«باشگاه کسب‌‌وکارهای ایفا» جایی برای تعامل مرکز پردازش ایفا با صاحبان کسب‌‌وکار. اگر کالایی برای فروش دارید، ما محصولتان را انبارش و به‌محض ثبت سفارش در پلت‌فرم آنلاین، بسته‌بندی و ارسال می‌نماییم.
3 روز قبل / خواندن دقیقه

فولفیلمنت خردهفروشان با لاکر هوشمند

فولفیلمنت خردهفروشان با لاکر هوشمند

تجارت الکترونیک در عرض دو سال اخیر حجم بسته‌های ارسالی را دو چندان کرده است. این افزایش چشمگیر در خرده‌فروشی آنلاین به برخی از چالش‌ها برای مراکز پردازش و شرکت‌های فولفیلمنت انجامیده است. به‌طور کلی، عملیات فولفیلمنت (سفارشگردانی)، شامل برداشت و بسته‌بندی کالاها در فروشگاه‌ها (خرده‌فروشی‌های آنلاین و آفلاین) یا برای فروشگاه‌ها (فولفیلمنت‌سنترهایی که عملیات لجستیکی به آنها برون‌سپاری می‌شود)، اغلب فرآیندی زمان‌بر و هزینه‌بر است.

فرآیند فولفیلمنت (سفارشگردانی، پردازش سفارش) به تمام اقداماتی اشاره دارد که فروشگاه‌های آنلاین (یا شریک لجستیکی آن‌ها) از لحظۀ دریافت سفارش‌های مشتری از سبد خرید آنلاین تا به پایان انجام می‌دهند؛ شامل مدیریت محموله‌ها، رهگیری و تأیید تحویل محصولات به مشتریان و نیز مدیریت عملیات بازگشت (سفارشات مرجوعی و عودتی).

با افزایش تجارت الکترونیک و تقاضای مصرف‌کنندگان، اکنون بیش از هر زمان دیگری برای خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان ضروری است که محصولات را به‌شکلی کارآمد و موثر در پاسخ به نیازهای مشتری سفارشگردانی کنند.

پیشنهاد ما استفاده از راهکار‌های لاکر هوشمند برای خرده‌فروشی است؛ مانند بی‌اُپی‌آی‌ال (BOPIL) به معنی «خرید آنلاین، تحویل در لاکر». لاکرهای هوشمند بدون‌تماس بی‌اُپی‌آی‌ال برای ساده‌‌سازی لجستیک زنجیرۀ تأمین و بهبود فولفیلمنت مشتری، اعم از خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان، طراحی شده است.

در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به اینکه راهکار تحویل در لاکر چگونه در مدیریت وظایف فولفیلمنت به خرده‌فروشان کمک می‌کند.

 

افزایش کارایی کارکنان خرده‌فروشی

مصرف‌کنندگان انتظار دارند که محصول مورد نیاز خود را زمانی که به آن نیاز دارند، پیدا کنند. آنها همچنین انتظار دارند که بتوانند در وب‌سایت‌های خرده‌فروشان دسترسی به محصول را بررسی کنند و در واقع محصول را در فروشگاه بیابند. از آنجا که مصرف‌کنندگان گزینه‌های آسان و متعدد برای انتخاب دارند، برای خرده‌فروشان و برند‌ها بسیار مهم است که درست در زمانی که مصرف‌کننده آمادۀ خرید است، کالاها در قفسه‌ها حاضر باشند.

راهکار‌های تحویل در لاکر امکان فولفیلمنت سریع سفارش را از طریق مجموعه فرایندهای نگهداری و پاسخگویی فراهم می‌کند. آنها راهکار سریع و سهلی برای خرده‌فروشان برای دریافت گزارش موجودی را فراهم می‌کنند که به کارکنان اجازه می‌دهد تا سفارشات موجود را که در انتظار جمع‌آوری مشتری در قفسه هستند، به‌سرعت شناسایی کنند. همچنین، مدیریت فروشگاه می‌تواند به‌سرعت سفارشات فعلی بی‌اُپی‌آی‌اس (BOPIS) - به‌معنی «خرید آنلاین، تحویل در مغازه» - را در یک لاکر (در مقایسه با صندوق یا قفسۀ انبارش) بررسی کند؛ لاکرها لیستی از سفارشات فعلی در انتظار برداشت را ارائه می‌دهند.

با استفاده از تحویل در لاکر، فرآیند بازیابی آیتم‌های قدیمی نیز بسیار کارآمد است، زیرا تکنولوژی مجموعۀ ما اجازه می‌دهد تا شمارۀ سفارش را اسکن کند یا سفارش مشتری را در کیوسک انتخاب نماید. علاوه بر این، احتمال گم شدن کالا و تأخیر که بر تجربۀ خرید مشتری شما تأثیر می‌گذارد، به‌شدت کاهش می‌یابد.

 

کاهش قابل توجه زمان انتظار مشتری

تمام بحث ما بر سر ارائۀ بهترین خدمات به مشتری است. با تحویل در لاکر، مشتریان می‌توانند در عرض چند ثانیه با کالاهای خود وارد و از فروشگاه خارج شوند؛ قابل مقایسه با روش قدیمی انتظار 10-15 دقیقه برای پیدا کردن و ارائۀ سفارش به دست کارمند فروشگاه.

روش کار با تحویل در لاکر ساده است. هنگامی که سفارش خرده‌فروشی آنلاین انجام می‌شود - چه لباس، چه گجت الکترونیک و چه چیزهای دیگر - کالاها در یکی از لاکرهای تحویل هوشمند بسته‌بندی قرار می‌گیرند که در یک فروشگاه خرده‌فروشی شرکت‌کننده قرار دارد. سپس مشتریان بلافاصله از طریق پیامک یا ایمیل مطلع می‌شوند و کد دسترسی اختصاصی به آنها داده می‌شود که می‌توانند آن را در کیوسک لاکر تایپ یا اسکن کنند. آن‌ها می‌توانند در زمان مناسب، با رفتن به خرده‌فروشی و وارد کردن کد دسترسی شخصی خود به لاکر‌، سفارش آنلاین خود را به‌سرعت و به‌راحتی دریافت کنند. افزون بر این، تمام تحویل‌ها و برداشت‌های مشتری با دوربین‌های داخلی و اسکنرهای مادون قرمز کنترل، ردیابی و تأیید می‌شوند تا زنجیرۀ کامل نگهداری برای همۀ سفارشات فراهم شود.

طبق گزارش شرکت لاکر هوشمند «پارسل پندینگ» (Parcel Pending)، 95.9 درصد از مشتریان خرده‌فروشی آن‌ها گفته‌اند که استفاده از روش تحویل در لاکر به آنها در صرف‌جویی وقت کمک کرده است (25 ثانیه با تحویل در لاکر، در مقایسه با به‌طور متوسط 3 دقیقه تحویل بدون لاکر).

مهم نیست که محصول شما چه باشد، تحویل در لاکر می‌تواند به بهبود نیازهای فولفیلمنت شما و تجربۀ مشتری کمک کند.

 

تسهیل تمام‌وقت با هزینۀ مناسب

تحویل در لاکر با پذیرش تمام مسئولیت‌های خدمات مشتری برای تحویل بسته، اطلاع‌رسانی و بازگشت، دردسرهای فولفیلمنت را برای ‌کسب‌وکارهای کوچک، خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان کاهش می‌دهد. رهگیری سفارش، مدیریت تحویل و مدیریت بازگشت همه‌چیز - از لوازم آرایشی تا لباس و قطعات خودرو - در هر زمان و هر مکانی که لاکر‌های شما نصب شده باشد، ممکن خواهد بود. خدمات تحویل در لاکر همچنان در شرایط منجمد و با دمای قابل کنترل نیز ارائه می‌شود؛ امری که به دریافت سریع، آسان و راحت سفارشات آنلاین یاری می‌رساند.

علاوه بر این، تحویل در لاکر زمان بسیاری را که کارکنان خرده‌فروشی صرف مدیریت ‌لجستیک لست‌مایل و سفارشگردانی می‌کنند، کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که مشتریان سفارشات خود را کارآمد، آسوده و آسان دریافت کنند. ساده‌‌سازی تجربۀ رضایت مشتری نه‌تنها به توزیع‌کنندگان مزیت رقابتی می‌دهد، بلکه همچنین امکان بازگشت سرمایه‌گذاری در بلندمدت را فراهم می‌آورد.

 

ارتقای سطح استراتژی همهجانبه

تجارت خرده‌فروشی در حال تغییر و پیچیده‌تر شدن است. امروزه خرده‌فروشان با تغییرات در تقاضای مصرف‌کننده، رفتار و مهم‌تر از همه، تکنولوژی و خرید آنلاین مواجه هستند. خرده‌فروشان شروع به درک این موضوع کرده‌‌اند که نه‌تنها باید راهکار‌هایی برای مدیریت همه‌جانبه ایجاد کنند، بلکه باید نیازهای مشتریان را نیز برآورده کنند تا وفاداری مشتریان را افزایش دهند و مزیت رقابتی کسب کنند.

راهکار‌های تحویل در لاکر به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا با استفاده از لاکرها برای فولفیلمنت کالاهایشان عملیات همه‌جانبۀ خود را بهینه‌‌سازی کنند. همچنین می‌تواند کارایی کارکنان خرده‌فروشی را با فراهم آوردن تمرکز حواس بیشتر و ساده‌‌سازی حسابرسی موجودی افزایش دهد که به کارکنان خرده‌فروشی اجازه می‌دهد تا روی مشتریان در فروشگاه و تعامل با برند تمرکز کنند. افزون بر این، تحویل در لاکر به فراغت کارکنان خرده‌فروشی کمک کند تا بتوانند بر ایجاد روابط برند و وفاداری با مشتریان در فروشگاه تمرکز کنند، در عین حال هدایت خرید در فروشگاه.

 

دیگر نگران سرقت و مفقودی نباشیبد

گزارش نیویورک‌تایمز حاکی از آن است که هر روزه بیش از ۱.۷ میلیون بسته در سراسر ایالات متحده دزدیده یا گم می‌شوند. گواهی بر ضرورت سرویس‌های هوشمند همچون تحویل در لاکر که به حذف روند روزافزون سرقت در ورودی‌ها کمک می‌کند. لاکر‌ها حفاظت و امنیت فیزیکی برای بسته‌ها را فراهم می‌کنند؛ فراتر از هر عامل بازدارنده‌ای که ممکن است موثر باشد یا نباشد.

اکنون زمان سرمایه‌گذاری در راهکار‌های پیشرفته تکنولوژی مانند تحویل در لاکر است. چنانچه در ایران هم شرکت جابار این فناوری هوشمند را وارد زنجیرۀ ارزش لجستیکی کرده است؛ امری که بار بزرگی را از دوش کوریر سرویس‌هایی چون تیپاکس و نیز شرکت‌های فولفیلمنت‌ مثل ایفا برمی‌دارد، چرا که با کاهش مشکلاتی چون مفقودی و نیز مرجوعی و عودتی، از پیچیدگی‌ها کاسته می‌شود.

به همین جهت، دو شرکت ایفا و جابار با همکاری مشترک تلاش دارند از خدمات یکدیگر حداکثر استفاده را ببرند تا به تکمیل زنجیرۀ ارزش لجستیکی در ایران یاری برسانند؛ به‌نحوی‌که مشتریان نهایی کسب‌وکارهای مشتری خدمات یکپارچۀ لجستیکی ایفا (انبارش، بسته‌بندی، ارسال و مدیریت بازگشت سفارشات آنلاین و آفلاین) بتوانند با بهره‌گیری به لاکرهای هوشمند جابار از دریافت - و یا در صورت نیاز به عودت-مرجوعی متقابل آن - سریع، آسان و مطمئن سفارشات خود اطمینان حاصل نمایند.

با این توضیحات، وقت آن است که همین امروز با کارشناسان فروش ایفا و جابار ما تماس بگیرید تا بفهمید که به‌عنوان یک کسب‌وکار، فولفیلمنت در مراکز پردازش ایفا و به‌عنوان یک مشتری نهایی، تحویل در لاکر‌های جابار می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به موفقیت برسید و درآمدتان را افزایش دهید.

 

مراجع

•          https://www.naturalinsight.com/retail-dictionary/retail-fulfillment

•           https://www.handshake.com/blog/order-fulfillment-process

 

پانوشت 

* بی‌اُپی‌آی‌ال (BOPIL) به معنی «خرید آنلاین، تحویل در لاکر» (buy online, pick up in locker) است؛ راهکاری که از تحویل در لاکر هوشمند و خدمات ارزش افزوده استفاده می‌کند.

* بی‌اُپی‌آی‌اس (BOPIS) به‌معنی «خرید آنلاین، تحویل در مغازه» (buy online, pick up in-store) شباهت است که یا BOPUS نیز خوانده می‌شود. استراتژی همه‌کانالۀ ویژۀ فروشگاه‌های فیزیکی که به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تجربۀ آنلاین و درون‌فروشگاهی را با هم ترکیب کنند، با مشتریان تعامل داشته باشند و راهی مناسب برای خرید به آنها ارائه دهند.

 

منبع

این متن برگرفته از گزارش زیر است:

Retail Fulfillment With Smart Lockers by Parcel Pending

شاید از نوشته‌های زیر خوشتان بیاید
نظر خود را درباره این پست بنویسید ...

منوی سریع