در این بخش از مقاله آموزش کاتلین، به بررسی 4 مادیفایر نمایانی در کاتلین میپردازیم و طرز کار آنها را در سناریوهای مختلف بررسی میکنیم. مادیفایرهای نمایانی کلیدواژههایی هستند که نمایانی (دسترسپذیری)
خواندن 3 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی مفهوم وراثت در این زبان برنامهنویسی میپردازیم. به بیان دقیقتر در این بخش با ماهیت وراثت به عنوان یکی از ارکان اساسی برنامهنویسی شیءگرا آشنا شده و با بر
خواندن 9 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین با شیوه استفاده از Getter-ها و setter-ها در کاتلین آشنا خواهیم شد. پیش از آن که وارد این بحث شویم، باید مطمئن شوید که با مفاهیم کلاس و شیء آشنا هستید. در برنامهنویسی
خواندن 3 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی «سازندهها» (constructors) در کاتلین میپردازیم. در این مسیر هر دو نوع سازنده اولیه و ثانویه را معرفی کرده و همچنین بلوکهای مقداردهی را به کمک مثالهایی مورد
خواندن 7 دقیقه 2 سال پیش
از این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بعد، به بررسی مفاهیم مرتبط با برنامهنویسی شیءگرا در کاتلین میپردازیم. در ابتدا با مفهوم کلاس، شیوه ایجاد شیء و استفاده از آن در این زبان برنامهنویسی آشنا میشویم
خواندن 7 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی روش ایجاد تابعهای بازگشتی در این زبان برنامهنویسی میپردازیم. «تابع بازگشتی» (Recursive Function) به تابعی گفته میشود که خودش را فراخوانی کند. همچنین با مف
خواندن 5 دقیقه 2 سال پیش
آرگومان پیشفرض در کاتلین در زبان کاتلین، میتوان در تعریف تابع، مقادیر پیشفرضی برای پارامترها ارائه کرد. اگر تابع با آرگومانهای ارسالی فراخوانی شود، این آرگومانها به عنوان پارامتر استفاده میشوند.
خواندن 3 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی شیوه استفاده از نمادگذاری میانوندی برای فراخوانی تابعها خواهیم پرداخت و مثالهایی را در این خصوص مورد بررسی قرار میدهیم. پیش از آن که در مورد شیوه ایجاد یک
خواندن 3 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی تابعها، ماهیت و ساختار آنها و شیوه ایجاد یک تابع تعریف شده کاربر در این زبان برنامهنویسی میپردازیم. تابع در برنامهنویسی به گروهی از گزارههای مرتبط با هم
خواندن 5 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین، از عبارت continue برای پرش و رد شدن از تکرار کنونی حلقه استفاده میکنیم. ضمناً در این بخش از مقاله با برچسبهای continue نیز آشنا خواهیم شد. فرض کنید مشغول کار روی حل
خواندن 4 دقیقه 2 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین، با عبارت break در این زبان برنامهنویسی آشنا میشویم. عبارت break برای خاتمه یک حلقه استفاده میشود. همچنین با برچسبهای break آشنا خواهیم شد. فرض کنید مشغول کار با
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین با حلقه for در این زبان برنامهنویسی آشنا خواهیم شد. حلقه for در کاتلین برای تکرار یک قطعه کد به تعداد مشخصی دفعه استفاده میشود. برخلاف جاوا و دیگر زبانهای رایج برن
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین با سازه when آشنا شده و برخی مثالهای کاربردی آن را بررسی میکنیم. سازه when در کاتلین سازه when در کاتلین را میتوان به عنوان جایگزینی برای گزاره switch در جاوا تصور
خواندن 8 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به کمک برخی مثالها به بررسی شیوه استفاده از عبارت if در کاتلین میپردازیم. کاربرد سنتی if…else ساختار if…else به صورت زیر است: if (testExpression) { // codes to run
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی روش نمایش خروجی روی صفحه و همچنین دریافت ورودیهای از کاربر در این زبان برنامهنویسی خواهیم پرداخت. خروجی کاتلین امکان استفاده از تابعهای ()println و ()prin
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی روش درج توضیح یا کامنت در کاتلین میپردازیم و علت استفاده از آن را شرح میدهیم. کامنتها بخشی از برنامه هستند که به منظور درک بهتر کد چه برای خود برنامهنویس
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین در مورد عبارتها و گزارههای کاتلین توضیح میدهیم و تفاوت بین این دو را با هم و با بلوکهای کاتلین مقایسه میکنیم. عبارتهای کاتلین «عبارت» (Expression) شامل متغیر،
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش از مقاله آموزش کاتلین به بررسی تبدیل نوع و مثالهای آن میپردازیم. در کاتلین، یک مقدار عددی از یک نوع، حتی در صورتی که نوع دیگر بزرگتر باشد، به صورت خودکار به نوع دیگری تبدیل نمیشود. از ا
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
عملگر in برای بررسی این که یک شیء به یک مجموعه تعلق دارد یا نه، استفاده میشود. عملگر عبارت ترجمه in a in b b.contains(a) in! a !in b b.contains(a)! مثالی از عملگر in fun main(args: Array<
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
کاتلین یک مجموعه عملگرها دارد که برای اجرای عملیات حسابی انتسابی، مقایسهای و غیره استفاده میشوند. عملگرها نمادهای خاصی هستند که روی عملوندهای یک عملیات یعنی متغیرها و مقادیر اجرا میشوند. برای
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
یک آرایه در کاتلین دادهها (مقادیر) از یک نوع نگهداری میکند. برای نمونه میتوانید یک آرایه ایجاد کنید که 100 مقدار از نوع Int را در خود ذخیره کند. آرایهها در کاتلین به وسیله کلاس Array نمایش مییاب
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
چنان که میدانید، متغیر در یک برنامه به مکانی از حافظه گفته میشود که دادهها را در خود نگهداری میکند. برای مشخص ساختن این ناحیه ذخیرهسازی، هر متغیر باید یک نام یکتا (شناسه) داشته باشد. شیوه اعلان م
خواندن 7 دقیقه 3 سال پیش
کار خود را با نخستین پروژه کاتلین آغاز میکنیم. به این منظور از منوی File گزینه New را انتخاب کرده و سپس با انتخاب Others یک پروژه کاتلین از فهرست ارائه شده ایجاد کنید. اینک باید یک نام برای پروژه وا
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این بخش مراحل راهاندازی محیط کاری را با نصب کاتلین توضیح میدهیم. نصب جاوا چنان که پیشتر اشاره کردیم کاتلین بر مبنای جاوا طراحی شده است. از این رو در صورتی که میخواهید از کاتلین استفاده کنید، اب
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
Kotlin یک زبان برنامهنویسی است که برای اجرا در ماشین مجازی Java طراحی شده است. این یعنی برنامههای Kotlin بر روی Bytecodeهای Java سوار هستند و به برنامهها اجازه میدهد تا بر روی هر ماشینی که Java ru
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با توابع کتابخانه ای استاندارد در زبان C و نحوه استفاده از آنها آشنا خواهید شد. توابع کتابخانه ای استاندارد یا به عبارت ساده تر توابع کتابخانه ای در زبان C همان توابع داخلی هستند. نمونه
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با پیش پردازنده ها (preprocessors) در زبان c آشنا خواهید شد و نحوه استفاده از #include، #define و کامپایل مشروط را به کمک مثال یاد خواهید گرفت. پیش پردازنده C یک پیش پردازنده ماکرو است ک
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با نوع داده enum (enumeration) در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. در برنامه نویسی C، نوع enum یا شمارشی نوعی داده تشکیل شده از ثابت های عددی است. برای تعریف آن از کل
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در اینجا چند مثال برای مدیریت عملیات ورودی/ خروجی فایل در برنامه نویسی C آورده شده است. برای درک این برنامه ها باید با مفاهیم زیر در زبان C آشنا باشید: آرایه ها اشاره گرها رابطه آرایه و اشاره گر فای
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با مدیریت فایل در زبان C آشنا خواهید شد و کار با توابع ورودی و خروجی (I/O) استاندارد مانند ()fprintf() fscanf() ، fread()، fwrite()، fseek و … را با کمک مثال های مختلف یاد خواهید گرفت. ی
خواندن 8 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با یونیون ها (unions) در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد و شیوه ایجاد یونیون ها، دسترسی به اعضای آنها و تفاوت بین یونیون ها و ساختارها را یاد خواهید گرفت. یونیون نوع تعریف شده توسط کاربر ا
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال با نحوه ارسال متغیر ساختار به عنوان آرگومان به تابع و همچنین بازگشت ساختار از تابع در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. مشابه متغیرهای داخلی می توانید متغیرهای ساختار را نیز به
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از اشاره گرها به اعضای ساختارها در برنامه نویسی C دسترسی پیدا کنید. همچنین با تخصیص حافظه پویای ساختار آشنا خواهید شد. قبل از شروع درباره استفاده از ا
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با انواع ساختار (structure) در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد و نحوه تعریف ساختارها و استفاده از آنها را با کمک مثال های مختلف یاد خواهید گرفت. در برنامه نویسی C، یک ساختار مجموعه ای از م
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این مقاله با نحوه کار رشته ها در برنامه نویسی C با استفاده از توابع کتابخانه ای مانند gets()، puts() ، strlenو … آشنا خواهید شد و همچنین نحوه دریافت رشته از کاربر و عملیات مرتبط روی آن را یاد خواه
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با رشته ها در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد، تعریف رشته ها، مقداردهی اولیه و استفاده از آنها برای عملیات های مختلف ورودی/ خروجی را به کمک مثال های مختلف یاد خواهید گرفت. در برنامه نویسی
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با تخصیص حافظه پویا در زبان C با استفاده از توابع کتابخانه ای استاندارد ()malloc()، calloc()، free و ()realloc آشنا خواهید شد. همانطور که می دانید، آرایه مجموعه ای از چند خانه متوالی و ث
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با شیوه ارسال آدرس ها و اشاره گرها به عنوان آرگومان به تابع آشنا خواهید شد. در برنامه نویسی C می توانید آدرس ها را به عنوان آرگومان به تابع ارسال کنید. برای گرفتن آ
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با ارتباط بین آرایه ها و اشاره گرها در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. همچنین می توانید با استفاده از اشاره گرها به عناصر آرایه دسترسی پیدا کنید. اما قبل از این حتماً دو آموزش زیر را مرور
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با مفهوم اشاره گرها در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. معرفی اشاره گرها، شیوه استفاده از اشاره گرها و اشتباهات رایج هنگام کار با آنها را با کمک مثال های مختلف بررسی خواهیم کرد. اشاره گرها
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با شیوه ارسال آرایه ها (آرایه های یک بعدی و چند بعدی) به تابع در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. در برنامه نویسی C می توانید همه آرایه را به تابع ارسال کنید ولی قبل
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش کار با آرایه های چند بعدی (آرایه های دو بعدی و سه بعدی) را به کمک مثال یاد خواهید گرفت. در برنامه نویسی C می توانید آرایه ای از آرایه ها ایجاد کنید. به این نوع آرایه ها، آرایه های چند بع
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش کار با آرایه ها مانند تعریف آرایه، مقداردهی اولیه و دسترسی به عناصر آرایه را به کمک مثال یاد خواهید گرفت. آرایه متغیری است که می تواند بیش از یک مقدار در خود ذخیره کند. به عنوان مثال برا
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با دامنه و طول عمر متغیرهای محلی و سراسری و همچنین متغیرهای استاتیک و ثبات نیز آشنا خواهید شد. هر متغیر در برنامه نویسی C دو ویژگی دارد: typeو storage class. type یا نوع به نوع داده یک م
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش شیوه نوشتن توابع بازگشتی در برنامه نویسی C را به کمک مثال یاد خواهید گرفت. به تابعی که خود را فراخوانی می کند، تابع بازگشتی می گویند و این روش به عنوان بازگشت شناخته می شود. تابع بازگشتی
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با روش های مختلف برای حل یک مسئله با استفاده از تابع در برنامه نویسی سی آشنا خواهید شد. در اینجا این ۴ برنامه بررسی می کنند که آیا عدد ورودی توسط کاربر عدد اول است یا خیر. خروجی همه این
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش می توانید به کمک مثال با توابع تعریف شده توسط کاربر در برنامه نویسی C آشنا شوید. یک تابع مجموعه ای از کدها است که وظیفه خاصی را انجام می دهد. زبان C این امکان را فراهم کرده تا بتوانید بر
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با مفهوم تابع در برنامه نویسی C و همچنین توابع تعریف شده توسط کاربر و توابع کتابخانه ای استاندارد آشنا خواهید شد. علاوه براین یاد خواهید گرفت که چرا از توابع در برنامه نویسی استفاده می ش
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با دستور goto در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چه زمانی از این دستور استفاده کنید. دستور goto این امکان را فراهم می کند تا بتوانید کنترل برنامه را به یک label (برچسب
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال با دستور switch در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. دستور switch این امکان را فراهم می کند تا بلوک کد از بین چند گزینه اجرا شود. همین کار را می توانید با if…else..if نردبانی ان
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در آموزش های قبلی انواع حلقه در برنامه نویسی C را بررسی کردیم. در این آموزش به کمک مثال های مختلف شیوه استفاده از دستورات break و continue را یاد خواهید گرفت. break در C دستور break، بلافاصله حلقه را
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با حلقه های while و do…while در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. در برنامه نویسی از حلقه ها برای تکرار بلوک کد استفاده می شود و تا زمانی که شرط تعیین شده درست باشد، ت
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با حلقه for در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. در برنامه نویسی از حلقه برای تکرار یک بلوک کد استفاده می شود تا زمانی که شرط تعیین شده برآورده شود. در برنامه نویسی C
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با دستورهای if، if…else، if…else نردبانی و if…else تودرتو در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. دستور if در C سلختار دستور if در برنامه نویسی C به شکل زیر است: if (عبا
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال های مختلف با عملگرهای مختلف در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. عملگر نمادی است که روی مقادیر یا متغیرها (عملوند) اعمال می شود. به عنوان مثال: عملگر برای عملیات جمع استفاده م
خواندن 7 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش برنامه نویسی سی به کمک مثال های مختلف با تابع ()scanf برای گرفتن مقدار ورودی از کاربر و تابع ()printf برای نمایش به کاربر در خروجی آشنا خواهید شد. خروجی در زبان C در برنامه نویسی C، تابع
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با انواع داده های اساسی در برنامه نویسی C مانند int، float، char و … آشنا خواهید شد. در برنامه نویسی C باید نوع داده برای هر متغیر تعریف شود. بدین ترتیب نوع و اندازه داده تخصیص داده شده
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با متغیرها و قوانین نامگذاری آنها، لیترال های مختلف و شیوه ساخت ثابت ها در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. متغیرها در برنامه نویسی یک متغیر یک نگهدارنده (محل ذخیره) برای نگهداری داده ها
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با کلمات کلیدی در برنامه نویسی C آشنا خواهید شد. کلمات ذخیره شده در برنامه نویسی C بخشی از گرامر این زبان هستند. درباره شناسه ها و شیوه نامگذاری نیز بحث خواهیم کرد. مجموعه کاراکتر مجموعه
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
زبان های برنامه نویسی، دنیای ما را تغییر داده اند، از تلفن های هوشمند گرفته تا نرم افزارهای شرکت های هواپیمایی، تقریباً همه دستگاه های مدرن به نوعی از کد استفاده می کنند. اینکه کدام زبان برنامه نویسی
خواندن 10 دقیقه 3 سال پیش
پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب، عمومی و پر کاربرد است. برای علوم داده و یادگیری ماشین، محاسبات علمی در بسیاری از زمینه ها، توسعه وب، برنامه های کاربردی موبایل و دسکتاپ و موارد دیگر استفاده می شود.
خواندن 8 دقیقه 3 سال پیش
بسیار خوشحالیم که تصمیم گرفتید یادگیری پایتون را شروع کنید! یکی از متداول ترین سؤالاتی که خوانندگان از ما می پرسند این است که “بهترین روش برای یادگیری پایتون چیست؟” معتقدیم که اولین قدم برای یادگیری
خواندن 10 دقیقه 3 سال پیش
گوگل، یوتیوب، اینستاگرام، ردیت و اسپاتیفای گذشته از اینکه برخی از محبوب ترین سرویس های نرم افزاری جهان هستند، چه اشتراک دیگری با هم دارند؟ درست است: همه آن ها از پایتون استفاده می کنند. پایتون در همه
خواندن 17 دقیقه 3 سال پیش
در پایتون از ()rename برای تغییر نام فایل یا دایرکتوری استفاده می شود. دو آرگومان می گیرد. بیایید ساختار را بررسی کنیم. ساختار این ساختار متد ()os.rename است. (os.rename(src, dst آرگومان ها src : م
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
پایتون توابع داخلی برای کپی برداری آسان از فایل ها با استفاده از Shell System Operating فراهم می کند. دستور زیر برای کپی فایل استفاده می شود. shutil.copy(src,dst) دستور زیر برای کپی کردن فایل با اطلا
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش خواهیم آموخت که چگونه با استفاده از پایتون مشخص کنیم که آیا یک فایل (یا دایرکتوری) وجود دارد یا خیر. برای بررسی این موضوع ، از توابع کتابخانه داخلی استفاده می کنیم. روش های مختلفی برای ت
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در پایتون نیازی به وارد کردن کتابخانه خارجی برای خواندن و نوشتن فایل ها نیست. پایتون یک تابع داخلی برای ایجاد ، نوشتن و خواندن فایل ها فراهم می کند. در این آموزش یاد خواهیم گرفت: نحوه ایجاد فایل متن
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
لیست دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد ، ظرف حاوی اشیاء مختلف پایتون ، که می توانند عدد صحیح ، کلمات ، مقادیر و غیره باشد. لیست معادل آرایه در سایر زبان های برنامه نویسی است. توسط براکت های مربع
خواندن 9 دقیقه 3 سال پیش
ماژول تقویم در پایتون کلاس تقویم دارد که محاسبات مربوط به کارهای مختلف را بر اساس تاریخ ، ماه و سال امکان پذیر می کند. کلاس های TextCalendar و HTMLCalendar در پایتون به شما امکان می دهد تا تقویم را و
خواندن 6 دقیقه 3 سال پیش
در پایتون ، کلاس های date ، time و datetime تعدادی تابع برای استفاده از تاریخ ، زمان و فواصل زمانی ارائه می دهند. date و datetime شیء هستند ، بنابراین وقتی از آن ها استفاده می کنید، در واقع از اشیاء
خواندن 10 دقیقه 3 سال پیش
عبارت منظم در زبان برنامه نویسی متن خاصی است که برای توصیف الگوی جستجو استفاده می شود. برای استخراج اطلاعات از متن مانند کد ، فایل ها ، گزارش ها ، صفحات گسترده یا حتی اسناد بسیار مفید است. در عبارت م
خواندن 8 دقیقه 3 سال پیش
در این مطلب با ۴ موضوع کلیدی برنامه نویسی پایتون یعنی کلاس، شی، وراثت و سازنده با کمک مثال هایی به زبان ساده آشنا می شوید. کلاس چیست؟ کلاس یک گروه منطقی از داده ها و توابع است. به ایجاد ساختارهای داد
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
حلقه ها می توانند قسمتی از کد را بارها و بارها اجرا کنند تا شرایط خاصی برآورده شود. کاربرد آن ها نسبتاً در برنامه نویسی متداول است. حلقه ی for چیست؟ حلقه for غالباً هنگامی استفاده می شود که یک قطعه ک
خواندن 8 دقیقه 3 سال پیش
توابع در پایتون برای استفاده کد در بیش از یک مکان در برنامه استفاده می شود که گاهی به آن متد یا پروسیجر گفته می شود. پایتون بسیاری از توابع داخلی مانند ()print را در اختیارتان می گذارد ، اما می توانی
خواندن 6 دقیقه 3 سال پیش
از عملگرها برای انجام عملیات روی مقادیر و متغیرها استفاده می شود. عملگرها می توانند آیتم های تکی را دستکاری کرده و نتیجه را بر گردانند. آیتم های داده به عنوان عملگر یا آرگومان شناخته می شوند. عملگرها
خواندن 8 دقیقه 3 سال پیش
دیکشنری ها نمونه دیگری از ساختار داده هستند. دیکشنری برای نقشه یا پیوند دادن چیزهایی که می خواهید با کلید آن ها را ذخیره کنید ، استفاده می شود. دیکشنری در پایتون دقیقاً مانند دیکشنری در دنیای واقعی ا
خواندن 7 دقیقه 3 سال پیش
تاپل دقیقا مانند لیستی دنباله دار از اشیاء پایتون است. تفاوت لیست و تاپل در این است که لیست در براکت های مربع تعریف می شود و قابل تغییر است اما تاپل در پرانتز تعریف می شود و قابل تغییر نیست. با این ح
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
در پایتون همه چیز شی است و رشته ها نیز شی هستند. رشته پایتون را می توان با محصور کردن کاراکترها در نقل قول ، ایجاد کرد. مثلا: var = “Hello World!” در این آموزش موارد زیر را می آموزیم: دسترسی
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
متغیر پایتون یک مکان حافظه رزرو شده برای ذخیره مقادیر است. به عبارت دیگر ، یک متغیر در یک برنامه پایتون داده ها را برای پردازش به کامپیوتر می دهد. هر متغیر در پایتون نوع داده یا datatype دارد. انواع
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
قبل از اینکه بیشتر به برنامه نویسی پایتون بپردازیم ، با تابع Main (تابع اصلی) و اهمیت آن آشنا می شویم. کد زیر را در نظر بگیرید: def main(): print “hello world!” print “Guru99” در اینجا ما دو قطعه از
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در آموزش قبل ، نصب و راه اندازی پایتون را به پایان رساندیم. وقت آن است که اولین برنامه خود را بسازید. ایجاد اولین برنامه مرحله ۱) ویرایشگر PyCharm را باز کنید. صفحه مقدماتی برای PyCharm را می توانید
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
PyCharm یک ویرایشگر چند سکویی است که توسط JetBrains ساخته شده است. Pycharm تمام ابزارهای مورد نیاز برای توسعه ی برنامه های پایتون را فراهم می کند. در زیر مراحل نصب Python و PyCharm آورده شده است. نصب
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
تا سال 1991، کلمه “پایتون” بیشتر مردم را به فکر مارها می انداخت (پایتون به معنی مار است). اما امروزه دیگر اینطور نیست! کلمه Python دنیا را متحول کرده است و در حال حاضر در دنیای برنامه نویسی محبوبیت ز
خواندن 11 دقیقه 3 سال پیش
جاوا یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبان ها و پلتفرم های برنامه نویسی است. پلتفرم محیطی است که به توسعه و اجرای برنامه های نوشته شده به هر زبان برنامه نویسی کمک می کند. جاوا سریع، قابل اعتماد و ایم
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است – برنامه های ویندوز، برنامه های وب، موبایل، شبکه، کالاهای الکترونیکی مصرفی و تنظیم دستگاه های جعبه تنظیم- جاوا همه جا است. بیش از ۳ میلیارد دستگاه با
خواندن 32 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش به کمک مثال یاد می گیرید که با کلاس های Inner و Nested در جاوا کار کنید. در جاوا می توانید یک کلاس را در یک کلاس دیگر تعریف کنید. این کلاس به عنوان کلاس Nested شناخته می شود. class Oute
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با رابط های جاوا آشنا می شویم و یاد خواهیم گرفت که چگونه واسط ها را پیاده سازی کنیم و چه زمانی از آن ها استفاده کنیم. در جاوا ، یک رابط مجموعه ای از خصوصیات را که سایر کلاس ها باید پیاده
خواندن 7 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با انتزاعی سازی در جاوا آشنا می شوید و در مورد کلاس ها و متد های abstract جاوا و نحوه استفاده از آن ها در برنامه یاد خواهید گرفت. کلاس abstract جاوا کلاس انتزاعی کلاسی است که نمی توان آن
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با کلمه کلیدی super در جاوا با کمک مثال آشنا می شوید. کلمه کلیدی super در جاوا در زیر کلاس ها برای دسترسی به اعضای سوپر کلاس (ویژگی ها ، سازنده ها و متد ها) استفاده می شود. قبل از اینکه
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با کمک مثال ، با متد Overriding جاوا آشنا می شوید. در آخرین آموزش ، در مورد وراثت توضیح دادیم. وراثت یک ویژگی OOP است که به ما امکان می دهد کلاس جدید (فرعی) را از کلاس موجود (سوپر کلاس ی
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش شما با کمک مثال ، وراثت در جاوا را یاد خواهید گرفت. وراثت یکی از ویژگیهای اصلی OOP (برنامه نویسی شی گرا) است که به ما امکان می دهد کلاس جدیدی را از یک کلاس موجود تعریف کنیم. مثلا، class
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با کمک مثال با جزئیات عملگر instanceof آشنا می شوید. در جاوا ، کلمه کلیدی instanceof یک عملگر باینری است. برای بررسی اینکه آیا یک شیء نمونه ای از کلاس خاصی است یا خیر ، استفاده می شود. ا
خواندن 5 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش یاد می گیرید که تابع بازگشتی ایجاد کنید. تابعی که خودش را صدا می کند. همچنین با مزایا و معایب آن آشنا می شوید. متدی که خود را فراخوانی می کند به عنوان متد بازگشتی شناخته می شود. این متد
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش ، در مورد ویژگی جدید معرفی شده در جاوا ۸ ، یعنی پشتیبانی از عبارات لامبدا با استفاده از رابط کاربری خواهید آموخت. هنگام انتشار جاوا ۸ ، عبارات لامبدا موضوع داغی بود. عبارات لامبدا در JDK
خواندن 6 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با کلید واژه this در جاوا آشنا می شوید؛ چگونه و کجا استفاده شدن آن را با کمک مثال می آموزید. کلید واژه ی this در جاوا ، this به شی فعلی موجود در متد ها یا سازنده ها اشاره دارد. بیایید بر
خواندن 4 دقیقه 3 سال پیش
” Hello World! ” یک برنامه ساده است که خروجی Hello ,World! را روی صفحه نمایش چاپ می کند. از آنجایی که برنامه بسیار ساده ای است، معمولا برای معرفی زبان برنامه نویسی جدید برای یک کاربر جدید استفاده م
خواندن 2 دقیقه 3 سال پیش
در این مقاله تفاوت های اساسی بین JDK ، JRE و JVM را یاد خواهید گرفت. JVM چیست؟ JVM (ماشین مجازی جاوا) یک ماشین انتزاعی است که سیستم را قادر می سازد برنامه جاوا را اجرا کند. هنگامی که برنامه جاوا را
خواندن 1 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش با متغیرها ، نحوه تعریف آن ها و انواع مختلف داده های پشتیبانی شده توسط جاوا، آشنا می شوید. متغیرهای جاوا متغیر مکانی برای ذخیره داده ها در حافظه (محل ذخیره سازی) است. برای نشان دادن محل
خواندن 7 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش ، همه چیز در مورد انواع مختلف عملگرها به زبان برنامه نویسی جاوا ، نحو و روش استفاده از آن ها را با مثال می آموزید. عملگرها نمادها (کاراکترهای) خاصی هستند که عملیات را روی عملوند (متغیره
خواندن 6 دقیقه 3 سال پیش
در این آموزش روش های ساده نمایش خروجی و گرفتن ورودی از کاربر را یاد خواهید گرفت. خروجی جاوا به سادگی می توان از System.out.println () یا System.out.print() System.out.printf() برای ارسال خروجی به خ
خواندن 3 دقیقه 3 سال پیش
برای دسترسی به تمامی امکانات به اکانت خود وارد شوید
حساب کاربری ندارید ؟ ثبت نام کنید