اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید، حتماً یادتان است که این شبکه اجتماعی تنها برای اشتراکگذاری عکس و فیلم استفاده میشد! عکسهایی که لایک میگرفتند و ویدئوهایی که تنها میتوانستید ۱۰ ثانیه از آن را به کاربران نمایش دهید. دوران قدیمی اینستاگرام به پایان رسید و در سالهای اخیر، اینستاگرام از یک شبکه ساده برای اشتراکگذاری پستها به یک شبکه برای بازاریابی کسبوکارها تبدیل شده است. کسبوکارهای زیادی وجود دارند که استراتژیهای بسیار موفقی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود از طریق اینستاگرام دارند. این نوع استراتژی آنقدر رایج شده است که شاید روزانه با چندین کسبوکاری که از اینستاگرام برای بازاریابی محصولات خود استفاده میکنند، مواجه شوید. بنابراین امروزه میتوان اینستاگرام را به جای یک شبکه اشتراکگذاری عکس و فیلم، یک ماشین فروش برای کسبوکارها دانست. در اینستاگرام هزاران کسبوکار وجود دارد که برخی از آنها بسیار موفق هستند! دقیقاً همانطور که برترین برندهای اینستاگرام برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود، از اینستاگرام استفاده میکنند.
چرا برترین برندهای اینستاگرام برای بازاریابی محصولات خود، از اینستاگرام استفاده میکنند؟
پیش از آن که به سراغ بررسی نمونههای موفق و برترین برندهای اینستاگرام برویم، اجازه دهید تا دلیل اهمیت استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی کسبوکارهای اینترنتی را بررسی کنیم! جالب است بدانید هر چقدر جلوتر میرود، بازاریابان بیشتری از اینستاگرام استفاده میکنند و دلیل آن هم وجود مخاطبان انواع کسبوکارها در این شبکه اجتماعی است. بر اساس گزارشهای اینستاگرام، بیش از ۸۰ درصد کاربران حداقل صفحه یک کسبوکار را دنبال میکنند؛ البته توجه داشته باشید که گفتیم حداقل یک کسبوکار! یعنی ممکن است کاربری صفحه ۱۰ کسبوکار موردعلاقه خود را دنبال کرده باشد و این مسئله سبب میشود تا اهمیت استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی کسبوکارها چند برابر شود. بنابراین اینستاگرام پتانسیل بسیار خوبی برای بازاریابی محصول و خدمات برای انواع کسبوکارها را دارد! با این وجود آیا هنوز هم حاضر نیستید صفحه اینستاگرامی مربوط به کسبوکارتان را راهاندازی کنید؟
البته باید توجه داشته باشید که بسیاری از کسبوکارهای اینترنتی از اینستاگرام برای بازاریابی کسبوکارشان استفاده میکنند اما شکست میخورند! این مسئله میتواند دلایل زیادی داشته باشد اما مهمترین دلیل آن را میتوان عدم توجه به تجربیات و شکستهای دیگران دانست. در حقیقت برای داشتن یک استراتژی سودآور، باید به شکستهای کسبوکارهایی که در اینستاگرام شکست خوردهاند، توجه کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ نمونه از برترین برندهای اینستاگرام و دلایل موفقیت آنها بپردازیم! اگر قصد دارید از اینستاگرام به عنوان یک شبکه بازاریابی استفاده کنید، پیشنهاد میکنم این ۱۰ مورد را به دقت بخوانید و راهکارهای آنها را در صفحه اینستاگرامی خود پیادهسازی کنید.
برند Nike؛ جلب احساسات و افزایش اعتماد به نفس کاربران
حتماً تا به حال نام برند نایک را شنیده یا حتی از محصولات آن استفاده کردهاید! جالب است بدانید این برند، یکی از برترین برندهای اینستاگرام است که توانسته ۹۲٫۳ میلیون دنبالکننده را جذب کند. قطعاً این برند یک تیم بازاریابی عالی دارد که به خوبی کاربران را جذب میکنند و به همین طریق، فروش این برند را افزایش میدهند. جالب است بدانید این برند در میان برندهای برتر اینستاگرام توانسته رتبه ۳ را در این شبکه اجتماعی از لحاظ تعامل کاربران کسب کند.
از طرفی این برند در یک بازار بسیار رقابتی (کفش و سایر محصولات پرطرفدار) فعالیت میکند؛ اما چطور توانسته در میان این حجم از رقابت به این تعداد از طرفداران دست پیدا کند؟ این برند به خوبی میداند که در بازار محصولات ورزشی نظیر کفش، کاربران با حجم زیادی از تبلیغات مستقیم محصول مواجه میشوند! بنابراین برند نیک به جای تبلیغ مستقیم محصولات خود، پستهایی را منتشر میکند که احساس مثبت و رضایت کاربران را جلب کند. از طرف دیگر برند نایک در کنار جلب رضایت و احساس کاربران، پستهایی را منتشر میکند که به کاربران اعتماد به نفس میدهد! در واقع راز موفقیت برند نایک این است که حس مثبتی در کاربران ایجاد میکند و آن حس، این است که با خرید محصولات نایک میتوانید به رویاهای خود برسید. در واقع نایک بیشتر به دنبال ایجاد انگیزه در کاربران بوده و کمتر به دنبال تبلیغ محصولات به صورت مستقیم و از طریق صفحه خود عمل است.
۳ نکته مهم که باید از صفحه اینستاگرام نایک یاد بگیرید:
- شناخت ضعفهای کاربران و ایجاد حس اعتماد به نفس نسبت به آن ضعفها در کاربران
- برانگیختن احساسات کاربران با محتوای تصویری و متنی صفحه خود
- نمایش محصولات یا خدمات بدون تمرکز بر روی فروش و تبلیغ مستقیم
به رعایت این ۳ نکته میتوانید محصولات خود را به خوبی بفروشید و برندسازی خوبی برای کسبوکارتان انجام دهید.
برند Starbucks؛ استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران
برند Starbucks یکی از برترین برندهای اینستاگرام است که در زمینه سرو و فروش قهوه فعالیت میکند. یکی از بهترین راهکارهایی که این برند برای بازاریابی استفاده کرده است، استفاده از تصاویر گرفته شده توسط مصرفکنندگان و کاربران است. در حال حاضر صفحه اینستاگرام این برند بیش از ۱۸ میلیون دنبالکننده دارد و تعامل کاربران با صفحه بسیار عالی است؛ به طور میانگین پستهای این صفحه بیش از ۱۷۰ هزار لایک میخورند و بیش از ۲,۰۰۰ کامنت دریافت میکنند. یکی از کارهای بسیار تاثیرگذاری که این برند در سال ۲۰۱۴ انجام داد، اجرا کمپینی بود که در آن از کاربران خواست تا لوگوی این برند را بر روی فنجانهای خود چاپ کنند و آن را به همراه هشتگ #WhiteCupContest در اینستاگرام منتشر کنند. این کار به این برند کمک کرد تا دنبالکنندگان صفحه خود را تنها در عرض ۳ هفته، به اندازه ۴,۰۰۰ نفر افزایش دهد و این در حالی بود که هیچ هزینهای برای این برند نداشت!
امروزه هم این برند تصاویر زیادی را از کاربران خود دریافت میکند و با اشتراکگذاری آن در صفحه، کاربران دیگر را تشویق به ارسال تصویر خود کنند. به همین طریق تعامل کاربران با این صفحه افزایش پیدا میکند و سودآوری زیادی برای این برند دارد. البته با توجه به تعداد فالوورهای این صفحه، کاربران هم بدشان نمیآید که در پروفایل این صفحه دیده شوند! در واقع این کار هزینههای تولید و بازاریابی محتوا را برای این برند کاهش میدهد و تا حد زیادی بر روی فروش و تعامل صفحه هم تاثیرگذار است.
۳ نکته مهم که باید از صفحه اینستاگرام استارباکس یاد بگیرید:
- تبدیل فالوورهای به طرفداران برای آن که تصاویر محصولات شما را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
- از کاربران برای تولید محتوای صفحه اینستاگرام خود کمک بگیرید و آنها را با درنظر گرفتن جایزه تشویق به این کار کنید.
- پیش از انتشار تصویر در صفحه به همراه تگ کردن فرستنده آن، از آن کاربر اجازه بگیرید.
بنابراین مهمترین راز موفقیت این برند کمک از کاربران برای تولید محتوای صفحه است؛ کاربران هم با اشتراکگذاری تصاویر در صفحه خود به صورت غیرمستقیم به بازاریابی برندتان هم کمک میکنند.
برند Sephora؛ قدرت را در دست دارد!
یکی از راههای بازاریابی در اینستاگرام که برخی از برترین برندهای اینستاگرام از آن استفاده میکنند، به دست گرفتن قدرت است! برند Sephora یکی از برندهایی است که قدرت محصولات و خدمات خود را به کمک آموزش نشان میدهد. آموزش برای کاربران اهمیت زیادی دارد و این برند به خوبی میداند که با ارائه آموزشهای ارزشمند میتواند بازاریابی محصولات خود را هم نشان دهد. این شرکت از اینفلوئنسر مارکتینگ برای معرفی و آموزش نکات زیبایی استفاده میکند؛ معمولاً اینفلوئنسرها محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و این برند با استفاده از چنین افرادی، محبوبیت خود را افزایش میدهند. در حال حاضر این صفحه ۱۸٫۴ میلیون دنبالکننده دارد و تعامل کاربران با این صفحه، بسیار قابل قبول است.
این برند متخصصان زیبایی زیادی را استخدام کرده است که به کاربران از طریق تولید محتوا، مشاوره میدهند. از طرفی، این برند از متخصصان زیبایی دیگر هم استفاده میکند و چنین افرادی برای کسانی که علاقه زیادی به محصولات آرایشی دارند، قابل اعتماد هستند. هنگامی که متخصصان حوزه زیبایی محصولات این برند را معرفی میکنند، کاربران زیادی از آن محصولات استفاده میکنند و همین مسئله سبب افزایش فروش این کسبوکار میشود. در واقع این برند از افزایش اعتماد کاربران نسبت به برند خود، از افراد متخصص که نامشان برای کاربران زیادی آشنا است، استفاده میکنند.
۳ نکته مهم که باید از صفحه اینستاگرام سفورا یاد بگیرید:
- اشتراکگذاری دستآوردهای برند خود با کاربران
- استفاده از متخصصان حوزه کاری خود برای اشتراکگذاری نظرات، نکتهها و آموزشهای ارزشمند
- استفاده از IGtv اینستاگرام برای اشتراکگذاری ویدئوهای ارزشمند و مفید
به رعایت این ۳ نکته، به راحتی میتوانید اعتماد کاربران را نسبت به صفحه اینستاگرام خود جذب کنید که این مورد هم به افزایش فروش برندتان کمک میکند.
برند GoPro؛ تمرکز بر روی مشتریان خود
یکی از رازهای موفقیت برترین برندهای اینستاگرام تمرکز به روی مشتریان به جای محصولات یا خدمات است! برند GoPro که در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون دنبالکننده دارد، بر روی برند خود یا محصولاتش تمرکز نمیکند؛ بلکه تمرکز این دسته از کاربران بر روی زندگی ماجراجویانه کاربران است و به جای معرفی محصولات، زندگی جذاب کاربران خود را ترویج میدهد.
این برند میگوید:
“وجود محصولات GoPro در دست کاربرانی که تصاویر و ویدئوهای آنها را به اشتراک میگذاریم، برای اطلاع از وجود برند ما کافی است و به ما اعتبار میدهد؛ کاربران هم با آگاهی از وجود برند ما، به سمت ما میآیند و محصولات ما را استفاده میکنند.”
این برند از داستانگویی برای افزایش تعامل کاربران خود استفاده میکند! در واقع معتقد است داستانپردازی به صورت بصری تاثیر زیادی در بازاریابی عاطفی دارد و به افزایش تعامل کاربران کمک زیادی میکند. همچنین برای افزایش تعامل، میتوانید فالوورهای خود را قهرمانان داستان خود کنید؛ مثلاً اگر یکی از کاربران شما صخرهنورد است، میتوانید با انتشار تصاویرش، او را قهرمان داستان و پست خود جلوه دهید.
این برند در سال ۲۰۱۸ دو کمپین اجرا کرد که نتایج آن به صورت زیر است:
کمپین اول) هشتگ #GoProAwards به افزایش ۹۲,۰۰۰ نفری دنبالکنندگان این صفحه کمک کرد.
کمپین دوم) هشتگ #GoProHERO7 به افزایش ۲۶۰,۰۰۰ نفری دنبالکنندگان این صفحه کمک کرد.
نتایج بسیار عالی این دو کمپین حاصل از ایجاد ارتباط عاطفی عمیق با کاربران از طریق داستانگویی است.
۳ نکته مهم که باید از صفحه اینستاگرام گوپرو یاد بگیرید:
- به کمک داستانگویی برند، کارمندان و حتی دنبالکنندگان خود را معرفی کنید.
- مشتریان خود را قهرمانان داستانهای خود جلوه دهید.
- اشتراکگذاری چند عکس و ویدئو برای بیان داستانهای خود
شما هم میتوانید به کمک داستانگویی در مورد کسبوکار یا برند خود، تعامل و فروش خود را افزایش دهید.
برند Asos؛ استفاده از طرفداران برند برای نمایش محصولات
یکی از برترین برندهای اینستاگرام Asos است که بیش از ۹٫۵ میلیون نفر دنبالکننده دارد. امروزه تمام برندهای پوشاک در دنیا، صدها مدل با سن، جنسیت، رنگ پوست و… متفاوت دارند که پوشاک خود را به نمایش بگذارند. مار متفاوتی که برند Asos انجام میدهد، این است که از طرفداران خود برای نمایش محصولاتش استفاده میکند! در سال ۲۰۱۹ برای بسیاری از برندها مهم است که با کاربران به روشهای مختلفی ارتباط برقرار کنند و برند Asos به خوبی این مسئله را اجرا کرده است. در واقع این برند تصاویری که کاربران به محصولاتش در اینستاگرام خود منتشر کردهاند را بازنشر میدهد و با این کار علاوه بر افزایش تعامل با کاربران، نشان میدهد که مشتریانش ارزش بسیار زیادی دارند.
اگر شما هم برندی دارد که محصولاتتان توسط کاربران زیاد استفاده میشود و روزانه چندین عکس در اینستاگرام با برند شما منتشر میشود، پیشنهاد میکنم حتماً از این روش استفاده کنید! به خصوص اگر برند شما مربوط به پوشاک است، این روش به افزایش فروش شما کمک زیادی میکند.
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Asos:
- پیدا کردن مخاطبان هدف با روشهای مختلف؛ مثلاً هشتگ اختصاصی برند خود
- دعوت از کاربران برای به نمایش گذاشتن محصولات برندتان
- شناسایی نقاط ضعف کاربران و افزایش اعتماد به نفس در آنها با اشتراکگذاری تصاویرشان در صفحه اینستاگرام
اگر به دنبال افزایش تعامل هستید، به دنبال استخدام افراد مدل خاص نیست! بلکه از مشتریان خود کمک بگیرید تا فروش محصولاتتان هم افزایش زیادی پیدا کند.
برند Converse؛ انتشار تصاویر حاوی سبک زندگی مشتریان
یکی دیگر از برترین برندهای اینستاگرام که در زمینه پوشاک ورزشی و کفش فعالیت میکند، برند Converse است که در حال حاضر ۹٫۷ میلیون دنبالکننده دارد. این برند ترجیح میدهد که به جای تبلیغ محصولات خود از مشتریان خود پست بگذارد! در واقع معتقد است که در دنیای امروزی تبلیغ محصولات جایگاه دوم را دارد و برای تجربه یک بازاریابی موفق، باید پستهایی را به اشتراک گذاشت که کاربران آن را دوست دارند. به همین دلیل است که این برند به جای تبلیغ محصولات خود، پستهایی از مشتریان و افرادی که از محصولاتش استفاده میکنند را در صفحه خود منتشر میکند.
معمولاً کاربران تصاویری که در آن از سبک زندگی کاربران مختلف به نمایش گذاشته میشود را بیشتر دوست دارند؛ زیرا هر کاربری سبک زندگی خود را در میان تصاویر دیگر هم میبیند و میداند که مشتریان آن برند برایش ارزشمند هستند. به همین دلیل شما به راحتی میتوانید با نمایش سبک زندگی کاربران مختلف، یک پیوند عاطفی عمیق با کاربران خود برقرار کنید و محصولات خود را بفروشید. به همین دلیل است که برند Converse با انتشار تصاویر مشتریان خود نشان میدهد که کدام محصول برای کدام کاربر مناسب است و یک بازاریابی موفق را تجربه کرده است.
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Converse:
- در مورد زندگی مشتریان خود بیشتر بدانید و سبک زندگیهای مختلف آنها را اشتراکگذاری کنید.
- برای دریافت تصاویر سبک زندگی مشتریان، از خود آنها بخواهید تصاویر دلخواهشان را برایتان ارسال کنند.
- برای تبلیغ محصول خود، بر روی آن تمرکز نکنید و سعی کنید محصول خود را در کنار محتوای دیگری ارائه کنید؛ مثلاً تصاویر مشتریان خود را منتشر کنید که محصول شما را هم استفاده میکنند.
بنابراین اگر میخواهید تعامل بهتری با کاربران داشته باشید، تمرکز شما بر روی سبک زندگی کاربرانی باشد که از محصولات شما هم استفاده میکنند.
برند Airbnb؛ استفاده از تجربه و تصاویر ارسالی کاربران
برند Airbnb یکی از برترین برندهای اینستاگرام است که در زمینه اسکان دادن به کاربران و مسافران فعالیت میکند. جالب است بدانید این برند در ۱۹۱ کشور دنیا و همچنین ۳۴,۰۰۰ شهر دنیا فعالیت دارد و توانسته ۴٫۳ میلیون کاربر جذب کند؛ بنابراین عکس گرفتن از تمام این نقاط بسیار مشکل است. این برند برای جلب اعتماد مشتریان، از تصاویر ارسالی توسط کاربران استفاده میکند! مثلاً یک کاربر در یک روز بهاری، به دنبال خانهای جنگلی است که Airbnb این امکان را فراهم کرده است! از آن طرف هم کاربر تصویری زیبا را به کمک دوربین عکاسی خود ثبت میکند و برای این برند ارسال میکند. این برند هم در صفحه اینستاگرام خود منتشر میکند که به دلیل آن که خود کاربران عکس را ارسال کردهاند، مشتریان زیادی جذب میکند. به همین دلیل است که اگر به پستهای اینستاگرام این برند سر بزنید، میبینید که کاربران تعامل بسیار زیادی با این صفحه برقرار میکنند و این مورد در بازاریابی ارزش بسیار زیادی دارد.
البته این برند در کنار این کار، برای معرفی سریعتر سرویسهای خود به کاربران در آلمان و استرالیا از تبلیغاتی ویدئوهایی هم استفاده کرد؛ نتیجه آن دریافت بیش از ۱۲۵ میلیون توجه از طرف کاربران بود و سبب رشد بسیار سریع صفحه اینستاگرامش شد! این کار نیازمند بودجه زیادی است که اگر برند شما بزرگ نیست، شاید هزینههای آن برایتان سنگین باشد. مهمترین کاری که این برند برای رشد و افزایش مشتریان خود انجام داد، استفاده از تجربیات مشتریان برای ایجاد پستهای اینستاگرام بود که موجب افزایش تعامل و فروش برند شد.
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Airbnb:
- ایجاد هشتگ اختصاصی برای دریافت بازخورد و تصاویر ارسال کاربران
- دعوت از مشتریان برای معرفی سرویسها و مزایای استفاده از برند شما
- معرفی کاربر ارسالکننده تصاویر برای تشویق سایر کاربران به ارسال تجربیات خود از سرویسهای برند
با رعایت این ۳ نکته به راحتی میتوانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید و هزینههای مربوط به تولید محتوای صفحه اینستاگرامتان را کاهش دهید.
برند Lacoste؛ ترکیب اصالت و استایلهای مدرن در تولید محصولات
یکی از برندهای بسیار معروف و قدیمی در دنیا، برند Lacoste است که از سال ۱۹۳۳ میلادی فعالیت دارد. اکنون این برند در میان برترین برندهای اینستاگرام قرار دارد و دارای صفحه اینستاگرامی بسیار موفق است. این شرکت بین اصول قدیمی خود و سبک زندگی امروزی (مُد) تعادل بسیار خوبی ایجاد کرده است و با همین راهکار توانسته مشتریان زیادی را جذب کند. البته قدمت تاریخی این شرکت که نزدیک ۱۰۰ سال فعالیت دارد هم در موفقیت آن تاثیرگذار بوده است! این شرکت خلاقیت زیادی به خرج میدهد و به کاربران میگوید که با وجود قدیمی بودن برند، هیچگاه محصولاتش قدیمی نمیشود و در عرصه مد و استایل، همیشه حرفی برای گفتن دارد. از طرف دیگر وجود ۴٫۳ میلیون دنبالکننده در این صفحه نشاندهنده محبوبیت این برند در میان کاربران است!
با رعایت تمام این موارد برند Lacoste توانسته تجارت بسیار موفقی داشته باشد. اگر شما هم صاحب یک برند قدیمی هستید، میتوانید با رعایت اصول خود، خلاق هم باشید و محصولات بروز و مدرن تولید کنید. در واقع شما باید قدرت، اصالت، تاریخچه خود و همچنین تولید محصولاتی بروز و جدید را در کنار هم داشته باشید که تنها با خلاقیت میتوانید به این نقطه برسید!
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Lacoste:
- از تاریخچه برند خود و داستانهای جذاب آن در طی سالهای فعالیت برند به کاربران بگویید.
- به کاربران از اصول و اهداف برند خود بگویید.
- استوریهای خستهکننده را کنار گذاشته و از تصاویر و متنهای جذاب برای استوری خود استفاده کنید.
با رعایت این ۳ نکته و به خصوص نکته آخر در اکثر کسبوکارها میتوانید مشتریان برند خود را افزایش دهید و به یکی از برترین برندهای اینستاگرام تبدیل شوید.
برند Lancome؛ بررسی مزایای محصولات در بازار رقابت
بیشتر کاربران اینستاگرام را خانمها تشکیل میدهند و همین مسئله باعث شده تا رقابت در بازار محصولات آرایشی و زیبایی بسیار شدید باشد! برندهای زیبایی مختلفی در دنیا فعالیت میکنند و بیشتر آنها اینستاگرام را محلی برای نمایش محصولات خود انتخاب کردهاند. برند Lancome هم یکی از برندهای فعال در زمینه آرایشی و زیبایی است که با ارائه آموزشها ارزشمند توانسته کاربران زیادی را جذب کند! همچنین در بخش هایلایت اینستاگرام به بررسی مزایای محصولات خود و نحوه استفاده آنها پرداخته است. مثلاً سایههای مختلف یک محصول را به همراه نکاتی که سبب میشود تا خانمها زیباتر شوند را بررسی کرده است و به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد.
کاربران معمولاً ترجیح میدهند تا محصولات آرایشی را به صورت حضوری خریداری کنند؛ زیرا جنس آن را نمیدانند و حتی نمیدانند که نتیجه استفاده از این محصولات چیست! بنابراین شما در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی باید آنقدر حرفهای و تاثیرگذار باشید که کاربر حاضر به خرید آنلاین محصول از شما باشد. این صفحه توانسته با آموزشها و ارائه نکات ارزشمند ۴ میلیون دنبالکننده داشته باشید و فروش خوبی را برای خود رقم بزند. شما هم اگر محصولی را دارید و میخواهید برندسازی کنید، کافی است مزایای و نحوه استفاده از محصول خود را در اینستاگرام توضیح دهید؛ کاربران زیادی هستند که به علت نبود آموزش استفاده از یک محصول، از خرید آن محصول صرفنظر میکنند.
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Lancome:
- بررسی مزایای محصولات برند در صفحه اینستاگرام
- ارائه اطلاعات، نکات و آموزشهای ارزشمند مرتبط با محصولات برندتان
- کمی حاشیهسازی کنید؛ ایجاد محتوایی که سبب شود کاربران در مورد برند شما صحبت کنند.
با رعایت ۳ نکته بالا به راحتی میتوانید برندسازی کنید و فروش محصولات خود را افزایش دهید. البته در مورد نکته آخر باید توجه داشته باشید که نباید کاری کنید که اعتماد کاربران نسبت به شما از بین برود؛ باید کاری کنید کاربران در مورد برند شما مثبت صحبت کنند و با همین روش، مشتریان دیگری را هم جذب کنند.
برند Oreo؛ استفاده از محتوای ویدئویی برای افزایش تعامل کاربران
برند Oreo یکی از برترین برندهای اینستاگرام است که در زمینه تولید بیسکوییت و شکلات فعالیت میکند! رقابت در این حوزه هم زیاد است و برای داشتن یک برند موفق، این برند سعی کرده تا تعامل کاربران را در صفحه اینستاگرام خود افزایش دهد. در حال حاضر این صفحه بیش از ۲٫۶ میلیون دنبالکننده دارد و توانسته فروش خوبی را از طریق اینستاگرام برای خود رقم بزند. در واقع این شرکت از روش تولید محتوای بصری و ویدئویی برای افزایش تعامل و اعتماد کاربران استفاده کرده است!
جالب است بدانید در یکی از ویدئوهای این صفحه، از صدا و افکتهای ویژه سریال Game of Thrones استفاده شده و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. توجه داشته باشید که این خلاقیتها تاثیر زیادی روی مخاطبان برندتان میگذارد و اصلاً جای تعجب نیست که خالق این نوع محتواها، روزها و حتی ماهها برای تولید آن وقت گذاشته است. شکی نیست که این شرکت به خوبی میداند چگونه تعامل کاربران را افزایش دهد و به همین دلیل است که در بازار رقابتی خود توانسته جایگاه بسیار ویژهای داشته باشد. شما هم میتوانید محتوایی تولید کنید که کمی حاشیه ایجاد شود و کاربران در مورد برند شما صحبت کنند؛ این کار به افزایش تعامل کاربران و همچنین جذب کاربران جدید کمک زیادی میکند.
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Oreo:
- تولید ویدئوهای باکیفیت و خلاقانه برای افزایش تعامل کاربران
- استفاده از تجربیات کاربران و توجه به اخبار روز؛ برای تولید ویدئوهای خلاقانه میتوانید از آن استفاده کنید.
- ایجاد حاشیه برای گفتگوی کاربران در مورد برند شما؛ البته باز هم میگویم حواستان باشد حاشیه منفی نباشد و سبب از بین رفتن اعتماد کاربران نشود.
نتیجهگیری
بررسی برترین برندهای اینستاگرام به ما کمک میکند تا بتوانیم روشهایی که استفاده میکنند را یاد بگیریم و در هنگام تولید محتوای صفحه اینستاگرام خود از آن استفاده کنیم. در این مقاله هم به بررسی ۱۰ مورد از برترین برندهای اینستاگرام پرداختیم و نکات مهم آن را بررسی کردهایم تا بتوانید در مدیریت صفحه اینستاگرام مربوط به برندتان استفاده کنید. اکثر این روشها با هزینههای کم انجامپذیر است و نیاز به بودجههای چند ده میلیونی نخواهند داشت!
اکنون شما بگویید! برای برندسازی و افزایش فروش محصولات مربوط به برند خود، از چه روشهایی استفاده میکنید؟ در بخش نظرات میتوانید از تجربیات خود به ما و سایر کاربران بگویید.