بوک مبتنی بر اهداف شغلی تان به شما کمک می کند حضور منسجمی با نام تجاری خود در فیس بوک داشته باشید که شخصیت و ارزشهای نام تجاری شما را بیان نماید.
برای افزایش لایک صفحه فیس بوک مخاطب هدف خود را مشخص کنید
هدف شما از استراتژی این است که به جای لایک های یک باره از رهگذران آنلاین، لایک هایی از جانب فالوورهایی که بیشترین پتانسیل را برای کسب ارزش از طریق تعامل منظم با کسب و کار شما دارند، کسب کنید. تعریف شخصیت مخاطبان می تواند یک نقطه عالی برای شروع باشد. به هر حال، به جای اینکه بخواهید تمامی دو میلیارد کاربر فیس بوک را به خود جلب کنید، باید بدانید که با چه کسانی روبرو هستید تا از ابزار و لحن مناسب استفاده کنید.
تحقیق درباره رقابت برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
توجه به اینکه رقبای اصلی در حال چه کاری هستند، به شما کمک می کند تا تکنیک های موثر یا ناکارآمد را بیابید، بنابراین می توانید موفقیت رقبایتان را مدنظر قرار داده و اشتباهات آنها را تکرار نکنید. همچنین با این کار خواهید فهمید که تعداد هدف شما از لایک های فیس بوک باید چه مقدار باشد (برای کل صفحه و تک تک پست ها). گوش دادن اجتماعی یک استراتژی تحقیقاتی عالی است که می تواند به شما کمک کند هم درمورد مخاطبان هدف و هم درمورد رقابت موجود، اطلاعات جمع کنید.
راه های بازاریابی در فیس بوک
تعیین اهداف برای افزایش لایک صفحه فیسبوک
صرفاً تمرکز بر کسب لایک بیشتر یک هدف عالی بازاریابی در فیس بوک نیست زیرا از کجا خواهید دانست که آیا به آن دست یافتیه اید یا خیر؟ در عوض، شما باید اهداف را بر اساس قواعد S.M.A.R.T ایجاد کنید. یعنی اهداف شما باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و زمان بندی شده باشند. این به شما امکان می دهد تا به طور منظم بررسی کنید که آیا به اهداف خود دست یافته اید و باید موفقیت خود را جشن گرفته و اهداف جدیدی ایجاد کنید یا یک سری تغییرات استراتژیک را در نظر بگیرید تا شما را در مسیر درست قرار دهند.
2. ایجاد یک صفحه عالی برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
این ممکن است واضح به نظر برسد، اما گاهی اوقات مهمترین نکات را می توان به راحتی نادیده گرفت: اگر می خواهید لایک جمع کنید، باید همواره یک صفحه عالی به همراه پست های فوق العاده داشته باشید. صفحه فیس بوک شما از قسمتهای زیادی تشکیل شده و مهم است مطمئن شوید که همه آنها کامل، حرفه ای و مطابق با نام تجاری شما هستند. در اینجا برخی از مولفه های اصلی که باید آنها را مدنظر داشته باشید، بیان می کنیم.
استفاده از تمام عناصر بخش About برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
بخش About در صفحه فیس بوک به شما امکان می دهد جزئیات اصلی کسب و کار خود را به افرادی که به دنبال یافتن اطلاعات خاصی هستند، ارائه دهید. علاوه بر اطلاعات تماس، می توانید تاریخ تأسیس کسب و کار، یک نمای کلی از شرکت و یا حتی لیستی از نقاط عطف نام تجاری خود را نیز در این قسمت بیان کنید.
تمامی این اطلاعات به ایجاد اعتبار کسب و کار شما کمک کرده و دنبال کنندگان بالقوه شما را متقاعد می کنند که صفحه شما شایسته لایک شدن است. همچنین به شما کمک می کند در جستجوهای خارج از محیط فیس بوک نیز ظاهر شده و هنگامی که کاربران را از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات خاصی درباره کسب و کار یا محصولات شما هستند، به صفحه فیس بوک شما هدایت شوند.
Visit California از بخش About خود برای بیان داستان سفر در این ایالت استفاده کرده و توانسته است یک سری کلیدواژه مهم را وارد بخش Story خود کند.
فیس بوک همچنین صفحاتی با پروفایل کامل را معتبرتر در نظر گرفته و این امر به شما در الگوریتم فیس بوک یک مزیت می بخشد (اطلاعات بیشتر در این خصوص ادامه بیان شده است). این مزیت به شما کمک می کند افراد بیشتری پست های شما را ببینند.
افزایش لایک صفحه فیس بوک با استفاده از پوشش و تصاویر مناسب برای پروفایل
تصویر پروفایل و پوشش آن اولین برداشت بصری از کسب و کار شما را در فیس بوک بوجود می آورد، بنابراین مهم است که عاقلانه انتخاب کنید. آرم شما معمولاً بهترین انتخاب برای تصویر پروفایل تان است اما می توانید در انتخاب عکس پوشش (جلد) پروفایل خود کاملاً خلاق باشید.
کمی فکر کنید که چگونه می توانید کسب و کار خود را در یک تصویر جذاب بیان کنید. آیا محصولی با ظاهری زیبا دارید که بتوانید از آن بهره بگیرید؟ شاید بخواهید عکسی از تیم دوستانه کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید. هر آنچه را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید نام تجاری شما را به تصویر می کشد تا دنبال کنندگان بالقوه دلیلی برای بررسی بیشتر محتوای صفحه شما داشته باشند.
چای یخ ممکن است جالب ترین محصول نباشد اما Nestea کار بزرگی انجام داده است که باعث شده صفحه و محصول آن شرکت با یک تصویر جلد زیبا، جذاب جلوه کند. از نظر جزئیات فنی، عکس پروفایل شما به صورت 170 در 170 پیکسل در کامپیوتر و 128 در 128 پیکسل در تلفن های هوشمند نشان داده خواهد شد. تصویر پوشش (جلد) نیز با دقت 820 در 312 پیکسل در کامپیوتر و 640 در 340 پیکسل در تلفن های هوشمند ظاهر می شود. فیس بوک به شما توصیه می کند از یک تصویر جلد با ابعاد 851 در 315 پیکسل و با حجم کمتر از 100 کیلوبایت استفاده نمایید.
یک گزینه جدیدتر و پویاتر برای صفحات کسب و کار استفاده از ویدیو به جای تصویر پوشش (جلد) است. ویدیوی پوشش شما می تواند تا 20 ثانیه طول داشته و دارای ابعادی مشابه تصویر جلد باشد.
برای افزایش لایک صفحه فیس بوک یک پست عالی را به صفحه خود سنجاق کنید
اگر پستی دارید که به خصوص تعداد زیادی از افراد آن را پسندیده اند (لایک کرده اند)، می توانید برای به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری، آن را سنجاق کنید. وقتی پستی را سنجاق می کنید، آن پست در بالای صفحه شما باقی خواهد ماند بنابراین افراد آن را قبل از سایر پست های شما مشاهده می کنند. می توانید پست سنجاق شده را هر چند بار که مایلید تغییر دهید. بنابراین سعی کنید آن را تازه نگه داشته و همیشه محتوایی با بهترین عملکرد را در این مکان قرار دهید.
3. یافتن صفحه فیس بوک خود را آسان کنید
این یک مفهوم ساده است که جاد دارد تکرار شود: اگر افراد نتوانند صفحه فیس بوک شما را پیدا کنند، نمی توانند آن را دوست داشته باشند. در اینجا چند راهکار وجود دارد که می توانید برای افزایش قابلیت دیده شدن صفحه خود انجام دهید.
یک نام که به آسانی قابل یافتن باشد، برای صفحه فیسبوک خود انتخاب کنید
افرادی که به دنبال نام تجاری شما در فیس بوک هستند، نام تجاری شما را جستجو خواهند کرد. کارها را ساده کرده و با استفاده از نام تجاری تان به عنوان نام صفحه، پیدا کردن آن را برای دیگران آسان کنید. از افزودن کلمات کلیدی غیرضروری خودداری کنید زیرا این کار فقط باعث می شود صفحه شما بیشتر هرزنامه به نظر برسد تا یک حضور تجاری مشروع.
یک نام کاربری فیسبوک به یادماندنی و پایدار انتخاب کنید
نام کاربری شما - که گاهی اوقات آن را URL فاخر نیز می نامند - در آدرس وب صفحه فیس بوک نام تجاری شما ظاهر می شود. نام کاربری که با نام شما در کانالهای اجتماعی دیگر سازگار باشد، ردیابی شما در فیس بوک را برای افرادی که قبلاً شما را در جاهای دیگر دنبال کرده اند، آسان می کند. همانند نام صفحه، نام کاربری شما نیز باید با نام کسب و کار شما ارتباط نزدیکی داشته باشد.
گزینه های Follow و Like فیسبوک را به وب سایت یا وبلاگ خود اضافه کنید
شخصی که به تازگی نکته یا استراتژی ارزشمندی را در وب سایت یا وبلاگ شما کشف کرده است، می خواهد بیشتر درباره شما بداند. با افزودن گزینه های Follow و Like فیس بوک به وب سایت خود و یا بهره گیری از موارد زیر، هدایت آنها به سمت صفحه فیس بوک خود را تسهیل کنید:
قرار دادن یک پست فیس بوک در وب سایت یا وبلاگ خود
این گزینه باعث افزایش هر چه بیشتر صفحه فیس بوک شما از طریق وب سایت یا وبلاگ شما می شود. به جای قرار دادن یک گزینه ساده، می توانید کل پست را با کپی کردن و استفاده از یک سری کدهای ساده، در صفحه وب سایت خود قرار دهید. کافیست به سراغ پستی که می خواهید در وب سایت قرار دهید، بروید و روی آیکون سه نقطه در گوشه بالای سمت راست آن کلیک کرده و گزینه Embed را انتخاب کنید. سپس کد مربوطه را در کد HTML صفحه وب سایت خود قرار دهید. در اینجا مثالی از صفحه فیس بوک Hootsuite آورده شده است:
هر بازدید کننده ای که برای آشنایی بیشتر بر روی پست تعبیه شده شما کلیک کند، همانطور که آن پست در صفحه فیس بوک شما ظاهر می شود، صفحه فیس بوک شما منتقل می شود و فرصتی را برای دریافت لایک کردن صفحه شما ایجاد می کند. بینندگان همچنین می توانند بدون اینکه از وب سایت یا وبلاگ شما خارج شوند، پست مذکور را مستقیماً از طریق صفحه وب سایت یا وبلاگ شما لایک کنند.
قرار دادن یک پیوند به صفحه فیس بوک در خبرنامه یا امضای نامه های الکترونیک
افرادی که از قبل از طریق کانال هایی مانند پشت الکترونیک یا خبرنامه با آنها در ارتباط بوده اید، مخاطبان بالقوه بسیار خوبی برای صفحه فیس بوک شما هستند. با قرار دادن پیوند به صفحه فیس بوک خود در تمامی ارتباطات الکترونیکی با این افراد، اطمینان حاصل کنید که آنها به آسانی می توانند صفحه فیس بوک شما را بیابند.
تبلیغ صفحه فیس بوک خود در سایر کانالهای اجتماعی
از امکانات موجود در سایر کانال های اجتماعی برای تبلیغ متقابل محتوای فیس بوک خود استفاده کنید. صرفاً به ارسال یک پیوند به صفحه فیس بوک خود و درخواست دنبال کردن آن اکتفا نکنید. در عوض، یک بخش عالی از محتوای خاص فیس بوک خود - مانند یک ویدیوی کوتاه یا اینفوگرافیک - را برای تبلیغ انتخاب کنید تا علاوه بر آگاه ساختن افراد از وجود آن، ارزش صفحه فیس بوک خود را نیز برجسته سازید.
به عنوان مثال NFL، از Twitter برای تبلیغ متقابل یک ویدیوی فیس بوک استفاده کرده و دنبال کنندگان توئیتر را به صفحه فیس بوک خود نیز هدایت می کند:
چگونه در فیسبوک فالو زیاد داشته باشیم
به دنبال اشتراک گذاری پست فیسبوک خود باشید
پست های به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک میزان دسترسی طبیعی به شما را افزایش می دهند و امکان دریافت لایک در فیس بوک را بالا می برند. به اشتراک گذاری همچنین نشان می دهد که فردی به اندازه کافی نسبت به محتوای صفحه فیس بوک شما احساس انگیزه کرده است که بخواهد آن را با در صفحه شخصی خود نیز با دیگران به اشتراک بگذارد. این کار می تواند اعتبار شما را نزد مخاطبانی که ممکن است تاکنون با نام تجاری شما آشنا نباشند، افزایش خواهد داد.
دعوت از مخاطبین و کارمندان موجود برای پسندیدن صفحه فیس بوک شما فیس بوک دعوت از اتصالات شخصی فیس بوک برای پسندیدن صفحه کار شما را آسان می کند ، اما مراقب نحوه استفاده از این ویژگی باشید. به سادگی ارسال دعوت نامه های دسته جمعی بیشتر دوست شما را دوست می دارد تا اینکه لایک های فیس بوک را برای صفحه کسب و کار خود بیاورید. در عوض، یک پیام ایجاد کرده و توضیح دهید که فکر می کنید مخاطبین شما از لایک کردن صفحه شما چه ارزشی می توانند کسب کنند. سعی کنید مزایا بیشتر پیرامون آنها باشند تا شما. همچنین باید کارمندان خود را ترغیب کنید که صفحه فیس بوک شرکت را لایک کنند تا به این ترتیب اولاً آنها بتوانند در خصوص آنچه به عنوان یک نام تجاری تبلیغ می کنید و همچنین به عنوان بخشی از استراتژی بزرگتر حمایت از کارمندان، به روز باشند.
صفحه فیس بوک خود را در زندگی واقعی نیز تبلیغ کنید
تبلیغ صفحه فیس بوک خود را به دنیای آنلاین محدود نکنید. آدرس صفحه خود را در کارتهای ویزیت و لوازم التحریر تبلیغاتی شرکت نیز وارد کنید. آنا برمجو به عنوان یک طراح از همین ترفند در شبکه های اجتماعی استفاده می کند و آیکون های موجود در کارت ویزیت خود را در اختیار افراد قرار می دهد تا مخاطبین بدانند کجا می توانند او را در شبکه های اجتماعی مانند Facebook پیدا کرده و لایک کنند. یا اگر میزبان رویدادی هستید، آدرس صفحه فیس بوک خود را در نشان آن مراسم وارد کنید. افرادی که از قبل در زندگی واقعی با نام تجاری شما ارتباط برقرار کرده اند، ارزش پیشنهادی شما را درک می کنند. دسترسی به صفحه فیس بوک خود را برای آنها آسانتر کنید تا به ارزش بیشتری دست پیدا کنند.
4. پست های فیسبوک مرتبط و با کیفیت محتوا
فیس بوک به شما توصیه می کند "برای جلب توجه، تصاویر کوتاه، سرگرم کننده و چشم نواز را به اشتراک بگذارید." این کار در عمل چگونه خواهد بود؟ این استراتژی ها را برای توسعه پست هایی که ذاتاً دوست داشتنی هستند، در نظر بگیرید.
استفاده از تصاویر جذاب در پست های فیسبوک
مطالعه منتشر شده در ژورنال Management Science نشان می دهد که در فیس بوک پست های دارای عکس به طور قابل توجهی بیشتر از پست های متنی، لایک دریافت می کنند. اگر از خود یک مجموعه عکس مناسب در اختیار ندارید، می توانید از سایت های ارائه تصاویر رایگان استفاده کنید. همچنین می توانید یک اینفوگرافیک منحصر به فرد ایجاد کنید که شامل اطلاعات ارزشمندی درباره شما بوده و یا حتی حاوی مطالب طنزآمیز باشد (مانند این تصویر از WIRED که 1500 لایک در فیس بوک بدست آورده است).
انتخاب عناوین برجسته برای پست فیسبوک
یک عنوان جذاب برای جلب توجه افراد به پست شما نقش کلیدی دارد. فیس بوک این نکات را برای تهیه یک عنوان خوب ارائه می دهد:
- عناوین باید آگاهی بخش باشند.
- از عناوین برای ایجاد انتظارات معقول درباره آنچه در پست بیان خواهد شد، استفاده کنید.
- شفاف و دقیق باشید.
- بیش از حد تبلیغاتی نباشند.
مطمئناً شما سعی دارید نام تجاری خود را در فیس بوک تبلیغ کنید اما مردم می خواهند مطالب ارائه شده برای آنها سرگرم کننده و آموزنده بوده و صرفاً آنها را به سمت زمینه های فروش هدایت نکنند. به ویژه، فیس بوک در یک نظرسنجی دریافته است که دنبال کنندگان این نوع پست ها را دوست ندارند:
- افراد را صرفاً به سمت خرید یک محصول یا دانلود یک برنامه (بدون ارائه هرگونه محتوا یا اطلاعات با ارزش دیگری) هدایت کنند.
- افراد را وارد رقابتی می کنند که هیچ ارتباطی با علایق دنبال کنندگان صفحه مذکور ندارند.
- استفاده تکراری از تبلیغات.
این پست ها کمتر از جانب دنبال کننده هایی که آنها را می بینند، لایک دریافت می کنند. همچنین این پست ها در وهله اول کمتر دیده می شوند، زیرا فیس بوک به طور خاص دسترسی عادی به صفحاتی که بیش از حد جنبه تبلیغاتی داشته باشند را محدود می کند.
آنچه را می خواهند به دنبال کنندگان در فیسبوک خود ارائه بدهید
از کجا می دانید مردم در فیس بوک چه نوع محتوایی را از شما می خواهند؟ با گوش دادن به آنها. اگر اکثر نظرات در مورد صفحه شما مربوط به خدمات مشتری است، سعی کنید محتوایی ایجاد نمایید که بر کمک به دنبال کنندگان برای استفاده بهتر از محصولات شما متمرکز باشند. به عنوان مثال، یک فیلم کوتاه درباره "هک" یا کاربردهای جایگزین برای محصولات شما یا مجموعه ای از فیلم ها یا عکس های "چگونگی" را امتحان کنید. آزمایش کرده و به بازخوردها و پاسخ های افراد توجه کنید.
برای افزایش لایک صفحه فیس بوک بر روی ویدئوها سرمایه گذاری کنید
با توجه به این نکته، اگر به طور جدی می خواهید لایک های خود را در فیس بوک افزایش دهید اما از قبل برای ویدئوهای خود استراتژی خاصی ندارید، وقت آن است که آن را ایجاد کنید. این مطلب با تشریح 4 جزء اصلی در یک ویدیوی بی نقص در رسانه های اجتماعی، برای شروع مناسب است. پس از اینکه این اصول را پیاده سازی کردید، مطلب مربوط به شش نوع بازاریابی که باید در رسانه های اجتماعی امتحان کنید (از جمله ویدیوهای زنده و ویدیو 360) را نیز مطالعه نمایید.
5. حضور مداوم و در مواقع مناسب برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
تداوم پست ها برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
فیس بوک متذکر می شود که "تداوم و ثبات در کیفیت و انواع پست هایی که ایجاد می کنید، می تواند به افراد کمک کند تا بدانند انتظار چه نوع پیام هایی را از شما داشته و چگونه باید با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند." برای کمک به سازماندهی و تداوم محتوای فیس بوک خود، یک تقویم محتوایی ایجاد کرده و پست ها را زمان بندی کنید.
قراردادن پست ها در زمان مناسب برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
متخصصان بازاریابی شبکه های اجتماعی Hootsuite دریافته اند که انجام این کار باعث افزایش تعامل، (از جمله افزایش لایک های فیس بوک) می شود. برای تعیین بهترین انتخاب ها برای مخاطبان خود، باید تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید، اما ما دریافته ایم که به طور کلی زمان بهینه برای قرار دادن پست ها، ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر در طول هفته و ساعت 12 تا 1 بعد از ظهر در آخر هفته ها می باشد.
برای افزایش لایک صفحه فیس بوک پاسخگو باشید
اگر می خواهید افراد بیشتری صفحه فیس بوک شما را لایک کنند، باید با کسانی که از قبل این کار را انجام می دهند، در تعامل باشید. نظرات یا سوالات بی پاسخ در صفحه فیس بوک می تواند یک مانع بزرگ در سر راه طرفداران جدید شما باشند. بخاطر بسپارید که فیس بوک یک شبکه اجتماعی است و اجتماعی بودن یک روش کلیدی برای دوست داشتنی تر شدن نام تجاری و صفحه شماست.
6. برگزاری یک مسابقه در فیس بوک
در نظرسنجی توسط موسسه بازاریابی محتوا، 81 درصد از بازاریابان گفته اند که محتوای تعاملی (مانند مسابقات) برای جلب توجه خوانندگان بهتر از محتوای استاتیک می باشد. حتی می توانید لایک کردن پست را ملاک ورود به مسابقه قرار دهید و یا از آن مواردی که تحت قوانین مسابقه در فیس بوک مجاز است، بهره برداری کنید (مسابقات "به اشتراک بگذارید تا برنده شوید" اگرچه محبوب هستند اما از نظر فنی ممنوع است). به عنوان مثال، Funko نزدیک به 7000 لایک را در فیس بوک در این مسابقه "برای شرکت در مسابقه لایک کنید"، کسب کرده است:
برای شروع جمع آوری تعداد بیشتری لایک در فیس بوک با یک مسابقه اختصاصی، به مطلب ما در خصوص چگونگی اجرای یک مسابقه موفق در فیس بوک مراجعه کنید.
راه های افزایش لایک صفحه فیس بوک
7. همکاری با نام های تجاری و انجمن های دیگر در فیس بوک
به یاد داشته باشید که فیس بوک در وهله اول یک شبکه اجتماعی است - بنابراین اجتماعی بوده و با نام های تجاری دیگری که با عملکرد شما مرتبط بوده اما رقبای مستقیم شما نیستند، همکاری و تعامل داشته باشید. لایک یا ارائه یک نظر ساده در مورد پست های یک نام تجاری دیگر می تواند به جلب توجه آنها کمک کرده و فرصت همکاری برای تبلیغات متقابل کسب و کارتان را فراهم آورد تا هر دو طرف بتوانند لایک بیشتری در فیس بوک دریافت کنند. همچنین نشان کردن (tag) نام های تجاری دیگر ممکن است صفحه شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهد (دنبال کنندگان آن نام های تجاری نشان شده) - اما این نشان کردن فقط باید در پست های مرتبط انجام پذیرد.
همچنین به دنبال انجمن ها و گروههای که می توانند دنبال کنندگان بالقوه شما باشند، بوده و با آنها در تعامل باشید. گروه های فیس بوک مکانی عالی برای یافتن افرادی است که به موضوعات مرتبط با تخصص شما علاقمند هستند و به شما این امکان را می دهند تا تخصص خود را به آنها نمایش دهید. مطمئن شوید که مشارکت شما در گروه های فیس بوک بیشتر جنبه همکاری و کمک دارد نه صرفاً وجهه تبلیغاتی زیرا ممکن است با القای احساس منفی از این گروهها طرد شوید.
8. استفاده از الگوریتم فیس بوک به نفع خود
درک الگوریتم فیس بوک برای افزایش میزان دسترسی افراد به شما کلیدی است. به عبارت دیگر، نمایش صفحه و پست های خود در مقابل افراد بیشتر که به طور بالقوه می توانند شما را لایک کنند. الگوریتم فیس بوک انواع مطالبی را که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، بر این اساس اولویت بندی می کند: محتوای با کیفیت که بیش از حد جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.
این مساله تعجب آور نیست. فیس بوک می خواهد مردم از مرور مطالب خود لذت ببرند. این بدان معنی است که می خواهد بهترین مطالب را اولویت ببخشد. وقت خود را برای تولید پست های ارزشمند صرف کنید و تنها یک تبلیغات کننده خالص نباشید. فیس بوک به ویژه پست های معتبری که سرگرم کننده و آگاهی بخش باشند، توسط الگوریتم خود ارزشمند تلقی می نماید. یک روش دیگر برای استفاده از الگوریتم فیس بوک، استفاده از ویدیوهای زنده است. الگوریتم فیس بوک، پخش زنده را اولویت بخشیده و در News Feed بالاتر قرار می دهد. اگر رویداد یا ارائه ای دارید که به صورت زنده قابل انجام است، این ترفند را امتحان کنید. برای کسب راهنمایی های لازم قبل از اقدام به پخش زنده در فیس بوک، راهنمای کامل ما را مطالعه کنید.
9. استفاده از تبلیغات فیس بوک برای افزایش دسترسی پذیری خود
فیس بوک هدف گذاری تبلیغاتی بسیار مفصلی به شما ارائه می دهد، بنابراین می توانید تلاش های تبلیغاتی خود را متمرکز کرده و بهترین بهره را از هزینه های تبلیغاتی تان ببرید. قرار دادن نام تجاری خود در معرض دید مخاطبان ایده آل رویکردی عالی برای کسب بیشترین لایک در فیس بوک است. دو نوع تبلیغات در فیس بوک وجود دارد: پست های تقویت شده و کمپین های تبلیغاتی.
تقویت یک پست برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
با تقویت یک پست، می توانید مخاطبان خود را به ماورای افرادی که قبلاً صفحه شما را لایک کرده اند، گسترش دهید. این می تواند یک گزینه عالی برای پستی باشد که قبلاً با کسب تعداد زیادی لایک در فیس بوک از دنبال کنندگان صفحه فیس بوک شما، ثابت کرده است که جذاب می باشد.
برگزاری یک کمپین برای افزایش لایک صفحه فیس بوک
فیس بوک اهداف کمپین مرتبط با هر نوع کسب و کار را ارائه می دهد. از آنجا که این مطلب در مورد چگونگی دریافت لایک بیشتر در فیس بوک است، ما بر روی هدف مشارکت تمرکز خواهیم کرد که برای نمایش تبلیغات شما به گروه گسترده ای از مخاطبان برای افزایش تعداد لایک پست ها یا صفحه شما عمل می کند. عنوان مثال، این تبلیغ متعلق به WealthSimple گزینه لایک کردن صفحه فیس بوک تنها با یک کلیک موس را فراهم می کند.
شما می توانید از انواع قالب های تبلیغاتی از جمله Canvas استفاده کنید. شما می توانید تمام جزئیات مربوط به تبلیغات در فیس بوک را در راهنمای کامل ما در این خصوص بیابید.
10. از بصیرت های فیس بوک (Facebook Insights) درس بگیرید
تجزیه و تحلیل بصیرت های صفحه فیس بوک می تواند دید واضحی درباره هواداران فعلی تان به شما ارائه دهد. این موضوع به شما کمک می کند تلاش های آتی خود را در فیس بوک هدفمندتر کنید. همچنین می توانید انواع پست هایی که بالاترین میزان میانگین دستیابی و تعامل را کسب کرده اند، شناسایی کنید و از این اطلاعات برای ایجاد محتوای بهینه بر اساس خواسته های مخاطبین صفحه فیس بوک خود استفاده کنید. از این گذشته، درس گرفتن از اشتباهات، تقویت موفقیت ها و ارائه محتوای لذت بخش به دنبال کنندگان صفحه فیس بوک شما، روشهای کلیدی برای بالا بردن کیفیت محتوای مطالب شما بوده و منجر به کسب لایک بیشتر (آنچه مدنظر شما بوده است) در فیس بوک خواهد شد.
در این مقاله به بررسی استراتژی های افزایش لایک صفحه فیس بوک پرداختیم امیدواریم این مقاله برای شما آموزنده بوده باشد.