وی فور یو
2 سال پیش / خواندن دقیقه

روش استفاده از پارتیشن اداری در محل کار

روش استفاده از پارتیشن اداری در محل کار

پارتیشن بندی دفتر یکی از اجزای ضروری هر محل کار مدرن است. همکاری و ارتباطات ارکان اساسی اداره یک تجارت موفق هستند. اما از طرفی با توجه به این که دفاتر امروزی اغلب پر سر و صدا و پر از عوامل حواس پرتی هستند.

پارتیشن بندی دفتر

ممکن است مواقعی پیش بیاید که انجام امور محوله بیشتر از همکاری نیاز به آرامش و سکوت داشته باشد (که در چیدمان اداری با سبک های طراحی داخلی باز امروزی به سختی قابل دستیابی است). اینجا است که مسئله پارتیشن بندی اداری مطرح می شود. پارتیشن های اداری و جداکننده های اتاق های قابل حمل را می توان برای ایجاد مناطق خصوصی موقت و جدا شده در اطراف دفتر اداری به کار گرفت.

پارتیشن اداری مناطق خصوصی ارائه می دهند که در آن کارکنان می توانند از اختلالات و سر و صدای عمومی یک دفتر فرار کنند و در آرامش به کارهای خود بپردازند. علاوه بر این، پارتیشن های اداری فرصتی برای تقسیم بندی دفاتر مدرن با طرح باز را فراهم می کنند و مناطق انعطاف پذیر، سازگار و چابک را دفاتر بیشتر می کنند.

پارتیشن بندی شیشه ایی

پارتیشن اداری یا دیوار های متحرک

پارتیشن های اداری سریع ترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ایجاد فضای کاری پربارتر در دفاتری با طراحی باز هستند. پارتیشن های اداری می توانند موقت یا دائمی باشند و تقریباً در هر اندازه ای قابل سفارشی سازی هستند. بسته به ظاهر و طراحی کلی فضای مورد نیاز شما ، در انواع مختلف در دسترس هستند. در اینجا 5 روش استفاده از پارتیشن های اداری برای افزایش کارایی در محل کار را مشاهده خواهید کرد:

5 روش استفاده بهینه از انواع پارتیشن اداری

1. از پارتیشن اداری برای تقسیم بندی بهتر فضای دفتر خود استفاده کنید

پارتیشن بندی دفتر می تواند بر روند کلی چیدمان دفتر شما تأثیر بگذارد. اگر می خواهید عملکرد دفتر خود را بهبود بخشید، می توانید از پارتیشن اداری برای بهبود جریان کاری بین تیم ها و کارکنان برای ارتقای بهره وری و عملکرد دفتر خود استفاده کنید. اگر تیم ها در ارتباط مداوم با هم هستند و به طور منظم با هم کار می کنند ، چیدمان دفتر باید این امر را به خوبی منعکس کند و مسیری مستقیم بین آن ها وجود داشته باشد. اگر تیم برای کار مؤثر نیازی به ارتباطات مداوم ندارند، تقسیم فضای اداری برای کاهش حواس پرتی مفید خواهد بود.

سیستم های پارتیشن بندی دفتر اجازه می دهد تا بتوانید به خوبی از ساختار طرح بندی باز و همه مزایای ناشی از آن از جمله روشنایی طبیعی، در حالی که به طور موقت از سر و صدا و حواس پرتی نیز جلوگیری می کند لذت ببرید. ممکن است مایل نباشید که قسمت هایی از فضای دفتر خود را به صورت دائمی تقسیم بندی کنید . بنابراین به راه حل هایی موقت که با نیاز شما سازگار باشد احتیاج دارید.

پارتیشن بندی اداری

2. پارتیشن اداری می توانند به زیبایی دفتر شما اضافه کند.

شکی در این نیست که دیوارهای پارتیشن متحرک یک گام مهم در افزایش زیبایی فضاهای اداری در مقایسه با اتاقاک های قدیمی با دیوارهای بی روح سنتی قدیمی هستند. از آنجایی که زیبایی اداری می تواند به شدت بر بهره وری کارکنان تأثیر بگذارد انتخاب مورد مناسب برای عملکرد بهتر دفتر مهم است و انتخاب رنگ مبلمان اداری و پارتیشن اداری شما تصمیمی بزرگ به حساب می آید. علاوه بر تأثیر بر زیبایی، رنگ می تواند حال و هوای کلی فضا را نیز تغییر دهد. رنگ های تیره اتاق را کوچک و کلاستروفوبیک نشان می دهند، در حالی که رنگ های روشن جنب و جوش و خلاقیت را افزایش می دهند و رنگ های ملایم یا سرد می توانند آرامش بخش باشند. رنگی که برای پارتیشن بندی دفتر انتخاب می کنید باید با فضای کار و چیدمان کلی دفتر شما مطابقت داشته باشد. سیستم های پارتیشن اداری دارای تنوع رنگ، مواد، اشکال و اندازه های متنوعی هستند که می توانند بر زیبایی ادارات بیفزایند.

3. از پارتیشن اداری برای تعیین فضاها استفاده کنید

در جایی که دفاتر برنامه باز برای ایجاد فضاهای کاری مشترک عالی هستند، اما اغلب سر و صدا و حواس پرتی زیادی با خود به همراه دارند. بسیاری از پروژه ها نیاز به تمرکز بیشتری نسبت به سایر پروژه ها دارند و ممکن است به خاطر سر و صدای دیگران به خوبی انجام نشوند. در بسیاری از موارد، یک پروژه مشترک ممکن است نیاز به طوفان مغزی یا بحث های خصوصی داشته باشد که احتمالاً موجب ایجاد حواس پرتی و سر و صدا برای بقیه کارکنان دفتر شود. پارتیشن اداری امکان ایجاد فضاهای مجزا که از شلوغی بقیه دفتر به دور باشند را به راحتی فراهم می کند.

پارتیشن بندی با ایجاد فضاهای کاری مشخص می تواند مناطق را به گونه ای تعریف کند که مختص کار یا وظیفه خاصی باشد. هنگام ایجاد محدودیت بین ایستگاه های کاری ، می توانید مناطقی را برای کار فردی و یا مناطق ملاقات جداگانه ایجاد کنید. فضاهای کاری فردی به کارکنان اجازه می دهد تا بدون ایجاد اختلال در بقیه دفتر بر روی کار خود تمرکز کنند. جداسازی فضاهای کاری مشترک موجب کاهش سر و صدا و حواس پرتی در یک منطقه خاص می شود و بقیه بخش های دفتر شما را از اختلال نجات می دهد.

پارتیشن شیشه ایی

4. پارتیشن ها اختلالات را به حداقل می رسانند

همان طور که در بالا ذکر شد، اختلال و وقفه در کار می تواند به صورت سر و صدا یا حواس پرتی ها دیداری ایجاد شود. اختلالات اداری بر بهره وری افراد تأثیر می گذارد در طرح بندی دفاتر باز به وفور دیده می شود. در چنین مواردی، پارتیشن بندی دفتر فضا اغلب راه حل مناسبی است. به این ترتیب، با به حداقل رساندن اختلالات بصری و نویز از طریق سیستم های مختلف پارتیشن بندی دفتر، می توانید از طراحی مجدد دفتر خود به طور کلی جلوگیری کنید.

5. ایجاد فضاهای خصوصی با پارتیشن اداری

اختصاص فضای خصوصی به کارکنان از طریق تقسیم بندی دفتر یکی از راه های افزایش بهره وری است. حریم خصوصی نه تنها میزان حواس پرتی ها را کاهش می دهد، بلکه تقسیم کننده ها به کارکنان فضایی می دهد که می توانند در آن احساس راحتی کنند و خوشحال باشند. پارتیشن بندی دفتر به کارکنان منطقه ای در دفتر اختصاص می دهد که به آن ها احساس تعلق می بخشد و بهره وری آنان را افزایش می دهد.

پارتیشن بندی اداری


هر آنچه میخواهید در اینجا بخوانید
شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع