در این مقاله قصد داریم به معرفی ایمیل مارکتینگ بپردازیم و از لزوم استفاده و جزئیات آن بگوییم.
ریتنشن مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ
در این مقاله قصد داریم به معرفی ایمیل مارکتینگ بپردازیم و از لزوم استفاده و جزئیات آن بگوییم. اگر شما با ایمیل مارکتینگ آشنا هستید می توانید مستقیما به صفحه راهنمای پنل ایمیل مارکتینگ نجوا بروید و با طی کردن مراحل ثبت نام به سرعت استفاده از ایمیل مارکتینگ را برای کسب وکارتان آغاز کنید. در این صفحه تمام مراحل ثبت نام و ساخت کمپین به صورت تصویری توضیح داده شده است.
ریتنشن مارکتینگ یکی از شاخه های بازاریابی دیجیتال است که به تعامل با مشتریان فعلی و ارتباط سازی با کاربران وب سایت و اپلیکیشن می پردازد. گفته می شود هزینه جذب کاربر جدید بیش از 5 برابر هزینه نگه داشتن کاربرانی است که از سایت یا سرویسی استفاده کرده اند و این مسئله ریتنشن مارکتینگ را به یکی از اصلی ترین نیازهای هر کسب وکار تبدیل کرده است. ابزارهای ریتنشن مارکتینگ ابزارهایی هستند که به شما اجازه می دهند به طور مستقیم با کاربرانتان در ارتباط باشید و پیام های مدنظر خود را برای آن ها ارسال کنید.
این ابزارها عبارتند از پوش نوتیفیکیشن، ایمیل مارکتینگ، پیام درون برنامه ای، SMS و ... .
ریتنشن مارکتینگ نجوا
مجموعه نجوا یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین شرکت های ارائه دهنده خدمات ریتنشن مارکتینگ در ایران است. این شرکت از سال 1397 با هدف خدمت رسانی به کسب وکارها و از بین بردن موانعی که سرویس دهندگان خارجی برای کاربران ایرانی ایجاد کرده بودند، فعالیت خود را آغاز کرد. موانعی مانند نبود پشتیبانی مناسب، مشکلات پرداخت ارزی، تحریم آی پی ایرانی، و ... .
نجوا هم اکنون با ارائه سرویس های پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ کسب وکارها را برای ارتباط قوی تر و ساخت شبکه مشتریان وفادار یاری می کند.
ایمیل مارکتینگ نجوا
ایمیل مارکتینگ یکی از به صرفه ترین و تاثیرگذارترین روش های بازاریابی دیجیتال است. کاربرانی که از طریق ایمیل به وب سایت یا سرویس شما بازگردانده می شوند، تا 65 درصد بیشتر احتمال تکرار خرید دارند و یادآوری سبد خرید نیمه کاره 69 درصد بیشتر منجر به تایید و نهایی کردن خرید می شود.
سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا که در اردیبهشت 1399 به خدمات نجوا اضافه شده، توانسته به سرعت به بزرگ ترین سرویس دهنده ایمیل مارکتینگ در ایران تبدیل شود که با بسیاری از کسب وکارهای ایرانی مشغول همکاری است. این سرویس امکان اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ، اتومیشن و ارسال ایمیل های ترنزکشنال را فراهم می کند و توانسته به خوبی به نیازهای کسب وکارها پاسخ دهد.
امکانات ایمیل مارکتینگ نجوا
نجوا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا پنل کاربری ساده و کارآمدی در اختیار کسب وکارها قرار می دهند تا بتوانند به سادگی و بدون نیاز به دانش تخصصی، کمپین های گوناگون ایمیل مارکتینگ را پیاده سازی کنند. بخشی از امکانات این سرویس عبارتند از:
طراحی ایمیل ها با ادیتور Drag & Drop
با استفاده از ادیتور Drag & Drop می توانید به آسانی و با افزودن عکس و محتوای مدنظر خود ایمیل های جذاب و حرفه ای بسازید. به علاوه می توانید قالب هایی را که می سازید ذخیره کنید تا بعدا و برای کمپین های مشابه آن ها را در دسترس داشته باشید.
این روزها کاربران کمتر تمایل دارند مخاطب ایمیل های عمومی و انبوه قرار بگیرند. با استفاده از پنل ایمیل مارکتینگ نجوا می توانید کاربران را بر اساس ویژگی ها و رفتارهایشان گروه بندی کنید و ایمیل های خود را به صورت هدفمند برای کاربران بفرستید.
شما می توانید بر مبنای رفتارهای کاربران (مانند کلیک، باز کردن ایمیل و ...) مسیرهای تعاملی برای کاربران تعریف کنید. این مسیرهای از پیش تعریف شده به شما کمک می کنند بر مبنای رفتار کاربر در مراحل گوناگون تعامل با وب سایت، ایمیل های خودکار بفرستید.
ایمیل های تراکنشی (ترنزکشنال Transactional)
اگر صاحب یک وب سایت فروشگاهی باشید به خوبی می دانید که اطلاع رسانی مراحل خرید برای کاربران اهمیت بسیاری دارد. این کار کاربران را در جریان مراحل مختلف خرید، پرداخت و تحویل خرید قرار می دهد و به اعتمادسازی حول برند شما به کسب وکارتان کمک بسیاری می کند.
با پنل ایمیل مارکتینگ نجوا می توانید ایمیل های تراکنشی مانند رسید خرید، تغییر و بازیابی گذرواژه و ... را سریع و مطمئن ارسال کنید.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای پربارتر کردن لیست ایمیل خود انجام دهید، قرار دادن یک فرم عضوگیری روی صفحه اصلی سایت است. به این ترتیب بازدیدکنندگان شما ایمیل خود را ثبت می کنند و به لیست ایمیل شما افزوده خواهند شد.
این کار از چندین جهت به نفع کسب وکارها و مخاطبان آن هاست. این فرم، مخاطبین ارگانیک سرویس شما را با رضایت خودشان به لیست شما اضافه می کند و به این ترتیب احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری را افزایش می دهد. رضایت مخاطب می تواند در کاهش نرخ اسپم و افزایش نرخ باز شدن ایمیل های شما نیز تاثیرگذار باشد و به این ترتیب با بهبود اعتبار آی پی شما به موفقیت کمپین های بعدی تان نیز کمک می کند.
گزارش گیری دقیق و حرفه ای
یکی از مهم ترین مراحل اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ آنالیز گزارش ها و تحلیل های داده های حاصل از کمپین هایی است که اجرا کرده اید. در پنل نجوا می توانید اطلاعات دقیق مربوط به کمپین های خود را ببینید و به شکلی دقیق تمام آمار مورد نیاز خود را دنبال کنید.
با توجه به گزارش های کمپین و اجرای تست A/B می توانید متغیرهای گوناگون را تغییر دهید تا به بهترین حالت ارسال دست یابید و کمپین های بعدی خود را به بهترین شکل اجرا کنید.
اولین کمپین ایمیل مارکتینگ خود را بسازید!
اگر صاحب وب سایت یا کسب وکاری هستید و تاکنون از ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده اید، همین امروز شروع کنید. به وب سایت نجوا بروید و در سرویس ایمیل مارکتینگ ثبت نام کنید.
ایمیل مارکتینگ نجوا با ارائه خدماتی هم چون مارکتینگ اتومیشن، امکان گروه بندی کاربران، شخصی سازی ایمیل، زمان بندی و ارسال خودکار، گزارش گیری تحلیلی گزینه مناسبی برای آغاز ایمیل مارکتینگ است. به علاوه کارشناسان این شرکت همواره با پشتیبانی فنی و مشاوره مارکتینگی به رشد کسب وکار شما کمک می کنند.