3 سال پیش / خواندن دقیقه

اندروید – اجزای برنامه و معرفی اجزای اضافی

اندروید – اجزای برنامه و معرفی اجزای اضافی


مولفه ها یا اجزای برنامه بلوک های ساختاری اساسی یک برنامه اندرویدی هستند. این مولفه ها با فایل manifest برنامه AndroidManifest.xml که به شرح هر مؤلفه برنامه و چگونگی تعامل آن ها می پردازد ، به هم متصل می شوند.

چهار مؤلفه اصلی وجود دارد که می توانند در یک برنامه اندروید استفاده شوند –

شماره مولفه و توصیف
۱ Activities- UI را تنظیم می کنند و تعامل کاربر را با صفحه تلفن هوشمند کنترل می کنند.
۲ Services- پردازش پس زمینه مرتبط با یک برنامه را کنترل می کنند.
۳ Broadcast Receivers- ارتباط بین سیستم عامل اندروید و برنامه های کاربردی را کنترل می کنند.
۴ Content Providers- به مسائل مربوط به مدیریت پایگاه داده و داده ها رسیدگی می کنند.

Activities

Activity نشان دهنده یک صفحه نمایش منفرد با یک رابط کاربری است ، به طور خلاصه Activity عملکرد هایی روی صفحه نمایش انجام می دهد. به عنوان مثال ، یک برنامه ایمیل ممکن است Activity داشته باشد که لیستی از ایمیل های جدید نشان می دهد، Activity دیگر برای نوشتن ایمیل و Activity دیگری برای خواندن ایمیل داشته باشد. اگر برنامه دارای بیش از یک Activity باشد ، باید یکی از آن ها به عنوان Activity که هنگام راه اندازی برنامه ارائه می شود ، مشخص شود.

Activity به عنوان زیر کلاس کلاس Activity به شرح زیر اجرا می شود –

public class MainActivity extends Activity {

}

Services

یک Service مؤلفه ای است که برای انجام عملیات طولانی مدت در پس زمینه اجرا می شود. به عنوان مثال ، ممکن است یک Service در پس زمینه موسیقی پخش کند، در حالی که کاربر از برنامه دیگری استفاده می کند. یا ممکن است داده ها را از طریق شبکه دانلود کند بدون اینکه مانع فعالیت کاربر شود.

Services به عنوان زیر کلاس کلاس Service به شرح زیر اجرا می شود –

public class MyService extends Service {

}

Broadcast Receivers

Broadcast Receivers به سادگی به پیام های پخش شده از برنامه های دیگر یا از سیستم پاسخ می دهند. به عنوان مثال ، برنامه ها می توانند پخش را آغاز کنند تا سایر برنامه ها بدانند که برخی داده ها در دستگاه بارگیری شده است و برای استفاده در دسترس اند ، بنابراین این Broadcast Receiver است که این ارتباط را رهگیری و اقدام مناسب را آغاز می کند.

Broadcast Receiver به عنوان زیر کلاس کلاس BroadcastReceiver پیاده سازی می شود و هر پیام به عنوان یک شی Intent پخش می شود.

public class MyReceiver extends BroadcastReceiver {

public void onReceive(context,intent){}

}

Content Provider

مؤلفه Content Provider داده ها را بر اساس درخواست از یک برنامه به دیگر برنامه ها عرض می کند. این درخواست ها با متد های کلاس ContentResolver انجام می شود. داده ها ممکن است بطور کامل در سیستم فایل ، پایگاه داده یا مکانی دیگر ذخیره شوند.

Content Provider به عنوان یک زیر کلاس از کلاس ContentProvider پیاده سازی می شود و باید یک مجموعه استاندارد از API را اجرا کند تا سایر برنامه ها را قادر به انجام معاملات کند.

public class MyContentProvider extends ContentProvider {

public void onCreate(){}

}

مولفه ها یا اجزای اضافی

مولفه های دیگری وجود دارد که در ساخت موجودیت ها ، منطق و رابطه بین آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مؤلفه ها عبارتند از-

شماره مولفه و توضیحات
۱ Fragments

بخشی از رابط کاربری را در یک Activity نشان می دهد.

۲ Views

عناصر UI که شامل دکمه ها ، لیست ها و غیره روی صفحه نمایش می شوند.

۳ Layouts

مشاهده سلسله مراتبی که قالب صفحه نمایش و ظاهر view ها را کنترل می کند.

۴ Intents

پیام های تقاضای انجام کار از سیستم.

۵ Resources

عناصر خارجی ، مانند رشته ها ، ثابت ها و تصاویر قابل چاپ.

۶ Manifest

فایل پیکربندی برنامه.

 

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع