وی فور یو
11 ماه پیش / خواندن دقیقه

فرمول جذب و افزایش مشتری در استارت آپ

فرمول جذب و افزایش مشتری در استارت آپ

این روز ها بازار استارت آپ به دلیل پیشرفت تکنولوژی بسیار داغ شده است بنابراین ترفند های جذب و افزایش مشتری کمک بسزایی به بیزینس ها و تجارت ها خواهد کرد.

ترفندهای جذب و افزایش مشتری در استارت آپ

بازاریابی و مارکتینگ یک بخش ضروری از استارت آپ می باشد؛ اما مشکل این است افرادی که در استارتاپ فعالیت می‌ کنند، به اندازه کافی اطلاعات ندارند. برای بیزینس و تجارت‌ های کوچک، باید سعی کنید که یک راهبرد خلاقانه را در پیش بگیرید تا بتوانید همیشه در صدر باشید و نسبت به دیگران موفقیت بیشتری کسب کنید که در این قسمت از پلاس وی راهکارهایی را برای جذب و افزایش مشتری در استارتاپ به شما معرفی خواهیم کرد.

نتورکینگ و شبکه سازی کنید

راه های زیادی برای گسترش شبکه وجود دارد که می توانید این کار را با همکاری بیزنس های مختلف، شرکت کردن در مراسم های متفاوت و یا ایجاد قرارداد با اینفلوئنسر ها انجام دهید‌. تنظیم محافل مربوط به کارهای خیر و نیک هم می تواند باعث ایجاد معروفیت و همچنین افزایش احترام شما در بین دیگران باشد یا این که می توانید اسپانسر یکی از این مراسم ها باشید و کار خود را ارتقا دهید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

اول باید از خودتان بپرسید که هدف تان چیست؛ سپس سعی کنید متناسب با هدفی که دارید، فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید. شاید در وهله اول خیلی پیشرفت نکنید اما اگر مدام پیشرفت داشته باشید، متوجه خواهید شد که به یکباره چه قدر کارتان گسترش پیدا کرده است که آن را تا حد زیادی مدیون شبکه‌ های اجتماعی هستید.

فضای مجازی

با استارت اپ های کوچک فعالیت کنید

باید سعی کنید که همکاری خود را با بیزینس های کوچک افزایش دهید. سعی کنید که در کنار آن ها به جذب مشتری بپردازید. روش کار آن ها را یاد بگیرید و حتی اگر می توانید، با آن ها شراکتی کار کنید.

یک برنامه کار ارجاعی را شروع کنید

کاری که می‌ توانید انجام دهید این است که به مشتریان اجازه این کار را بدهید که برای شما بازاریابی کنند. می توانید یک برنامه ارجاع برای مشتری را در نظر بگیرید و از فواید آن بهره‌مند شوید که تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد؛ یعنی از خود مشتری هم کمک بگیرید. از پیشنهادات آن ها استفاده کنید و در کنارش با افراد قابل اعتماد هم فعالیت کنید.

انواع ارزان‌تر مارکتینگ را انجام دهید

همه کمپین‌ های مارکتینگ قیمت یکسانی ندارند. شما می توانید در صد ها هزار نوعِ آن شرکت کنید اما بهتر است که انواع ارزان‌تر را انتخاب کنید تا برای شروع کارتان راحت تر باشد.

جلسه کاری

استفاده از استیکر را فراموش نکنید

می‌ توانید از استیکر و تصاویر و لوگو استفاده کنید تا بیشتر شناخته شوید و کار خود را ارتقا دهید.

بنر در سراسر شهر را از دست ندهید

شما می توانید از بنر ها استفاده کنید تا تبلیغات و بازاریابی خوبی داشته باشید و این یک راه نسبتاً مقرون به صرفه است و بازدهی بسیار بالایی دارد که به شما کمک می‌ کند تا هرچه سریعتر کارتان را گسترش دهید. البته باید در انتخابِ آن و محلی که بنر را قرار می دهید، دقت کرده و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

بهینه‌سازی موتور جستجو را اولویت قرار دهید

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو می تواند یک روش عالی برای مارکتینگ شما باشد و باعث شود که مردم شما را بشناسند. از کلمات کلیدی مرتبط با کار فعالیت و تجارت خود استفاده کنید و در این زمینه خودتان را ارتقا دهید.


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع