3 سال پیش / خواندن دقیقه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | کسب و کار خانگی

بیشتر افراد زمانی که به کسب درآمد از طریق اینترنت و کار در منزل فکر می کنند، در اولین قدم به دنبال راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) هستند. یک فروشگاه اینترنتی می تواند انواع کالاهای مختلف را به مشتریان خود ارائه دهد.

چه چیزی می توانیم در فروشگاه اینترنتی خود بفروشیم؟

برای مثال شما می توانید با فروش صنایع دستی خود فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید. اکثر فروشگاه های اینترنتی فروش خود را به یک نوع از کالا معطوف می کنند، برای مثال پوشاک، زیورآلات، صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … . در این بین برخی از فروشگاه ها هستند که بیشتر حالت بازار اینترنتی دارند، به این معنی که این فروشگاه ها بستری هستند که علاوه بر ارائه محصولات خود، محصولات سایر فروشگاه ها را نیز ارائه می دهند.

آیا لازم است که حتما یک فروشگاه حضوری و ثابت داشته باشیم؟

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هیچ لزومی به داشتن فروشگاه ندارید. شما می توانید به راحتی گوشه ای از منزل خود را به نگهداری از کالایی که ارائه می دهید اختصاص دهید و از طریق بستر اینترنت به فروش این کالا ها بپردازید. در این بین افراد یا مشاغلی هم هستند که از ابتدا فروش حضوری داشته اند اما در عصر امروزی که اینترنت در همه جا در دسترس است و افراد نیز علاقه زیادی به خرید اینترنتی دارند، تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای مشاغل خود گرفتند. برعکس این قضیه نیز صدق می کند، به این معنی که افرادی هستند که ابتدا صرفا با فروش اینترنتی آغاز کردند و سپس توانستند با تدارک فضای مناسب فروش حضوری را نیز آغاز کنند.

چگونه اعتماد مخاطبان را کسب کنیم؟

باید توجه داشته باشید که در ابتدای کار به هیچ عنوان فروش چشمگیری نخواهید داشت و باید سعی کنید با گذر زمان مخاطبان خود و میزان فروشتان را افزایش دهید. برای کسب اعتماد مخاطب باید در اولین مرحله در کار خود صداقت داشته باشید، به هیچ عنوان نباید در ارسال محصولات خود بد قولی کنید یا ارسال را به تعویق بیاندازید. معمولا مخاطبان زمانی که سفارش آنلاین خود را ثبت می کنند، به دنبال دریافت هرچه سریعتر سفارش خود هستند، اگر ارسال تک تک دارید می توانید در سریعترین زمان ممکن سفارش را ارسال کنید و اگر ارسال به صورت گروهی دارید باید به مشتری خود اطلاع دهید که در چه روزی سفارش ارسال می شود و به طور متوسط چه روزی به دست آن ها می رسد. برخورد خوب با مشتری در افزایش تمایل آن ها به خرید بسیار تاثیر دارد. همچنین می توانید زمانی که ارسال انجام می شود فیش کد رهگیری ارسال را برای مشتری خود بفرستید تا با رهگیری بسته خود به اطمینان بیشتری برسد.

معمولا برای فروش اینترنتی بهتر است در کنار صفحه در شبکه های مجازی یک وبسایت نیز راه اندازی کنید و قابلیت های جستجو و رهگیری سفارش را به آن اضافه کنید. بعد از مدتی که فروش شما به سطح مطلوبی رسید می توانید نماد اعتماد الکترونیکی نیز برای وبسایت خود تهیه کنید تا با ثبت کسب و کارتان در وزارت صنعت، معدن و تجارت به کار خود رسمیت بیشتری ببخشید و مشتریان نیز بهتر به شما اعتماد کنند.


شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع